Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunther1111
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-02-2024
Hi,

Ik heb onlangs een Philips 55OLED803 gekocht. Erg tevreden met de kleuren (hoewel tips voor de beste beeldinstellingen voor PC/PS4 welkom zijn), maar het geluid levert een probleem op:

- Door de muurbeugel (Physix by Vogel's PHW 400M) komen de tweeters soms tegen de achterkant tegen het VESA vlak aan, wat een harde trilling geeft.

- Daarom heb ik nu een speakerset aangesloten over de 3.5mm audio jack. Probleem is dat het geluid niet zachter gezet kan worden met de +/- van de afstandsbediening: dit moet via 'volume koptelefoon' in het menu.

Ik heb al gekeken of Android TV hier iets mee kan (casten naar speakers via Chromecast audio, knoppen op afstandsbediening aanpassen) maar heb nog niets kunnen vinden. Wellicht langere bouten gebruiken met een ring ertussen, zodat de speakers niet tegen het VESA vlak kunnen komen?

Ik sta open voor suggesties en tips, alvast bedankt!

Alle reacties

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:50
Niet eenvoudiger op te lossen geweest door tussen ringen te plaatsen tussen je tv en je muurbeugel, zodat je gewoon geluid van de tv kunt gebruiken?
Zoals je zelf al aangeeft, voordeel is dat je tv ietsjes van de muur komt, maar daardoor je Ambilight ook mooier uitvalt denk ik.
Geniet van je mooie aanwinst.