Toon posts:

Laptop houden of verkopen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• dhk
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 17-09-2019
Ik ben net aan mijn studie begonnen en wil nu graag een nieuwe laptop kopen, omdat die van mij nogal groot en zwaar is (te groot en zwaar om elke dag mee naar school te zeulen). Voor de rest is er niets mis mee. Het is een Acer Aspire E15 en hij werkt nog prima (zeker voor gebruik thuis).
Ik heb er een tijdje over nagedacht om deze te verkopen en een nieuwe laptop te kopen, alleen kom je met mijn budget nogal snel bij een Chromebook (ik overweeg de Acer Chromebook R13). Voor zover ik weet zijn het op zich praktische laptops (klein, licht, snel en niet al te duur). Maar het feit dat ze eigenlijk alleen bestemd zijn voor online gebruik en ik er geen Office op kan installeren is een minpunt.

Ik overweeg nu drie opties:
- Mijn huidige laptop (en tablet) verkopen en daar alsnog een 'normale' laptop van kopen
- Mijn huidige laptop (en tablet) verkopen en daar een Chromebook van kopen (als iemand ervaring heeft met het gebruik van een Chromebook tijdens de studie hoor ik het graag! Misschien is het goed om te weten dat ik geen studie doe waarvoor ik meer zou moeten installeren dan Office en vooral aan tekstbewerking ga doen.)
- Mijn tablet verkopen en er een tweedehands Chromebook bij kopen zodat die mee naar school kan en ik thuis op mijn 'normale' laptop kan werken als dat nodig is

Ik vind het maar lastig allemaal, omdat ik niet zoveel over computers weet. Heb wel al behoorlijk wat gegoogeld en ben er achter dat als ik een 'gewone' laptop koop met alles wat ik wil (liefst 2-in-1, i5 processor) ik duurder uit ben dan ik wil.

Als iemand advies heeft of misschien nog een andere optie bedenkt hoor ik het graag!

Alle reacties

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 06-12 10:47
Welke studie doe je? Op een chromebook kun je mogelijk niet alle software draaien die je nodig hebt voor je studie.

Of de verkoop van je huidige laptop heel veel gaat opleveren, durf ik te betwijfelen.

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:54
Verschil in gewicht van oude en gewenste laptop is 1 kg. Is dat serieus een bezwaar?

Soms ben ik bijna gelukkig

• frankyfn126
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 27-11 13:37
dhk schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:16:
en ik er geen Office op kan installeren is een minpunt.
Dit kan dus wel: met een office 365 licentie. Download de apps en log in :D

• dhk
JukeboxBill schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:17:
Verschil in gewicht van oude en gewenste laptop is 1 kg. Is dat serieus een bezwaar?
Het gaat mij niet alleen om het gewicht maar ook het formaat. In mijn Eastpack rugzak past 'ie net, maar dat is wel zonder beschermhoes.

• dhk
frankyfn126 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:22:
[...]

Dit kan dus wel: met een office 365 licentie. Download de apps en log in :D
Werkt dat ook goed als ik ergens werk zonder (of met slechte) internetverbinding?

• dhk
PageFault schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:48:
Welke studie doe je? Op een chromebook kun je mogelijk niet alle software draaien die je nodig hebt voor je studie.

Of de verkoop van je huidige laptop heel veel gaat opleveren, durf ik te betwijfelen.
Meer dan Microsoft Office hoef ik in principe niet te hebben, en dat mijn huidige laptop weinig zal opbrengen ben ik ook bang voor.

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 23:25
Ik zou op V&A naar een DELL Latitude of iets dergelijks kijken. Een E7240 bijvoorbeeld is erg licht en heeft zo waar nog een redelijke accuduur. Een HP Elitebook 2570P is ook prima (die heb ik net als de DELL ook) gaat makkelijk 6-9 uur mee op de extended batterij.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee