Toon posts:

Postbank M35I >>> Functies >>>Pin2???

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik mijn siemens m35i binnengekregen ;) Leuk dacht ik. Totdat ik naar bepaalde functies ging. Zoals tijd/en kosten instellen >>> valuta >>> wijzigen. Tot mijn verbazing is deze functie afgevangen met een code (pin2). Telfort is hier wel bekent mee, maar wil de code niet geven. Ze zeggen dat het aan siemens ligt. Maar siemens weet hier niks van.
Wat moet ik hiermee
Iemand raad? Of heeft iemand toevallig deze code? :)

Het bellen, bankieren, smsjes gaat goed. Tot op zekere hoogte dus. :?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 21:33
pin2 kan je toch zelf instellen

zelfde als pin1 :?

Verwijderd

Topicstarter
Was dat maar waar. Dan had ik geen problemen
Heeft iemand die pin2 code :(

Verwijderd

Nee, die heeft niemand en volgens mij blijft dat ook zo.

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb ik aan zo'n telefoon, als ik de meest simpele functies nog niet kan instellen
|:(

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 12:11 schreef YP het volgende:
Wat heb ik aan zo'n telefoon, als ik de meest simpele functies nog niet kan instellen
|:(
Volgens mij is er in NL geen enkele provider die je een PIN2 geeft... :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Wat lomp, bij mijn oude swing240 kon ik hem gewoon zelf instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Telfort bezit dus een pin2 van je Siemens M35I

• Rody
jah vaag

nu zie ik het ook.

waarom wil telfort dan perse niet de code geven :?

vage dudes!

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik dus ook niet echt. Maar we zijn in ieder geval opgelicht.
Dit stond namelijk niet van te voren gemeld.

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:58
Er schijnen mensen te zijn die bij Libertel het hebben weten los te peuteren....

Ik zou die PIN2 erg handig vinden, alleen bij Nederlandse providers vind je die code er nooit bij :(

Verwijderd

Bij mij werkt het gewoon. Ik heb mijn kpn sim erin gestopt, en daar had ik al eerder in mijn swing240 mijn pin2 ingevuld. Dus ik kan er gewoon bij met mijn eigen pin2 code. Maar als je bij valuta bent moet je zelf gaan typen je kan niet iets aanwijzen/klikken. dit vinnik beetje vaag maar heb er geen last van.

Verwijderd

heb je 0000 al geprobeerd ?

• Rody
0000 doet het ook niet....

nog maar 1 poging :)

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10-2025
bij de meeste siemens telefoons
kan je zelf met een datakabel een wat
software er nieuwe firmware in flashen.

Als je dan ff goed zoekt zal er vast wel een firmware te vinden zijn zonder die pin2
of gewoon pin2 op 0000. (tevens ook zonder simlock)

Gr.
Scidd0w

Verwijderd

bij mijn ene siemens heb ik de pin 2 dus wel :) gewoon eigen ingevoerde code bij die nieuwe van de postbank weet ik het dus nog niet want die is nog niet binnen :+

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:20

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

waar haal ik die firmware vandaan en kan dat ook via infrarood (S35i)???

We've got that ring of confidence

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Op dinsdag 31 juli 2001 00:35 schreef U2-kid het volgende:
waar haal ik die firmware vandaan en kan dat ook via infrarood (S35i)???
http://mobile.box.sk

En nee, dat kan niet via infrarood doen.

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
jij hebt em dus al ?

ik w8 nog :'(

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Verwijderd

Topicstarter
Pin 1 is standaard 0000. Die kan je wel veranderen. Volgens mij is het allemaal samenspel. Maar in de Siemens handleiding staat pin2 wel vermeld. Die word verwezen dus naar de provider (telfort) :( . Misschien kan je wat bij de postbank loskrijgen :(
Is het 100% zeker dat ik die firmware kan veranderen. Moet dan zo'n kabel kopen. Ben er niet blij mee. Maar dat is bekent :'( .

vinkie >>> ik moet mijn puk code al invoeren. En die kan dacht ik ook maar tot 9 keer proberen. (ben nu al bij nog maar 6 keer proberen)

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 12:16 schreef YP het volgende:
Pin 1 is standaard 0000. Die kan je wel veranderen. Volgens mij is het allemaal samenspel. Maar in de Siemens handleiding staat pin2 wel vermeld. Die word verwezen dus naar de provider (telfort)| :( . Misschien kan je wat bij de postbank loskrijgen :(
Is het 100% zeker dat ik die firmware kan veranderen. Moet dan zo'n kabel kopen. Ben er niet blij mee. Maar dat is bekent :'( .

vinkie >>> ik moet mijn puk code al invoeren. En die kan dacht ik ook maar tot 9 keer proberen. (ben nu al bij nog maar 6 keer proberen)
je kan je firmware veranderen alleen is het beetje riskant ;) maar als je kabeltje hebt kun je m flashen naar andere versie :+

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 12:16 schreef YP het volgende:
Pin 1 is standaard 0000. Die kan je wel veranderen. Volgens mij is het allemaal samenspel. Maar in de Siemens handleiding staat pin2 wel vermeld. Die word verwezen dus naar de provider (telfort) :( . Misschien kan je wat bij de postbank loskrijgen :(

je hebt je pukcode toch wel ? die heb je opgestuurd gekregen.

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 22:03

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

De kostenteller die je wil activeren doet het toch niet ook al heb je de PIN2. Kostentellers zijn afhankelijk van een netwerk functie die "Advice of Charge" heet. Laat Telfort nou net zoals alle andere operators dit niet ondersteunen. Logisch want het is helemaal niet in hun belang dat jij bewust bent van je belkosten. Vergeet dit nu maar. Op pagina 48 van je siemens M35i handleiding staat ook het volgende:

"Als uw netwerk deze dienst biedt worden na ele gesprek de verbruikte eenheden vermeld"

Ze bieden deze dienst niet dus werkt het niet!

BTW: om je PIN2 te wijzigen heb je je PUK2 nodig en die heb je dus niet gehad en ook die krijg je van Telfort niet.

Antenne en masten malloot

• VHware
Op dinsdag 31 juli 2001 12:30 schreef sinterklaasrulez het volgende:

[..]

je hebt je pukcode toch wel ? die heb je opgestuurd gekregen.
Ja PUK code wel --> maar voor PIN2 heb je de PUK2 code nodig :P en die heb je ook niet

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 31 juli 2001 12:50 schreef The_Wireless_Guy het volgende:
[...]
BTW: om je PIN2 te wijzigen heb je je PUK2 nodig en die heb je dus niet gehad en ook die krijg je van Telfort niet.
Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk waarom niet. Er zijn ook functies van de M35i waar je een PIN2 voor nodig hebt die verder niet zoveel met het netwerk te maken hebben. Om in te stellen dat alleen nummers uit het telefoonboek gebeld kunnen worden, bijvoorbeeld (blz 49).

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 17:20 schreef jeroene het volgende:

[..]

Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk waarom niet. Er zijn ook functies van de M35i waar je een PIN2 voor nodig hebt die verder niet zoveel met het netwerk te maken hebben. Om in te stellen dat alleen nummers uit het telefoonboek gebeld kunnen worden, bijvoorbeeld (blz 49).
'

ja daarvoor heb ik die pin2 dus ook :+ je moet gewoon eens ervoor zorgen dat je iemand bij de telefoonprovider kent en kijken of hij die pin2 voor je kan regelen :+

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn Nokia 3310 met Libertel abo.
Na enige navraag kreeg ik dit mailtje terug van Debitel:

"Sommige mobiele telefoons vragen in de menufuncties om een PIN-2 in te voeren. Deze functionaliteit maakt een aantal extra functies mogelijk, die in de nabije toekomst zullen worden geïntroduceerd.
De PIN-2 is nodig om gebruik te maken van bijvoorbeeld de kostenteller, waardoor aan het eind van het gesprek de kosten worden weergegeven in het display. PIN-2 is ook nodig om een kostenlimiet in te stellen.

Deze mogelijkheden worden op dit moment nog niet ondersteund door het netwerk en het is raadzaam daarom hier nog niet mee te gaan experimenteren. Als er namelijk driemaal een verkeerde PIN-2 code ingetoetst wordt, wordt een gedeelte van de kaart geblokkeerd, terwijl de PUK-2 niet beschikbaar is, waardoor dit niet ongedaan kan worden gemaakt."

Bij de klantenservice van Libertel zelf zeiden btw. ze dat ik bij Nokia moest zijn en niet bij Debitel |:(

Verwijderd

Topicstarter
Juist, er worden er volgens mij meer wakker.
Het gaat dus namelijk om meerdere functies (waaronder ook het telefoonboek). Met pin 2 kan je volgens mij ook je wapbrowser aanpassen.

Maar wat versta ik onder flashen naar een andere versie? Hoe kan ik zien wat voor versie het is? Veranderd er dan niks aan het bankieren? Wist ie dan niet alless uit?

:?

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 19:41 schreef YP het volgende:
Juist, er worden er volgens mij meer wakker.
Het gaat dus namelijk om meerdere functies (waaronder ook het telefoonboek). Met pin 2 kan je volgens mij ook je wapbrowser aanpassen.

Maar wat versta ik onder flashen naar een andere versie? Hoe kan ik zien wat voor versie het is? Veranderd er dan niks aan het bankieren? Wist ie dan niet alless uit?

:?
*#06# intoetsen en dan linker knop komt er te staan versie blabla
met flashen kun je bugs uit je telefoon halen en je zet er dus nieuwe firmware op :+ maar met die pin2 weet ik niet of je die met flash kunt krijgen maar het m-bankieren kan dan weleens onmogelijk gemaakt worden

Verwijderd

Topicstarter
En wie kent er iemand die bij Telfort werkt? :9~ Die mij die code kan geven.

Is deze code bij elke telefoon anders? (pin2)

Verwijderd

Nou, met JIC kun je deze code gewoon verwijderen, heb ik ook gedaan, erg fijn

• VHware
Op dinsdag 31 juli 2001 22:58 schreef Jaromir het volgende:
Nou, met JIC kun je deze code gewoon verwijderen, heb ik ook gedaan, erg fijn
JIC :? wat is dat? En welke code heb je het nu over?

Verwijderd

Je zoekactie naar 'jic' leverde 2 resultaten op. Resultaten 1 - 2.
IT Postbank M35I >>> Functies >>>Pin2??? YP 31 31-07-01 23:05
VB 55/69 graden GeForce normaal joren 16 20-08-00 15:04

niet echt iets om wijzer uit te worden.

Verwijderd

Dat is een unlock progje dat alle simlocks verwijdert en ook alle pin codes, ook pin2

Verwijderd

Topicstarter
Aha, maar dan zit ik nog steeds met de vraag of mijn bankieren het dan nog wel doet.

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 12:20 schreef YP het volgende:
Aha, maar dan zit ik nog steeds met de vraag of mijn bankieren het dan nog wel doet.
volgens mij wel (pin me dur nie op vast), want volgens mij is de hele opwaardeer en activeer zooi op je sim gebakken. want als ik mijn kpn sim erin gooi staat dat menutje er niet en met m'n telfort sim wel. maar dit is opwaarderen en activeren geen m-bankieren.
Ik vind dat hele m-bankieren maar niks, het kost nog geld ook.

• VHware

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook gehad bij Dutchtone, deze wilden de pin2 ook niet geven, de PUK2 was echter geen probleem.

Nu heb ik zelf ook zoon siemens telefoon en wilde de PUK 2 ook wel weten, als we nu eens ieder 1x proberen wat de code is dan heeft iedereen nog twee pogingen over en is er geen probleem.

De volgende code's zijn al getest:

0000 Werkt niet

Getest moeten worden:

1234
5678
1111
2222
3333
4444
5555
6666
7777
8888
9999

Overige code's natuurlijk ook maar het is logischer eerst voorspelbare code's te proberen, daar pin1 en nog een andere code die ik in de handleiding zag staan ook zulke "voorspelbare" codes betroffen.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet mijn puk 2 al hebben voor de pin2
En dan kan je dacht ik nog negen keer gokken wat je puk 2 is.
Daarna weet ik het nog niet (wat er kan gebeuren).
Want ik zit bij 6 keer proberen nog (voor de puk 2)

Ik ben bang dat niemand hier achter kan komen
Pagina: 1