Beste tweakers
Mijn vraag:
Een van mijn vrienden heeft deze componenten gekocht en de computer gebouwd (eerste keer) maar de PC start niet op. De front power button LED krijgt wel licht maar booten doet hij absoluut niet. Ligt het probleem bij 'n verkeerde samenstelling (niet compatibele componenten) of ligt de fout bij het verkeerd in mekaar steken?
Relevante software en hardware die hij gebruikt:
Wat hij al gevonden of geprobeerd heeft:
Hij heeft al geprobeerd om de pins bij PWRBTN# op het moederbord te hersteken alsook de PLED+ & - en HDLED+ & - of heeft het hier ook niets mee te maken?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten
Porvaxyz
Mijn vraag:
Een van mijn vrienden heeft deze componenten gekocht en de computer gebouwd (eerste keer) maar de PC start niet op. De front power button LED krijgt wel licht maar booten doet hij absoluut niet. Ligt het probleem bij 'n verkeerde samenstelling (niet compatibele componenten) of ligt de fout bij het verkeerd in mekaar steken?
Relevante software en hardware die hij gebruikt:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 105,- | € 105,- |
1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 73,50 | € 73,50 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G | € 364,05 | € 364,05 |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB | € 67,- | € 67,- |
1 | Behuizingen | NZXT H500 Wit | € 74,19 | € 74,19 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 30,- | € 30,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 83,75 | € 83,75 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular | € 65,05 | € 65,05 |
1 | Solid state drives | Intel 660p 512GB | € 60,96 | € 60,96 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 923,50 |
Wat hij al gevonden of geprobeerd heeft:
Hij heeft al geprobeerd om de pins bij PWRBTN# op het moederbord te hersteken alsook de PLED+ & - en HDLED+ & - of heeft het hier ook niets mee te maken?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten
Porvaxyz