Toon posts:

1e Desktop build 1600-1800 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jayvbelzen
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 13-09-2019
Hey mensen,

Ik wil binnenkort mijn eerste desktop gaan bouwen en heb bijna - tot helemaal geen verstand van PC specs en wil hierbij om jullie hulp vragen :)
Ik heb de afgelopen 8 jaar op laptops gegamed en heb dus wel al een headset en muis maar de rest moet eigenlijk allemaal nog aangevuld worden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de desktop vooral gaan gebruiken voor: gaming (waaronder CS:GO, ARK, SMITE etc.) en video editing

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag 1600 - 1800 euro kosten inclusief beeldscherm en toetsenbord

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen andere componenten die ik kan gebruikenl

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een opslagruimte van ongeveer 2TB. waarvan in ieder geval 500GB SSD van is. Ook als rgb goed binnen het budget past is dit wel leuk :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb het liefst een intel build aangezien dat een bekend gebied is. Maar als AMD beter is sta ik daar ook voor open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het beeldscherm in ieder geval 144hz (ik weet niet eens of 60hz nog wel op de markt is) en als het binnen het budget past een 240hz.

RGB is ook geen must maar is grappig als het binnen het budget kan

De desktop moet minimaal zo'n 3 jaar meekunnen met de games die uitkomen in die tijdperiode

Ga je overklokken?
Ik ga mijn desktop niet overklokken

Alvast bedankt iedereen die reageert :)

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 10:15
Een eigen lijstje is verplicht, begin bijvoorbeeld bij de Best Buy Guides of in 1 van de andere topics.
60 Hz monitors zijn nog heel erg populair, moet je nog een monitor uitzoeken?
Welke editing programma's gebruik je? Sommige kunnen van de GPU gebruik maken, sommige alleen van NVIDIA GPUs.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee