Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• freeco
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:19
Ik zoek nieuwe in-ears om te gebruiken tijdens het pendelen met de trein (filmpje op de laptop, muziek via smartphone).
Mijn budget is €70-100.
Ik wil bekabelde in-ears, met een 3.5mm aansluiting. Liefst zonder volumeregeling/mic, al is het geen dealbreaker als dat er wel op zit... Ik wil de kabels langs achter mijn oren kunnen steken. En ze moeten het omgevingsgeluid natuurlijk voldoende dempen.

Op een paar sites vond ik deze aanraders:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Koptelefoons1MORE Triple Driver In-Ear Headphones (Zilver)€ 73,95€ 73,95
1KoptelefoonsBeyerdynamic Soul Byrd (Zwart)€ 75,-€ 75,-
1KoptelefoonsKlipsch R6i II (Zwart)€ 99,-€ 99,-
1KoptelefoonsRHA MA750 (RVS, Zilver)€ 89,-€ 89,-
1KoptelefoonsShure SE215 (Transparant, Zwart)€ 95,-€ 95,-

De RHA MA750 had ik het afgelopen 1,5 jaar, maar ze vertoonden recent een klein defect. Ik mocht ze retourneren naar Amazon en het aankoopbedrag zou volledig teruggestort worden (omruilen was niet mogelijk). Op zich was ik wel tevreden van deze in-ears, dus ze blijven een optie.

De andere heb ik nog maar vluchtig bekeken, eerlijk gezegd:
Over de 1MORE inears zijn wat negatieve reacties over defecten.
Het stukje Y-kabel van de Beyerdynamic lijkt me wat kort om comfortabel achter m'n oren te steken.
De Klipsh is volgens WhatHifi wel een aanrader, maar 'Presentation lacks space'. Of dat echt een dealbreaker moet zijn, is iets anders.
Over de Shure SE215 twijfel ik wat over de vorm, en persoonlijk vind ik die traagschuim dopjes niet aangenaam. Maar als ik het goed heb zitten er ook meer traditionele kunststof sleeves bij.

Heeft iemand nog alternatieven die het bekijken waard zijn?

Beste antwoord (via freeco op 18-09-2019 15:02)

• ReVision.
  • Registratie: juli 2019
  • Niet online

ReVision.

Vinyl enthusiast

Ik heb zowel de Shure als de RHA's gehad, de RHA's gebruik ik nog steeds.
De Shure vond ik persoonlijk iets minder qua geluid, Net te weinig hoog en te veel laag. (overigens zitten bij de shure ook reguliere dopjes die je ook op de RHA's hebt)

Als je teverden bent met de RHA zou ik die gewoon weer nemen. Als die van mij ooit kapot gaan vervang ik ze ook weer met dezelfde.

ReVision. wijzigde deze reactie 18-09-2019 13:41 (67%)

Discogs

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zeker. KZ ZS10 Pro. 10 drivers, klinken fantastisch. Durf ze zelfs qua geluidskwaliteit te vergelijken met mijn Denon / Klipsch installatie in de woonkamer. Te krijgen met mic of zonder. Kabeltje gaat over je oor heen en dan achterlangs, zit eigenlijk meteen goed. Standaard foamtips dichten al goed af, is memoryfoam dus gaat naar je oor staan
Via ali, kz store zelf nemen. Kost je max 50 euro, of een paar euro meer als je er ook een casing bijbesteld.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• freeco
net te laat, ik heb na nog wat productpagina's en reviews te bekijken deze middag de knoop doorgehakt en de Shure SE215 besteld.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vraag het dan niet :P
Maar zonder gekheid, voor wat die kz's kosten kun je het er gewoon naast proberen. Paar tientjes is de wereld niet. Linkje https://nl.aliexpress.com...productList_2911412.pic_0

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PatrickPR
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14:25
The Eagle schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:50:
Maar zonder gekheid, voor wat die kz's kosten kun je het er gewoon naast proberen. Paar tientjes is de wereld niet. Linkje https://nl.aliexpress.com...productList_2911412.pic_0
Hoe is tegenwoordig de pasvorm van die KZ ZS serie? Ik heb een paar jaar geleden de ZS5 geprobeerd. Maar ik vond die niet fijn in mijn oor zitten. Te groot/log en teveel scherpe hoeken wat ging irriteren.

• Imnoa
  • Registratie: september 2011
  • Nu online

Imnoa

Noobmaster69

The Eagle schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:50:
Ships From: Porselein
Aangezien Porselein niet bij de EEG behoort moet je wel rekening houden met een kans op Inklaringskosten (€14 geloof ik) en 21% btw als naheffing.

민족의 위대한 태양

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online

ReVision.

Vinyl enthusiast

Ik heb zowel de Shure als de RHA's gehad, de RHA's gebruik ik nog steeds.
De Shure vond ik persoonlijk iets minder qua geluid, Net te weinig hoog en te veel laag. (overigens zitten bij de shure ook reguliere dopjes die je ook op de RHA's hebt)

Als je teverden bent met de RHA zou ik die gewoon weer nemen. Als die van mij ooit kapot gaan vervang ik ze ook weer met dezelfde.

ReVision. wijzigde deze reactie 18-09-2019 13:41 (67%)

Discogs

• freeco
Ik vind de Shure's niet slecht klinken, maar heb ze ook nog niet echt lang in gehad.
Het is wel wat prutsen om ze goed in de oren te krijgen. En ik ben al jaren inears gewend met kabels achter de oren... maar die hadden dan vaste kabels, terwijl die bij Shure kunnen draaien en losklikken. Zal ook wel wennen (hoop ik)...

• ReVision.
  • Niet online

ReVision.

Vinyl enthusiast

De Shure's klinken ook absoluut niet slecht, persoonlijk was ik zelf iets meer fan van de RHA's.
Wel handig is dat je bij de Shuré's inderdaad de oordoppen en kabel allemaal los kan vervangen.
Echter zijn die niet goedkoop en heb ik destijds gekozen voor andere oordoppen nadat de garantie van mijn SE215's was verlopen.

Discogs

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True