Toon posts:

[SQL] Key tbv relatie in verschillende tabellen gelijktrekke

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 107mb
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 00:42
wij zijn op dit moment bezig met een ERP implementatie. Dit nieuwe pakket geeft mij data mbt routing van een product door de fabriek. Deze gegevens worden opgeslagen in tabel [routing]
In de fabriek maken wij nu gebruik van scanning. Zodra een product bij een bewerkingstation komt, wordt het gescand en wordt barcode, locatie en timestamp opgeslagen in tabel [scangegevens].
Op dit moment ben ik bezig met een rapportage database waarbij ik beide gegevens wil koppelen. Het lastige is dat de barcode reeks in beide tabellen niet overeenkomen. tabel routing is testdata met barcoudes gegenereerd in dat systeem
Tabel scangegevens is gevuld met productiebarcodes. Voor de eerste testdoeleinden is het ook niet erg dat de gegevens uit verschillende bronsystemen komen.

De tabellen hebben de volgende opmaak:

tabel routing:
[barcode], [locatie], [bewerking], [vorige bewerking], [volgende bewerking]

tabel scanmomenten:
[barcode], [locatie], [timestamp]

In beide tabellen heeft een barcode meerdere records. Een barcode heeft meerdere locaties waar een bewerking plaatsvindt.

Ik zoek dus een manier waarop ik de barcodes in tabel scanmomenten vervang met barcodes uit tabel routing. Hoe kan ik dat in T-SQL voor elkaar krijgen?

Beste antwoord (via 107mb op 11-09-2019 12:05)

• ThaStealth
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 09:55
Wil je dit niet juist normaliseren door een 3e tabel te introduceren met een productid en barcode?

Dus je structuur word dan:
Producten
[ProductID (PK)] [Barcode]

Scanmomenten
[Product ID] [Locatie] [...]

Routing
[Product ID] [Locatie] [....]

Op deze manier kun je dus de data van beide tabellen door elkaar gebruiken en met elkaar joinen.

Mess with the best, die like the rest

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 09:55
Wil je dit niet juist normaliseren door een 3e tabel te introduceren met een productid en barcode?

Dus je structuur word dan:
Producten
[ProductID (PK)] [Barcode]

Scanmomenten
[Product ID] [Locatie] [...]

Routing
[Product ID] [Locatie] [....]

Op deze manier kun je dus de data van beide tabellen door elkaar gebruiken en met elkaar joinen.

Mess with the best, die like the rest

• 107mb
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 00:42
thanks!! dit is de oplossing!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee