Beste Tweakers.
Ik heb op het moment een goede game laptop waar ik op doe gamen. Ik heb deze op het bureau staan met een extra scherm, toetsenbord en muis.
In het begin heb ik hem nog echt gebruikt als laptop maar het laatste half jaar staat die permanent op het bureau. Dit vind ik zonden en wil deze daarom ook gaan verkopen omdat ik er nu nog redelijk geld voor kan krijgen. Ook het scherm gaat de deur uit (LG 29WK600 2560x1080 IPS) Hij gaat weg omdat ik de resolutie op zon formaat scherm toch wat laag vind dus wil graag naar een 27 inch 1440p. Heb ook gekeken naar een 34 inch ultrawide maar dit word te groot
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen. Ik zal er ook wat kleine programmeer dingetjes gaan doen maar dat is bijzaak.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is +/- 1200 voor het systeem exclusief Monitor
Voor de Monitor had ik een budget van rond de 400 euro in gedachten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een goed toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard componenten voor de rest niks aparts
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voor de CPU en GPU van AMD gekozen puur prijs kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil met het systeem op 1440p 144Hz kunnen gamen. Dit met een redelijk klein en stil systeem. (Ik weet dat dat niet altijd samen gaat en de bedoeling is dan ook om het beste uit het budget te halen)
Ga je overklokken?
Nee geen interesse in. Is ook weer meer warmte in de kast wat weer extra herrie van de ventilatoren is.
Wat verwacht je van ons?[i]
Is het moederbord goed genoeg om het maximale uit de GPU en CPU te halen en past er alles op?
Als het goed is heeft dit moederbord geen bios update meer nodig voor de CPU, klopt dit?
Zijn er betere componenten die ik over het hoofd heb gezien?
Voor het scherm ben ik nog aan het rond kijken. Ik wil een kwalitatief goed scherm waar ik lang mee vooruit kan. 1440p 144Hz en free sync en als het kan 1ms. Zijn er merken die ik beter kan vermijden?
Ook twijfel ik tussen tn, va of ips. Ik weet dat een goed tn paneel beter kan zijn dan een slecht ips paneel maar ik zou graag wat tips willen waar ik op moet letten zodat ik goede en slechte schermen kan herkennen.
Ik hoor graag van jullie
Ik heb op het moment een goede game laptop waar ik op doe gamen. Ik heb deze op het bureau staan met een extra scherm, toetsenbord en muis.
In het begin heb ik hem nog echt gebruikt als laptop maar het laatste half jaar staat die permanent op het bureau. Dit vind ik zonden en wil deze daarom ook gaan verkopen omdat ik er nu nog redelijk geld voor kan krijgen. Ook het scherm gaat de deur uit (LG 29WK600 2560x1080 IPS) Hij gaat weg omdat ik de resolutie op zon formaat scherm toch wat laag vind dus wil graag naar een 27 inch 1440p. Heb ook gekeken naar een 34 inch ultrawide maar dit word te groot
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen. Ik zal er ook wat kleine programmeer dingetjes gaan doen maar dat is bijzaak.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is +/- 1200 voor het systeem exclusief Monitor
Voor de Monitor had ik een budget van rond de 400 euro in gedachten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een goed toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard componenten voor de rest niks aparts
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 193,- | € 193,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450M Mortar Max | € 102,- | € 102,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse | € 471,- | € 471,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define Mini C | € 69,50 | € 69,50 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 87,90 | € 87,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 92,- | € 92,- |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 100,95 | € 100,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.142,30 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voor de CPU en GPU van AMD gekozen puur prijs kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil met het systeem op 1440p 144Hz kunnen gamen. Dit met een redelijk klein en stil systeem. (Ik weet dat dat niet altijd samen gaat en de bedoeling is dan ook om het beste uit het budget te halen)
Ga je overklokken?
Nee geen interesse in. Is ook weer meer warmte in de kast wat weer extra herrie van de ventilatoren is.
Wat verwacht je van ons?[i]
Is het moederbord goed genoeg om het maximale uit de GPU en CPU te halen en past er alles op?
Als het goed is heeft dit moederbord geen bios update meer nodig voor de CPU, klopt dit?
Zijn er betere componenten die ik over het hoofd heb gezien?
Voor het scherm ben ik nog aan het rond kijken. Ik wil een kwalitatief goed scherm waar ik lang mee vooruit kan. 1440p 144Hz en free sync en als het kan 1ms. Zijn er merken die ik beter kan vermijden?
Ook twijfel ik tussen tn, va of ips. Ik weet dat een goed tn paneel beter kan zijn dan een slecht ips paneel maar ik zou graag wat tips willen waar ik op moet letten zodat ik goede en slechte schermen kan herkennen.
Ik hoor graag van jullie