Toon posts:

Streamingdiensten als Apple plus gaan Atmos, Sonos overstag?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu al enige tijd een sonos 5.1 setup met playbar, twee maal sonos 1 en een sub, maar heb me steeds gestoord aan het gebrek aan codecs. Tot zover niks nieuws. Maar nu duidelijk wordt dat de nieuwe streamingdiensten van apple en wellicht ook disney dolby atmos gaan aanbieden ben ik erg benieuwd hoe lang sonos het nog kan blijveb volhouden om atmos, dts en andere codecs niet te ondersteunen.

Ik overweeg weldegelijk mijn sonos setup in te ruilen als ik daarmee niet alles uit mijn streamingabbo’s kan halen. Dat ik mijn blurays al niet fatsoenlijk kan luisteren vond ik al teleurstellend genoeg.

Iemand al iets vernomen over de intenties van sonos?

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 13:59
Als Sonos al “overstag” gaat om Atmos te gaan ondersteunen, dan moet je sowieso je Playbar de deur uit doen als je dat wilt gaan gebruiken. Atmos kan namelijk niet via optisch worden doorgegeven. Sowieso heeft Sonos altijd aangegeven de markt van streamingdiensten in de gaten te houden wat betreft ontwikkelingen (geen enkele die DTS gebruikt), dus wie weet :)

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 10:33

Mikayu

.srt

Atmos werkt prima over optisch, DD+ ondersteund het meezenden van de Atmos metadata.
Ik zie streaming diensten nog niet zo snel van dit formaat af stappen.

Om alles uit Atmos te halen moet je 11 speakers gaan plaatsen en over dat handjevol films beschikken waar ze fatsoenlijk Atmos hebben afgemixt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damon
Mikayu schreef op woensdag 11 september 2019 @ 00:16:
Atmos werkt prima over optisch, DD+ ondersteund het meezenden van de Atmos metadata.
Ik zie streaming diensten nog niet zo snel van dit formaat af stappen.

Om alles uit Atmos te halen moet je 11 speakers gaan plaatsen en over dat handjevol films beschikken waar ze fatsoenlijk Atmos hebben afgemixt
Atmos (en DD+) werkt alleen over optisch als de TV de meta data van Atmos/DD+ stript, dan gaat er alsnog alleen n DD signaal over optisch en heb je geen voordeel van die extra informatie, er verandert dus niks. Voor DD+/Atmos heb je echt HDMI nodig wat niet aanwezig is op Playbar/Playbase

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dolby_Digital_Plus

[ Voor 3% gewijzigd door Damon op 11-09-2019 01:02 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:18
Beschikt de Playbar überhaupt over naar boven gerichte speakers?

• Damon
Niet voor Atmos specificatie iig, de Playbar is uit 2013

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dank voor de reacties.... ik begrijp dat mijn huidige playbar niet geschikt is voor atmos, vanwege het gebrek aan hdmi. Ik ben best bereid om naar de playbar 2.0 over te stappen, maar zou daarbij wel graag mijn sub behouden. Die heb ik nu mooi in een lowboard ingebouwd..... ik ben benieuwd of sonos met een nieuwe playbar komt en dan wel meer codecs aan boord heeft. 2013 is alweer even geleden....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 10:33

Mikayu

.srt

De bedoeling van een soundbar is minimalisme. Er is geen Atmos ondersteuning nodig als je toch niet van plan ben om naast een 7.1 setup nog 4 extra speakers aan het plafond te monteren.
Leuk dat ze naar boven gerichte speakers in Atmos capable soundbars plakken, maar het geluid komt nog steeds enkel onder de tv vandaan. Ze hebben amper een stereobeeld, laat staan surround. Nog maar te zwijgen over de prijs wat ze er voor durven te vragen

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mikayu schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:07:
Nog maar te zwijgen over de prijs wat ze er voor durven te vragen
Ja maar hip en draadloos.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Atmos is niet perse 7.1.4. Het is elke speakerconfiguratie met voor-, surround- (zij en/of achter), en hoogtespeakers, vanaf 5.1.2,inclusief de eventuele emulatie daarvan dmv weerkaatsende speakers. Het kan daarom dus net zo goed 5.1.2, of 7.2.4 of 24.2.24 zijn ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1