PC hapert regelmatig bij laden (delen) van game (in-game!)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Mijn vraag
...
Win10 op een nvme, games op een sata SSD. Ik merk heel regelmatig dat als een game een bepaald deel moet inladen (bijv nu bij Gears 5 bij opstarten cutscene, of in Metro:Excodus bij vermoed ik inladen extra assets) dat pc een halve seconde tot zelfs enkele seconden (Gears5) echt blokkeert, nadien loopt alles weer supervlot, maar die haperingen zijn echt enorm storend. Heb dit getest op 2 verschillende SSD's, telkens zelfde resultaat.

Iemand idee waar dit aan kan liggen? SATA conflict? Enige wat ik nog niet heb geprobeerd is die games ook op de nvme zetten en alle andere SSD/HDD's uit te schakelen.

Alle reacties

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
- Sinds wanneer heb je dit?
- Wat is er veranderd toen je dit probleem tegen kwam?
- Wat zijn de specificaties van jouw computer? (Zo gedetailleerd mogelijk graag.)
- Controleer of alle stekkers goed aangesloten zitten.

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

Niet om te trollen, maar als het werkelijk het enige is dat je nog niet hebt geprobeerd, die games ook op de NVME te zetten en alle andere SSD's/HDD's uit te schakelen, kun je dan laten weten wat daar de uitkomst van is?

• lapino
Gisteren geprobeerd is zelfde. Heb wel update drivers gedaan en is iets beter. Maar toch raar dat er af en toe zo een haperingen zijn met supersnelle nvme

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:25
Iets met dat de hdd in een soort low power mode gaan en daar moeilijk uit komen misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx

amx

Is het een idee om na te denken hoe je nog meer kan verifiëren dat het de disk I/O is?
Berlinetta schreef op donderdag 12 september 2019 @ 00:44:
- Sinds wanneer heb je dit?
- Wat is er veranderd toen je dit probleem tegen kwam?
- Wat zijn de specificaties van jouw computer? (Zo gedetailleerd mogelijk graag.)
- Controleer of alle stekkers goed aangesloten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
amx schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:42:
Is het een idee om na te denken hoe je nog meer kan verifiëren dat het de disk I/O is?

[...]
Ja

https://www.ghacks.net/20...f-any-process-in-windows/

• amx

amx

@lapino , kun je hier wat mee??

Of is het al opgelost?

• lapino