Toon posts:

Pc blijft vastlopen, wat moet ik doen??

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hopelijk is er iemand die weet wat ik hier aan kan doen. Zodra ik mijn comp. opstart gaat alles goed. windows word opgestart, maar na een tijdje (tussen de 10 en 30 minuten) slaat hij gewoon vast en het enige wat dan nog helpt is een reset.
Als het nou alleen met win95 was, maar het ik heb het ook met win98(SE), win2k pro, winXP RC1 en zelfs onder solaris 8 :'(. Iedere keer als ik twee of meer programma's draai dan is het einde oefening.

Nou hoorde ik van iemand dat het aan de voeding kon liggen (misschien te klein).
Ik heb een Aopen 300W voeding en de volgende systeemconfiguratie:
Abit KT7A-raid
2x maxtor 40 gig in raid 0
scsi kaart met daarop
1x maxtor scsi
plextor 40x cd-rom
plextor 12x 4x 32x
nic 10/100 pci
onstream di-30
SB-live 5.1 Platinum
Powercolor GF2 GTS/PRO 64
tweede parralelle poort (isa)
floppy drive
512Mb pc-133 geheugen
AMD athlon 1200

Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen.

Arjen

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:49

@r!k

It is I, Leclerq

En als je eens wat minder apparaten in je kast hangt?

Op die manier kun je proberen of het inderdaad de voeding is of een bepaald stuk hardware. Overhitting is natuurlijk ook een optie. Heb je wel genoeg koeling in de kast want zo te zien zit je kast stampvol.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
pak eens 2 cd'tjes en doe die in je 2 cd spelers. kopieer de ene naar je raid schijven en de andere cd naar je scsi schijf. speel ondertussen een mp3 af via je sblive bracket. als je pc er nu mee stopt is het waarschijnlijk een voeding probleem

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Ja, het lijkt wel een voedingsprobleem...

Als je het onder zoveel verschillende os'en hebt geprobeerd...

Drivermatig zal het niet liggen

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
dit kan ook een temperatuur probleem zijn, hoeveel graden wordt je pc??

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:16

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Is het geen geheugen probleem? Dit was bij mij de laatste week wel het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Koeling zal het niet echt zijn denk ik, de binnentemp. komt niet hoger dan 32 graden. De proc word ongeveer 60 graden.

En met die cd-tjes heb ik nog niet geprobeerd, maar als ik alleen al mp3-tjes afspeel en ondertussen aan het internetten ben dan houdt ie er al mee op.

Geheugen had ik ook al naar gekeken, maar dat werkt allemaal, er word gewoon netjes aangegeven dat er 512 mb inzet en dat er nog zoveel vrij is.

Verwijderd

Waarschijnlijk koelings probleem.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Hmmz, die kast heb je netjes volgepropt :)
De voeding is in principe wel genoeg, apparaten weghalen en kijken of je nog steeds crasht. Staat je PC een dag uit en start je 'm op en crasht ie binnen een kwartier dan weet je dat het niet aan de hitte ligt. En verder kan het nog aan meer dingen liggen.

Probeer het dus eerst eens met wat minder apparaten en check of je voeding niet verrot is ofzo. Steeds apparaten er uit snokken totdat ie perfect loopt...

Ik hoop dat je niet een halve dag bezig bent, succes!

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

je kast effe open maken en er een flinke ventilator op laten blazen.
Maar zoals al velen gezegd hebben, het kan heel goed aan je voeding liggen. Heb je nog een losse voeding liggen of eentje van 350watt?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 13:33
Zal ik je dan maar vertellen dat je
G-Force Pro niet compatible is met het
abit kt7a board, dit is vinden op de abit site

fae.abit.com.tw

en verder, je sblive kan je ook dwars zitten.

Ik heb bij een maat van me ALLE oplossingen geprobeerd die er te vinden waren ,
maar nix werken, behalve als je je G-Force vervangt voor een TNT2.. :(

tip: vervang je mainboard. :(

maat van me heeft nu Asus A7A en draait stabiel. :)

ehhh.. noppes

Verwijderd

ik heb een tnt2
en het is hoog tijd om dat ding te vervangen dus.......RUILEN ?? >:)

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 11:34 schreef jadjong het volgende:
pak eens 2 cd'tjes en doe die in je 2 cd spelers. kopieer de ene naar je raid schijven en de andere cd naar je scsi schijf. speel ondertussen een mp3 af via je sblive bracket. als je pc er nu mee stopt is het waarschijnlijk een voeding probleem
Ehm nee, dan is het een Southbridge probleem. Check www.amdmb.com , www.amdzone.com of www.viahardware.com .
(voorla de laatste) In deze configuratie met de SB Live en 2 schijven in RAID gaat het fout. Download de nieuwste BIOS voor je Mobo, deze schijnt de problemen te fixen.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20

Crusader

Arc Nature

Ik had ook hopeloze problemen met bijna exact dezelfde configuratie als jouw pc.
Vooral de SB Live kaarten geven veel problemen.
Na wat zoekwerk op diverse fora en groups.google.com kwam ik erachter dat er nog maar net een nieuwe BIOS uit is die nog niet eens op de officiële website staat, maar wel op de ftp site van Abit.
BIOS 3C gaf een hoop ellende, deze nieuwe, 3R, waarin een hoop is opgelost werkt bij mij uitstekend!
Misschien moet je dat maar eens proberen, hier kun je 'm halen:

ftp://ftp.abit.com.tw/pub/bios/kt7/index-e.htm

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Heb de helft (nou ja helft) van mijn systeem losgetrokken
(geluidskaart eruit, scsi hd, scsi cd-rom, onstream drive en de parralelle poort) maar ook dat helpt nix. Nog steeds is het na ongeveer 15 min einde oefening.
Het lijkt me toch dat een 300W voeding moet kunnen trekken??

• Crusader

Crusader

Arc Nature

300 Watt is kiele-kiele.
Eigenlijk net wat te krap voor jouw systeem, ook zonder de spullen die je er uit hebt gehaald. Haalt die BIOS update wat uit?

Edit: had niet goed gelezen...

Verwijderd

BIOS updaten naar 3R wil vaak helpen
Een Geforce2 is wel compatible met een KT7A, het geeft alleen problemen met de wat oudere KT7 Series.
Wat voeding betreft is 300W meer, maar dan ook echt meer dan zat, zeker als het een Aopen is.
Als je 1 dimmetje 512MB hebt met NCP erop, zou ik dit snel vervangen, dit geheugen geeft op een KT7A alleen maar problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb als geheugen 2x 256MB reepjes.
Komen deze problemen vaak voor op een AMD gebasseerd mobo of heb ik gewoon pech hiermee??

Ps, bestaat er een prog. om te kijken hoeveel watt je comp. vreet, of moet je dat doen met aparte meetapp.??

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 11:34 schreef jadjong het volgende:
Dit klinkt als het Via latency probleem.

Maar voeding of temperatuur kan ook het probleem zijn.

Verwijderd

Hmmm vaag dit. Laatste VIA 4in1 geinstalleerd? (v32) Anders wordt het experimenteren. Dus uitkleden die computer tot 1 HD en Vidkaart. Dan langzaam toevoegen en kijken waar het fout gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Laatste via drivers geinstalleerd, en ik heb de pc al zo goed als uitgekleed.
Heb er dan nog twee hd's in hangen (staat in raid dus moeten er wel twee blijven) een netwerkkaart, diskettestation en de cd-brander. voor de rest is alles al losgekoppeld.
Ik krijg echt de neiging om de pc te laten vliegen (dat wil zeggen uit het raam >:))

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Sorry als ik in herhaling val hoor.. maar had je die BIOS update nou al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, had ik nog niet vermeld hier.
Bios-upgrade uitgevoerd en nog steeds slaat ie om de haverklap vast. :?
ik word er echt niet lekker van. :'(

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Dan kun je denk ik het beste twee dingen doen:
- of als het lukt een andere voeding proberen (leen er desnoods eentje van iemand)
- of teruggaan naar de shop waar je het mobo vandaan hebt gehaald.
Je hebt best wel weirdo probs met je mobo. "Load Fail-Safe Settings" al eens geprobeerd in je BIOS?
Denk dat je het beste nog wat info kunt zoeken op plaatsen waar ik dat ook deed:
http://www.viahardware.com en dan kiezen voor KT7 aan de rechterkant (bij de FAQ's). Die site ken je misschien al.
Of (ook via die site gevonden) dit forum, waar ik uiteindelijk ook mijn oplossing vond:
http://fae.abit.com.tw/eng/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=2

Het houdt hier een beetje op denk ik...
Ik kan je in elk geval niet meer helpen vrees ik, sterkte!

Pagina: 1