Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Philips Hue lampen dimmen/uitzetten icm Plex op Nvidia Shiel

Pagina: 1
Acties:

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11 19:12
Voordat ik overstapte naar Plex gebruikte ik Kodi. Voor kodi was er een simpele plugin waar je kon instellen dat je Philips Hue lampen gingen dimmen of helemaal uit gingen op het moment dat je een film startte.

Nu ben ik al een tijdje overgestapt naar Plex en sinds kort naar een nvidia shield.

Ik ben vandaag de hele dag bezig geweest om te zoeken naar iets wat werkte maar ik heb het niet voor elkaar gekregen. Het lijkt erop dat deze projecten allemaal behoorlijk oud zijn, bijvoorbeeld gebasseerd op Plex channels wat niet meer bestaat.

Is er hier iemand met een gouden tip?

Ik heb de homebridge plugins geprobeert maar bleef daar tegen zoveel json syntax errors aan lopen dat ik het op gegeven. Veder beide versies van Hello Hue maar daar liep ik aan tegen een dependency die niet meer bestaat wegens een veiligheids issue.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik gebruik zelf nog Kodi maar wanneer ik snel zoek lijkt het erop dat het nog in leven is?
Laatste reactie is recent etc maar er zijn geen updates.

Het lijkt erop dat ze meer richten op algemene aansturing zoals hier beschreven.
Webhooks are a Plex Pass feature which allow you to configure one or more URLs to be hit by the Plex Media Server when certain things happen. You can use webhooks for any number of purposes: home automation (such as dimming lights when you start playback),

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11 19:12
De laatste reactie is van mij in de hoop wat support te krijgen.

Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen. Wist vrij weinig van node.js en npm maar met wat worstelen is het gelukt.

Vreemde is als ik git clone doe krijg ik errors van hier tot tokyo. Op een gegeven moment kreeg ik de ingeving om dan maar het zip bestand te downloaden en dat te proberen en voila een werkend HelloHue. Snappen doe ik het niet maar het werkt.

Met het docker image (of eigen build) was het probleem dat de plex server defaulte naar poort 80. Heb me rot gezocht dit moet ergens aan te passen zijn in de config maar kon niks vinden.

Het is jammer dat zo’n mooi project al zolang niet meer onderhouden wordt. Mocht er iemand goesting hebben hier een fork van te maken en het wat te moderniseren dan denk ik dat daar zeker veel animo voor is!