Momenteel bezit ik het volgende systeem:
Maar ik merk dat ik hier vooral op CPU en RAM gebied tegen beperkingen aanloop. Ik ben om die reden dan ook aan het kijken voor een nieuw systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De main focus zal zijn gamen op 1440P/144hz hiervoor hoeven niet alle settings op max te staan maar het zou mooi zijn als dit wel lukt. Verder zal het systeem gebruikt worden voor werk (software development), denk hierbij aan een stuk of 3-5 docker containers.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals in de titel aangegeven rond de 1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur zal meegaan vanaf de huidige pc (monitor, muis, keyboard)
Verder zal er
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle standaard componenten voor een pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal geen voorkeur voor merk. Aan RGB hecht ik ook totaal gaan waarde aangezien de pc onder het bureau zal staan en deze dus niet "zichtbaar" zal zijn.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om (extreem) te gaan overklokken, misschien dat ik auto overclock aanzet maar dat is het dan ook wel.
Wat verwacht je van ons?
Feedback of dit systeem aan de eisen voldoet of dat er mogelijk betere keuzes gemaakt kunnen worden. Mogelijk is een upgrade van het huidige systeem ook een optie.
Hieronder het systeem wat ik op het moment heb samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-6600K Boxed | € 204,05 | € 204,05 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-Z170M-D3H | € 127,50 | € 127,50 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 4 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 331,55 | ||
Maar ik merk dat ik hier vooral op CPU en RAM gebied tegen beperkingen aanloop. Ik ben om die reden dan ook aan het kijken voor een nieuw systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De main focus zal zijn gamen op 1440P/144hz hiervoor hoeven niet alle settings op max te staan maar het zou mooi zijn als dit wel lukt. Verder zal het systeem gebruikt worden voor werk (software development), denk hierbij aan een stuk of 3-5 docker containers.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals in de titel aangegeven rond de 1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur zal meegaan vanaf de huidige pc (monitor, muis, keyboard)
Verder zal er
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle standaard componenten voor een pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal geen voorkeur voor merk. Aan RGB hecht ik ook totaal gaan waarde aangezien de pc onder het bureau zal staan en deze dus niet "zichtbaar" zal zijn.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om (extreem) te gaan overklokken, misschien dat ik auto overclock aanzet maar dat is het dan ook wel.
Wat verwacht je van ons?
Feedback of dit systeem aan de eisen voldoet of dat er mogelijk betere keuzes gemaakt kunnen worden. Mogelijk is een upgrade van het huidige systeem ook een optie.
Hieronder het systeem wat ik op het moment heb samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 335,- | € 335,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Super Ventus OC | € 761,50 | € 761,50 |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P400A Zwart | € 66,01 | € 66,01 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z F4-3600C17D-16GTZ | € 123,50 | € 123,50 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650 (2019) | € 88,35 | € 88,35 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 100,95 | € 100,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.584,31 | ||