Nee sorry, daar heb ik geen zin in.
wie toetst jou .. of jij "capabel' bent ..
Mijn opdrachtgevers door steeds terug te komen.
en is daar een een register voor enzv .. kortom hoeveel werk moet je doen "keurder" te worden ..
Iedereen mag zich keurder noemen, net als installateur, programmeur, jurist en ontwerper bijvoorbeeld.
Er is geen register
Eerste hit op Google, geeft wel een beeld:
https://www.vakkundiggekeurd.nl/ben ik er met 500,- p.j ?
Op deze pagina geven we u graag alle informatie over de voorwaarden en prijzen die betrekking hebben op aansluiten bij het keurmerk.
Toetredingseisen voor aansluiten bij het keurmerk
In 2018 zijn toetredingsvoorwaarden opgesteld die nog steeds van kracht zijn. Deze staan hieronder vermeld. Ieder jaar wordt vanuit de Stichting NKBK gekeken naar de toetredingseisen en daar waar nodig worden deze bijgesteld.
U dient te beschikken over een beroepsaansprakelijkheidsverzekering met een minimale dekking van vijfhonderdduizend euro (€ 500.000,-) per claim en minimaal één miljoen Euro (€ 1.000.000,-) per jaar. Heeft u deze nog niet, dan biedt Vastgoedpro u een collectieve verzekering aan waar u gebruikt van kunt maken.
U dient tevens over een reguliere bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering te beschikken.
U dient als bedrijf te voldoen aan een minimum ervaringseis. Deze bestaat uit een combinatie van factoren waaronder:
Aantoonbaar minimaal twee jaar actief als bouwkundig keuringsbedrijf en minimaal 25 rapporten per jaar uitgebracht te hebben
Of: minimaal 5 jaar actief met 12 rapporten per jaar
Actief aan scholing van de medewerkers werken
De naam en uw adres waaronder u actief bent in de markt dienen bij de kamer van Koophandel als zodanig geregistreerd te staan.
U dient een verklaring af te geven dat uw organisatie de afgelopen jaren niet in verband is gebracht met (faillissements-) fraude of andere strafbare feiten. Indien hier aanleiding voor is, kan een kredietwaardigheidscheck en/of bestuurderscheck plaatsvinden.
Voorwaarden
Als uw bedrijf het keurmerk gaat voeren (nadat u eerst getoetst bent aan de voorwaarden), gaat u zich tevens verbinden aan de onderstaande voorwaarden:
Toepassen van de integriteitscode voor alle medewerkers.
Onafhankelijk geschillenrecht waardoor de belangen van opdrachtgevers worden gewaarborgd.
Onafhankelijk Tuchtrecht waardoor de maatschappelijke belangen worden gewaarborgd.
Zorg dragen voor voldoende opleiding en deskundigheid van de medewerkers.
De algemene voorwaarden van het keurmerk op alle opdrachten van toepassing verklaren waardoor de rechten en plichten van opdrachtgever en opdrachtnemer helder en duidelijk beschreven zijn.
Kosten
Naast de toetredingseisen zijn er ook kosten verbonden aan de aansluiting bij het keurmerk. Het oprichten en in stand houden van een keurmerk brengt nu eenmaal kosten met zich mee. De Stichting Nationaal Keurmerk Bouwkundig Keurders en de beroepsvereniging Vastgoedpro zijn non-profit organisaties. Dat betekent dat er geen inkomsten wegvloeien naar andere belanghebbenden dan de aangesloten bedrijven. De kosten voor aansluiting bij het Keurmerk zijn:
Het tarief voor aansluiting van de onderneming bij de stichting in 2019 bedraagt € 1.066,84 per jaar (dit is inclusief 1 verplicht persoonlijk lidmaatschap bij Vastgoedpro). Bij aansluiting gedurende het jaar, wordt u na rato van het aantal resterende maanden gefactureerd.
De bijdrage voor het promotiefonds voor 2018 bedraagt € 500,- per jaar (of deel daarvan). Voor ZZP-ers is een korting van 50% van toepassing. Het promotiefonds bestaat uit gelden opgebracht door de aangeslotenen ter promotie van de stichting en het keurmerk.
Kosten om voor VEH te werken zijn niet openbaar voor zover ik weet, daar ben je wel wat meer aan kwijt weet ik.
En nee ik gooi niks doorelkaar .. wat jij FOOI noemt, werkt een ander ZZP-er zich in het zweet voor met een lading papierwerk erbij .. en dat maal 3 uur voor die ander dan.
Géén één ZZP'er met het door jou veronderstelde kennisniveau aangaande bouwkundige, bouwfysische, constructieve en installatietechnische zaken hoeft zich voor dat bedrag in het zweet te werken.
Als zzp-er komen er weinig uit bed voor dat bedrag .. dus ...
Precies mijn punt, if you pay peanuts..
[...]
Juist en wat krijgen we .. nog niet eens 10%, en het omdat de klant net een nier + arm opoffert moet hij de andere nier maar aan jou geven ? voor paar uurtjes niet destructief kijkwerk ?
Ik hoef helemaal niks, alleen áls ik überhaupt dit soort keuringen zou willen doen dan niet voor een schijntje en zonder vooraf heel goed duidelijk te hebben wat er van mijn diensten wordt verwacht en van mijn kant wat de beperkingen zijn.
waar je eigenlijk weinig aan hebt ?
Je gaat er hier voor het gemak vanuit dat dit de modus is, dat is het niet..
Ik vind niet erg dat ik bedrag X aan iemand betaal maar dan moet je wel de dienst erbij leveren..
Bij bedrag X hoort taakomschrijving Y, zonder de ene kan je de andere niet bepalen.
en het zou makkelijker zijn voor jou en mij als
- De verzekering(en) korting geven, en meer korting hoe beter de "keurder" is ..
Welke verzekering(en)?
- De hypotheek verstrekker gedeelte vergoed
Linksom- of rechtsom betaal je dan de kosten aangezien dat ook geen filantropische instelling is.
- verbouwingen in huis ook "gekeurd" moeten worden.
Dat is wel een manier om alles sectorbreed nóg duurder te maken.
Zou eerder denken aan het verplicht leveren van een verklaring conform NEN 8025 bij verkoop, zoals de farce die het Energielabel Woning heet ook verplicht is.
wel of niet gelijk aan ?
Niet
Dat is erg lastig, omdat je nu een zwevende lat hebt die alle kanten op kan gaan. Daarnaast hoe lang duurt het voordat je op deze punten "fouten" ontdekt .. en dat je geld kan verhalen op de keuring etc.. dus je meldingen gaan naar beneden .. en dus een onwerkelijk beeld.
En wat jij een fout noemt kan een ander een wanprestatie vinden.. zo werkt het ook nog..
Vandaar ook dat ik zeg laat het voor komen, dan heb je onafhankelijke beoordeling.
Normaal gesproken in elke branche zit dit makkelijk op 25% en hoger .. (te veel word verdoezeld)
25% objectief vastgestelde foutmarge slaat nergens op. Onderbouw dat anders eens.
[...]
ik loop samen met mijn vriendin door het huis te denken aan het produceren van kinderen en genieten van mijn eigen stek.. dus ja .. ik verwacht wat van jou.
Precies mijn punt, je hebt geen idee en je verwachting sluit totaal niet aan bij het doel van een keuring.
Jouw/jullie woongenot is geen objectief meetbaar criterium, een momentopname van de algemene staat van de woning en de constructie in het bijzonder is het doel en de opdracht.
ik snap wel dat jij geen superkrachten hebt .. en dus niet door muren,verf en andere dingen heen kan kijken.
maar mag wel verwachten dat je
Leg dat dan van te voren vast als je dat verwacht, de helft kan je prima zelf achterhalen bij de verkoper/makelaar (onderhoudsinterval ketel, schoonmaak schoorsteen en -ventilatiekanalen en aanwezigheid ISRA punten hoort gewoon bij de informatieplicht van de verkopende partij).
Met FLIR een ondeugdelijke elektrische installatie opsporen?