Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bluetooth doorverbinden met 2 apparaten.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Peterandroid
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 14:44
Mijn vraag
...
Is het mogelijk dat ik met mijn telefoon verbind met mijn sena, dat is een bluetooth apparaat voor op de motor, waar je mee kunt bellen en muziek luisteren, en dat ik ook nog die verbind met draadloze oortjes die ik dan onder m'n helm draag?

Dit is de enige reden waar ik ze voor wil gebruiken - (geen wapperend snoer op de snelweg) dus vandaar dat ik ze nog niet heb gekocht, beetje zonde van het geld als het niet kan.

Ik hoor het graag,

Peter
...

Alle reacties

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

vso

raap voor zijn recht

@Peterandroid
Mijn vraag
Is het mogelijk dat ik met mijn telefoon verbind met mijn sena, dat is een bluetooth apparaat voor op de motor, waar je mee kunt bellen en muziek luisteren, en dat ik ook nog die verbind met draadloze oortjes die ik dan onder m'n helm draag?

Relevante software en hardware die ik gebruik
bluetooth .versie..:?
type telefoon oid :?
link naar sena oid

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

vso wijzigde deze reactie 11-09-2019 12:48 (4%)

Searching internet is like drinking from a fire hydrant

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12:16

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dan zou je 2 audio apparaten tegelijk hebben verbonden met je telefoon. Dat lijkt mij niet te kunnen, maar ik ben benieuwd. Het type telefoon en Android versie zouden dan wel handig zijn.

Maar stomme vraag, waarom gebruik je je Sena daar niet gewoon voor?
Losse oordopjes in een helm is vaak al een crime. De enige oordoppen die ik zou aanraden zijn otoplastieken. ;)

Welke Sena hebben we het over? Ze hebben wel iets meer modellen dan 'die ene'. ;) (Ik heb zelf een 20s EVO)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 14:21
Peterandroid schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:39:
Mijn vraag
...

Dit is de enige reden waar ik ze voor wil gebruiken - (geen wapperend snoer op de snelweg) dus vandaar dat ik ze nog niet heb gekocht, beetje zonde van het geld als het niet kan.

Ik hoor het graag,

Peter
...
Ik snap je probleem nog niet...

Ik heb zelf een Cardo set in mijn helm zitten..en daar komt ook gewoon de muziek uit van mijn mobiel?
Waarom wil je het dubbelop?

Het enige wat je in je oor hoort te doen zijn geluidsdempende oordoppen zodat je over een paar jaar niet doof bent van het windgeruis ;).

Devian wijzigde deze reactie 11-09-2019 12:58 (8%)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De enige use case die ik me kan voorstellen is het delen van de muziek met een passagier, en dat we het hier dus niet over dezelfde helm hebben.
In dat geval kun je met een tweede Sena (dus niet van een ander merk) de muziek eventueel doorsturen.
Eventueel, omdat mogelijk niet alle modellen dit ondersteunen.

Maar goed, dit is speculeren dus ik wacht verder even het antwoord van de TS af.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Peterandroid
Bedankt voor de reacties.

De reden is dat ik nu shure se535 gebruik onder m'n helm, die sluiten de wind lekker af en rijd ik op de snelweg gewoon met volume op de helft, de standaart meegeleverde speakers zijn prima, alleen hoor ik het eerste uur niks als ik na 3 uur van de motor af stap.

Maar nu zit het snoer van mijn shure dus in mijn sena, en mijn sena is met mijn telefoon verbonden (xiaomi mi 9)

Werkt heel best, alleen met een rugzak om gebeurt het nog wel is dat het snoer uit de sena word getrokken.

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11:19

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Gebruik zoals gezegd gewoon goede otoplastieken (oordoppen) onder je helm, en je Sena met de standaardoorshelpen ín de helm geplakt voor de muziek. Zet het volume maar wat harder als je het niet goed hoort. Dat 'eerste uur niks horen als ik van de motor af stap' is een indicatie dat je je gehoor aan het beschadigen bent. Geloof me, een permanente beschadiging wil je écht niet.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dus je gebruikt geen otoplastieken of andere vorm van gehoorbescherming? Wees nu zuinig op je oren, als je achteruitgang merkt is het te laat.
Ik durf er gerust van uit te gaan dat ook in-ear speakers van Shure geen tot weinig bescherming bieden tegen de schadelijke frequenties van windruis. Wat je er mee doet moet je zelf weten.

En uiteindelijk is je enige echte probleem dat het kabeltje uit de Sena (welke versie? ;) ) wordt getrokken. Is dit niet op te lossen door het kabeltje slimmer in de helm weg te werken?

• Devian
^^ met bovenstaande...

Altijd rijden met gehoorbescherming in, en de muziek vanuit je Sena speakertjes doen. Klinkt iets minder goed, maar je gaat anders geheid gehoorproblemen krijgen op de lange termijn.

• Patrock
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 13:20

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Otoplastieken met de juiste filters hoor je de muziek nog erg goed. Enkel windruis wordt hard gedempt.
Win anders advies in bij een audiocien, of haal bij een drogisterij/motorzaak een set party plugs, deze zijn ook met motor filter te bestellen, hiermee kun je het concept goedkoop proberen. Goede otoplastieken zijn echter een stuk comfortabeler en aan te raden als je er dagelijks gebruik van maakt.

Ready to race?

• Peterandroid
Ik ben me ervan bewust dat goeie dopjes het best zijn voor je oren, maar rijd veel motor +- 25k per jaar, en word op deze manier niks dover.

Hoor van jongs af aan al maar 40% en laat jaarlijks testen, dus dat komt wel goed.

De sena is een 30k.

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11:19

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Peterandroid schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:27:
Ik ben me ervan bewust dat goeie dopjes het best zijn voor je oren, maar rijd veel motor +- 25k per jaar, en word op deze manier niks dover.

Hoor van jongs af aan al maar 40% en laat jaarlijks testen, dus dat komt wel goed.

De sena is een 30k.
Hey het is jouw leven... en alleen slecht horen is maar één van de mogelijke gevolgen. Ik heb een continue piep in mijn oren en om eerlijk te zijn zou ik soms willen dat ik doof was en niks hoorde. Ik heb al jaren geen stilte meer ervaren. Maar goed als jij dat niet belangrijk vindt... |:(

Over je vraag: mijn iPhone kan wel meerdere bluetooth audio devices gekoppeld hebben, maar slechts op 1 tegelijk ook daadwerkelijk afspelen. Of jouw toestel dat ook kan weet ik niet maar het protocol ondersteunt het dus wel.

• Peterandroid
Oke, serieus constant een piep? Dat is wel echt super rot.
Kan me voorstellen dat je dan soms wel helemaal doof wil zijn.

Ik gaat er is even over nadenken. Heb wel als slechte eigenschap nogal eigenwijs te wezen, maar wat je zegt slechthorend is wel te overbruggen, een Constante piep is erger.

• Devian
Peterandroid schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:46:
Oke, serieus constant een piep? Dat is wel echt super rot.
Kan me voorstellen dat je dan soms wel helemaal doof wil zijn.

Ik gaat er is even over nadenken. Heb wel als slechte eigenschap nogal eigenwijs te wezen, maar wat je zegt slechthorend is wel te overbruggen, een Constante piep is erger.
Ik rij vanaf mijn 18e motor...en was mijn primaire manier van vervoeren tot mijn 24e. Ook ik heb een piep in mijn oor gekregen. En dat voornamelijk door het windgeruis wat je hoort. Ik reed toen ook nog zonder doppen.

Oren dat is als met een emmer water waar steeds meer water in druppelt...je merkt er niks van tot hij overstroomt...en als hij overstroomt kun je de schade niet meer ongedaan maken.

Dus wees niet eigenwijs, rij altijd met oordoppen in...en de muziek komt bij mij gewoon uit mijn Cardo Scala zet..klinkt minder goed dan oordopjes in hebben, maar goed genoeg om een leuke afleiding te zijn.

Ook rij ik niet meer zonder gehoorbescherming...mijn piep is gelukkig niet erger geworden sindsdien, en ikwas er nog net optijd bij; Ik kan hem vrij goed negeren.

Devian wijzigde deze reactie 12-09-2019 14:49 (11%)

• Peterandroid
Ik dacht dat die piep pas kwam als je 30 jaar lang met een pothelm op en een harley met open pijp jaarlijks de route 66 uit reedt.

Ik ben nu 23 rijd 4 jaar motor, dus dat ik nog niets merk is misschien logisch, dat had jij ook nog niet...

Jullie hebben me wel van gedachten verandert, goed bezig mannen 👍
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True