Vraag

• d.driever
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 29-08-2021
Mijn vraag

Ik ontvang geen berichten op een Fitbit charge 2

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung S8

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gereset, stap voor stap alle tips gevolgd.

Beste antwoord (via rens-br op 12-09-2019 09:42)

• d.driever
Dag Lau,

Het is gelukt naar een 3e reset. Geen idee wat er nu is gewijzigd maar ik ontvang nu Whatsapp berichten.

Ter info: de Fitbit charge 2 kan dus wel Whatsapp berichten ontvangen. Hierover was nog enige twijfel.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-05 08:19
Dit is wel heel summiere informatie om je te kunnen helpen...

Is dit een nieuw probleem, of heb je nooit berichten kunnen ontvangen op je Fitbit?

Heb je via de Fitbit app aangegeven voor wat voor berichten je notificaties wilt ontvangen?
Dit doe je door via de app naar je account te gaan (portret linksboven), dan op je device te tappen, dan 'Notifications' te kiezen. Hier kun je de instellingen voor je notificaties aanpassen.

Heb je op je Fitbit zelf misschien het ontvangen van notificaties (per ongeluk) uitgeschakeld?
Via de knop op de zijkant kun je door verschillende opties heen klikken, in één van de schermpjes kun je door de knop langer ingedrukt te houden de notificaties aan en uit zetten.

Is je Fitbit goed verbonden met je telefoon?

[ Voor 3% gewijzigd door Lau1187 op 11-09-2019 11:39 ]

Steam ||

• d.driever
Hallo Lau,

Sorry voor de summiere info, dank voor je snelle reacties.

Ik gebruik de S8 naast de Fitbit. Deze Fitbit charge 2 heb ik gisteren gekocht. Het synchroniseren gaat prima. Notificatie staat aan.
Alle mogelijk opties die de oorzaak kunnen zijn van het niet ontvangen van berichten heb ik nagelopen.
Ik weet het echt niet meer :(

Moet ik een extra instelling aanpassen op de S8?

• Lau1187
Heb je in de Fitbit app ingesteld dat je berichten wilt ontvangen? Je kan maar van één app berichten ontvangen, dus als je kiest voor WhatsApp, krijg je geen meldingen van bijvoorbeeld sms-berichten die je op je telefoon binnenkrijgt. Ik kan zelf kiezen tussen Hangouts, Messaging (SMS), en WhatsApp, dat ligt er misschien net aan welke berichtenapps je op je telefoon hebt staan.

Ik heb verder geen ervaring met Samsung toestellen dus ik weet niet of er ergens anders in de instellingen van je telefoon zelf nog wat veranderd kan worden...

Steam ||

• d.driever
Ook deze opties heb ik bekeken en zijn bekend, ingesteld zoals je aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-04 15:02
Als ik zo lees op fitbit, dan kan de Charge 2 dit niet maar de Charge 3 wel.

fitbit

maar hier staat dan weer wat anders.....

fitbit2

[ Voor 42% gewijzigd door Knee-Buckler op 11-09-2019 12:19 ]

• d.driever
Dank je, dit had ik nog niet gelezen.

Bedankt voor je snelle reacties, fijn zo'n ondersteuning

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• d.driever
Dag Lau,

Het is gelukt naar een 3e reset. Geen idee wat er nu is gewijzigd maar ik ontvang nu Whatsapp berichten.

Ter info: de Fitbit charge 2 kan dus wel Whatsapp berichten ontvangen. Hierover was nog enige twijfel.

• Lau1187
d.driever schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:42:
Dag Lau,

Goed om te horen dat het is gelukt!

Ik heb altijd al WhatsApp berichten kunnen ontvangen op m'n Fitbit Charge 2, hopelijk heb ik je niet de indruk gegeven dat dat niet kon! Het is alleen (voor mij in ieder geval) niet mogelijk om van meer dan één app notificaties te ontvangen (dus bijvoorbeeld zowel WhatsApp als e-mail).

Anyway, fijn om te horen dat het is opgelost d:)b

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viooltjee
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-07-2020
Hallo, ik heb net de Fitbit 2, maar heb geen idee hoe je whatsapp meldingen instelt, heeft iemand enig idee? Heb nu alleen sms meldingen ingesteld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:34

Meller

Much to learn, you still have

Viooltjee schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:20:
Hallo, ik heb net de Fitbit 2, maar heb geen idee hoe je whatsapp meldingen instelt, heeft iemand enig idee? Heb nu alleen sms meldingen ingesteld staan.
Zojuist zelf aangepast. In de fitbit app naar meldingen gaan en sms aantikken en aanpassen dat je berichten van whatsapp wil ontvangen.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Pagina: 1