Dell XPS 15 7590 wiebelt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• joris_vk
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-04 09:54
Beste tweakers,

Via Dell.com heb ik na uitgebreid onderzoek de nieuwste XPS 15 besteld met een aardige korting van 14%. Vrijdag 30 augustus is de laptop bij het afhaalpunt in mijn woonplaats afgeleverd. Na het ophalen kwam ik er vrij snel achter dat de laptop wanneer deze geopend is wiebelt. D.w.z. dat er onder één van de hoeken onder de voet zo'n 2mm speling zit (op een vlakke ondergrond). Dat lijkt mij niet acceptabel.

Na wat getobt te hebben of ik niet te kritisch ben (onzinnig achteraf) heb ik op 9 september met de Dell klantenservice gebeld. Zij vroegen om foto's van de 'schade' en de doos dus die heb ik gisterochtend (de 10de) naar ze opgestuurd. De jongedame aan de telefoon gaf aan waarschijnlijk wel binnen 24 uur wel te kunnen reageren -ondanks de drukte- maar ik heb nog geen reactie ontvangen. Ik ga vanmiddag nogmaals bellen.

Nu ben ik bekend met de horrorverhalen over de klantenservice van Dell dus ik vraag me af of ik tenzij ik vóór vrijdag (14 dagen na ontvangst van het goed) i.v.m. het verlopen van het herroepingsrecht een glasharde, schriftelijke toezegging krijg dat de laptop wordt omgeruild, de laptop naar Dell opstuur om de koop te doen vervallen. Het liefste bestel ik vervolgens weer dezelfde laptop als er weer een leuke deal is.

Wat vinden jullie van de situatie?

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:52
Ik heb zelf de voorgaande/huidige Dell XPS 15. Ik zou het inderdaad niet accepteren dat een laptop wiebelt op een vlakke ondergrond. Ik ga er even vanuit dat je dit wel hebt gecheckt op een andere vlakke ondergrond?

Ik ben eerlijk gezegd niet bekend met de horrorverhalen van de klantenservice. Als je gaat zoeken naar horrorverhalen over [insert random bedrijf] dat je die altijd wel gaat vinden. Ik zou ze nu eerst even de tijd geven om dit probleem op te lossen. Je hebt gisteren de gevraagde informatie opgestuurd, nu moet je ze de tijd geven om te reageren. Ik zou er wel druk op houden door deadlines te stellen wanneer je reactie terug verwacht. Ze gaf aan waarschijnlijk binnen 24u te kunnen reageren. Persoonlijk zou ik dan morgen even terugbellen voor een statusupdate.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik heb zelf ook gehad dat mij 9560 wiebelde. Ik wou hem niet terug sturen omdat ik de aanbieding niet snel weer verwachtte en de laptop wel snel wou gebruiken dus ben het reparatie traject in gegaan.

Het kan vele redenen hebben, maar bij mij waren er 3 reparatiebeurten voor nodig en is hij uiteindelijk vervangen. Eerst hebben ze de voetstrips vervangen. Toen de bottom plate. Toen het display (want dat zou uit balans zijn). Hierna hebben ze gezegd dat het waarschijnlijk het interne frame was wat scheef was en is dus de complete laptop vervangen. Vaak konden ze binnen 2 dagen zijn, maar doordat er geen tijdframes mogelijk waren duurde het vaak langer en was ik eerder een week kwijt. In totaal heeft dus iets van 3 weken geduurd voordat ik een niet wiebelende laptop had, maar ik ben er nu wel erg blij mee.

• joris_vk
Craven schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:25:
Ik heb zelf de voorgaande/huidige Dell XPS 15. Ik zou het inderdaad niet accepteren dat een laptop wiebelt op een vlakke ondergrond. Ik ga er even vanuit dat je dit wel hebt gecheckt op een andere vlakke ondergrond?

Ik ben eerlijk gezegd niet bekend met de horrorverhalen van de klantenservice. Als je gaat zoeken naar horrorverhalen over [insert random bedrijf] dat je die altijd wel gaat vinden. Ik zou ze nu eerst even de tijd geven om dit probleem op te lossen. Je hebt gisteren de gevraagde informatie opgestuurd, nu moet je ze de tijd geven om te reageren. Ik zou er wel druk op houden door deadlines te stellen wanneer je reactie terug verwacht. Ze gaf aan waarschijnlijk binnen 24u te kunnen reageren. Persoonlijk zou ik dan morgen even terugbellen voor een statusupdate.
Dank je voor je reactie Craven. Uiteraard heb ik verschillende vlakke ondergronden geprobeerd. Gek genoeg speelt het ook alleen wanneer de laptop is opengeklapt. Dicht staat ie als een huis. Wat de horrorverhalen betreft: Als je de reactie van Gropah hieronder leest wordt ik daar niet echt vrolijk van. Als een bedrijf als Azerty op deze manier zou werken denk ik dat ze hun 4,5 sterren in de Shopreview heel snel kwijt zouden zijn. Dell heeft geen entry in de Shopreview maar als ze die wel zouden hebben zouden ze vast geen 4,5 sterren hebben of denk je van wel?
Gropah schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:38:
Ik heb zelf ook gehad dat mij 9560 wiebelde. Ik wou hem niet terug sturen omdat ik de aanbieding niet snel weer verwachtte en de laptop wel snel wou gebruiken dus ben het reparatie traject in gegaan.

Het kan vele redenen hebben, maar bij mij waren er 3 reparatiebeurten voor nodig en is hij uiteindelijk vervangen. Eerst hebben ze de voetstrips vervangen. Toen de bottom plate. Toen het display (want dat zou uit balans zijn). Hierna hebben ze gezegd dat het waarschijnlijk het interne frame was wat scheef was en is dus de complete laptop vervangen. Vaak konden ze binnen 2 dagen zijn, maar doordat er geen tijdframes mogelijk waren duurde het vaak langer en was ik eerder een week kwijt. In totaal heeft dus iets van 3 weken geduurd voordat ik een niet wiebelende laptop had, maar ik ben er nu wel erg blij mee.
Dank je voor je reactie Gropah. Zou je achteraf opnieuw het reparatietraject zijn ingegaan met de voorkennis dat je drie werkdagen(?) thuis hebt moeten zitten wachten op reparaties die niets hebben opgelost? En drie weken later pas een goede laptop in handen hebt gekregen? Op dit moment is er een aanbieding actief waarmee dezelfde laptop voor 5 tientjes minder te krijgen is. Zou je in mijn geval de laptop terugsturen wanneer ik niet vandaag of morgen een schriftelijke toezegging krijg dat ik een andere krijg?

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

joris_vk schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:55:
[...]

Dank je voor je reactie Gropah. Zou je achteraf opnieuw het reparatietraject zijn ingegaan met de voorkennis dat je drie werkdagen(?) thuis hebt moeten zitten wachten op reparaties die niets hebben opgelost? En drie weken later pas een goede laptop in handen hebt gekregen? Op dit moment is er een aanbieding actief waarmee dezelfde laptop voor 5 tientjes minder te krijgen is. Zou je in mijn geval de laptop terugsturen wanneer ik niet vandaag of morgen een schriftelijke toezegging krijg dat ik een andere krijg?
Voor 50 euro zou ik het waarschijnlijk niet gedaan hebben. Bij mijn laptop ging het om iets meer dan 200 euro. De dagen dat ik thuis heb gezeten heb ik wel kunnen werken, maar optimaal is anders, vooral omdat als je even een afspraak met iemand wilt maken het wat moeilijk is. Dat het uiteindelijk 3 weken heeft geduurd is een combinatie van op onderdelen wachten en plannen van dagen. Langer dan gehoopt, maar allemaal wel redelijk verklaarbaar.

edit: misschien ook handig voor de situatieschets:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 11% gewijzigd door Gropah op 11-09-2019 12:04 ]

• joris_vk
Gropah schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:01:
[...]

Voor 50 euro zou ik het waarschijnlijk niet gedaan hebben. Bij mijn laptop ging het om iets meer dan 200 euro. De dagen dat ik thuis heb gezeten heb ik wel kunnen werken, maar optimaal is anders, vooral omdat als je even een afspraak met iemand wilt maken het wat moeilijk is. Dat het uiteindelijk 3 weken heeft geduurd is een combinatie van op onderdelen wachten en plannen van dagen. Langer dan gehoopt, maar allemaal wel redelijk verklaarbaar.

edit: misschien ook handig voor de situatieschets:

Members only:
Members only:

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

joris_vk schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:44:
[...]

Members only:
De reden dat het in MO stond was omdat het persoonlijke informatie is die ik liever niet laat indexeren.

Anyways, als het je 50 euro oplevert (waar het mij inderdaad 200 euro extra zou kosten) kan het een shortcut zijn om een nieuw, goed exemplaar te krijgen en zou ik daar gebruik van maken. Zeker omdat dat ook de eerste oplossing was die ze mij gaven toen ik initieel belde met dit probleem.
Pagina: 1