Hey mensen,
Ik wil binnenkort mijn eerste desktop gaan bouwen en heb bijna - tot helemaal geen verstand van PC specs en wil hierbij om jullie hulp vragen
Ik heb de afgelopen 8 jaar op laptops gegamed en heb dus wel al een headset en muis maar de rest moet eigenlijk allemaal nog aangevuld worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de desktop vooral gaan gebruiken voor: gaming (waaronder CS:GO, ARK, SMITE etc.) en video editing
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag 1600 - 1800 euro kosten inclusief beeldscherm en toetsenbord
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen andere componenten die ik kan gebruikenl
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een opslagruimte van ongeveer 2TB. waarvan in ieder geval 500GB SSD van is. Ook als rgb goed binnen het budget past is dit wel leuk
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb het liefst een intel build aangezien dat een bekend gebied is. Maar als AMD beter is sta ik daar ook voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het beeldscherm in ieder geval 144hz (ik weet niet eens of 60hz nog wel op de markt is) en als het binnen het budget past een 240hz.
RGB is ook geen must maar is grappig als het binnen het budget kan
De desktop moet minimaal zo'n 3 jaar meekunnen met de games die uitkomen in die tijdperiode
Ga je overklokken?
Ik ga mijn desktop niet overklokken
Alvast bedankt iedereen die reageert
Ik wil binnenkort mijn eerste desktop gaan bouwen en heb bijna - tot helemaal geen verstand van PC specs en wil hierbij om jullie hulp vragen
Ik heb de afgelopen 8 jaar op laptops gegamed en heb dus wel al een headset en muis maar de rest moet eigenlijk allemaal nog aangevuld worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de desktop vooral gaan gebruiken voor: gaming (waaronder CS:GO, ARK, SMITE etc.) en video editing
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag 1600 - 1800 euro kosten inclusief beeldscherm en toetsenbord
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen andere componenten die ik kan gebruikenl
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een opslagruimte van ongeveer 2TB. waarvan in ieder geval 500GB SSD van is. Ook als rgb goed binnen het budget past is dit wel leuk
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb het liefst een intel build aangezien dat een bekend gebied is. Maar als AMD beter is sta ik daar ook voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het beeldscherm in ieder geval 144hz (ik weet niet eens of 60hz nog wel op de markt is) en als het binnen het budget past een 240hz.
RGB is ook geen must maar is grappig als het binnen het budget kan
De desktop moet minimaal zo'n 3 jaar meekunnen met de games die uitkomen in die tijdperiode
Ga je overklokken?
Ik ga mijn desktop niet overklokken
Alvast bedankt iedereen die reageert