[iPad 7e generatie] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15
Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.nl/840x473/content/0d94fa02b7c85b42f7c134635a62aeaf

Apple heeft vandaag de nieuwe iPad van de zevende generatie geïntroduceerd. De nieuwe versie van de populairste en voordeligste iPad heeft meer schermruimte en ondersteunt het Smart Keyboard van volledige grootte. De vernieuwde iPad, verkrijgbaar vanaf slechts 329 dollar, heeft een schitterend 10,2-inch Retina-display en is uitgerust met innovaties als ondersteuning voor Apple Pencil, de snelle A10 Fusion-chip, geavanceerde camera’s en sensoren, ongeëvenaarde mobiliteit en connectiviteit, veel gebruiksgemak en een batterij voor een hele dag. De nieuwe iPad kan vanaf vandaag worden besteld en is vanaf maandag 30 september verkrijgbaar in de winkel.

“Met de nieuwe iPad biedt ons populairste en voordeligste iPad-model nog meer waar voor z’n geld. Dit model heeft een groter 10,2-inch Retina-display, ondersteunt Apple Pencil en is voor het eerst uitgerust met ondersteuning voor het Smart Keyboard van volledige grootte”, aldus Greg Joswiak, Vice President Product Marketing van Apple. “De nieuwe iPad is gemaakt voor iPadOS, met krachtige nieuwe manieren om te multitasken, documenten te beheren en te annoteren, met Apple Pencil te werken en in één keer meer informatie te tonen in het vernieuwde beginscherm. Deze nieuwe iPad met iPadOS biedt alles wat mensen aanspreekt aan onze populairste iPad, maar is nog beter geschikt om dingen te maken, te leren, te werken en te spelen.”

Een groter display en een krachtige, handzame uitvoering.
De nieuwe iPad met 10,2-inch Retina-display heeft bijna 3,5 miljoen pixels en een brede kijkhoek, en is daardoor uitermate geschikt voor creatief gebruik en meeslepende AR-toepassingen die profiteren van de verbeterde camera’s en sensoren. De nieuwe iPad van de zevende generatie is uitgerust met de krachtige A10 Fusion-chip en biedt daarmee tot twee keer snellere prestaties dan de bestverkopende Windows-pc. Dat zorgt voor krachtige multitasking en een vloeiende weergave van games in Apple Arcade.

iPad, die is ontworpen voor ultieme draagbaarheid en duurzaamheid, weegt zo’n 500 gram en heeft voor het eerst een behuizing die is gemaakt van 100 procent gerecycled aluminium. Daarmee is hij even sterk, duurzaam en fraai afgewerkt als alle andere Apple producten van aluminium. Met iPad blijven gebruikers eenvoudig online, dankzij het supersnelle draadloze internet en de ondersteuning voor LTE van Gigabitklasse – voor tot drie keer snellere mobiele dataverbindingen. Met Touch ID kan iPad snel en veilig met één vinger worden ontgrendeld en is belangrijke informatie goed beschermd.

[ Voor 73% gewijzigd door robcoenen op 11-09-2019 13:40 . Reden: Nederlandse vertaling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 15:10
Deze iPad is net alles waar ik niet op zat te wachten. Ik had gehoopt op een upgrade van de iPad 2018 die eigenlijk hetzelfde was, maar dan met een gelamineerd scherm met coating. Juist dat punt laten ze hetzelfde en upgraden hem met een smart keyboard connector die ik toch nooit ga gebruiken.
Het zal zijn vanuit het oogpunt dat elke iPad in de basis hetzelfde moet kunnen doen en vol gebruik kunnen maken van iPadOS13, maar productiviteit wil ik helemaal niet van een 'budget' iPad, dat is voor mij echt een consumptie device. Maarja, €200 extra uitgeven voor de Air is ook wel een brug te ver.
Het is voor dit bedrag natuurlijk nog steeds verreweg de beste tablet die je kan kopen, daar niet van, dus waarschijnlijk de beste optie voor de meeste mensen. Ik vraag me alleen of ik nu de enige ben die liever een beter scherm zou hebben in plaats van een keyboard aansluiting (er zijn immers legio bluetooth bordjes te koop die ook prima werken, mocht je dat willen).

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-07 22:02
Het instapmodel met slechts 32GB lijkt mij echt te weinig. Mijn air2 met 16GB zit in ieder geval altijd propvol. De nieuwe air begint bij 64GB en is dan bijna net zo duur als de 128GB iPad, maar wel veel sneller. En 64GB lijkt mij ruim voldoende.

• robcoenen
Nieuw detail: De nieuwe iPad heeft 1GB RAM meer dan het model van 2018.
[Twitter: https://twitter.com/stroughtonsmith/status/1174379571199844353]

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:12
Gisteren de verzendbevestiging ontvangen. Heb twee 128gb versies besteld als upgrade voor de huidige air2 en 5thgen. Ben benieuwd!

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:04
Panzer_V schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:58:
Gisteren de verzendbevestiging ontvangen. Heb twee 128gb versies besteld als upgrade voor de huidige air2 en 5thgen. Ben benieuwd!
Ik ben bang dat het ongelamineerde scherm je tegen gaat vallen tov de air 2.

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
pacificocean schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:38:
Het instapmodel met slechts 32GB lijkt mij echt te weinig. Mijn air2 met 16GB zit in ieder geval altijd propvol. De nieuwe air begint bij 64GB en is dan bijna net zo duur als de 128GB iPad, maar wel veel sneller. En 64GB lijkt mij ruim voldoende.
@pacificocean Dan is de nieuwe Air inderdaad een betere optie. Het scherm is ook beter (en een fractie groter), doordat het gelamineerd is.

[ Voor 7% gewijzigd door syltheboy op 25-09-2019 23:05 ]

Anoniem: 450524

robcoenen schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:52:
Nieuw detail: De nieuwe iPad heeft 1GB RAM meer dan het model van 2018.
[Twitter]
Dit was ook wel nodig, om wat toekomst bestendiger te zijn.

• Panzer_V
WouterL schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:45:
[...]

Ik ben bang dat het ongelamineerde scherm je tegen gaat vallen tov de air 2.
Zal wel meevallen. Zelf gebruik ik nu de 5th gen en mijn vrouw de air2. Aangezien ze alleen binnenshuis gebruikt worden (beetje Netflix kijken vanuit bed enzo ;) ) is die laminatie van het scherm absoluut geen must. En zeker niet de meerprijs richting de nieuwe Air 2019 waard.

• robcoenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Yeah! Vandaag zijn ze binnengekomen. Ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over het grotere scherm. Ook de configuratie ging vlekkeloos. Oude iPad ernaast houden, effe wachten en hij is gekloont 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Kan iedereen zich hier in vinden?

[ Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 30-09-2019 13:52 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Voor degenen onder jullie die hard op zoek zijn naar een hoes voor de nieuwe iPad kan ik Amazon.de aanbevelen. Heb daar zelf een hoesje vandaan voor ongeveer €15 en deze bevalt reuze!
Nope. Hij gaat o.a. voorbij aan de extra 1gb ram geheugen. En ik denk dat hij ook het grotere scherm onderschat.

[ Voor 49% gewijzigd door Panzer_V op 01-10-2019 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Zijn er nog meer tweakers die de nieuwe iPad hebben gekocht? Ikzelf gebruik hem nu anderhalve week en ben er zeer enthousiast over. Het grotere scherm is echt een upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Panzer_V schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:43:
Het grotere scherm is echt een upgrade!
Ten opzichte van wat?

Ik heb net een 2018 model besteld met 128GB en hoesje voor 340,- via Eglobal voor een familielid.

Er wordt geen gebruik gemaakt van een extern toetsenbord, die extra 1GB aan RAM heeft verder geen invloed op de levensduur van IOS support, en je maakt mij niet wijs dat die paar CM echt veel invloed heeft op dagelijkse zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Greatsword schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:46:
[...]

Ten opzichte van wat?

Ik heb net een 2018 model besteld met 128GB en hoesje voor 340,- via Eglobal voor een familielid.
Weet je het zeker? Die naam triggered een herinnering aan dit topic

Pakket kwijtgeraakt, geen geld terug van EglobalCentral

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Gunner al een stuk of 20x besteld zonder problemen.

offtopic:
Belangrijkste is om met CC te betalen en de duurdere verzendoptie te kiezen waarin ze aansprakelijkheid hebben voor het zoek raken van het pakketje. (Dat had de desbetreffende tweaker namelijk niet gedaan;)

[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 08-10-2019 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Greatsword schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:46:
[...]

Ten opzichte van wat?

Er wordt geen gebruik gemaakt van een extern toetsenbord, die extra 1GB aan RAM heeft verder geen invloed op de levensduur van IOS support, en je maakt mij niet wijs dat die paar CM echt veel invloed heeft op dagelijkse zaken.
Ten opzichte van de iPad 2017. En ja, die halve inch diagonaal is voor mij erg prettig. Nog steeds het tablet gevoel, maar makkelijker te lezen, zien etc. Niet iedereen heeft super ogen 😉

Dat wil ik je dus wel wijs maken 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Zit even naar deze te kijken qua prijs wel aantrekkelijk de air is me iets te duur.
Echter ik kan nergens vinden of deze ipad 2019 snelladen ondersteund. Begreep dat de bijgeleverde lader maar 12 watt is en 3 a 4 uur duurt.
Met een 30 watt lader zou dat halveren maar dan moet ik hem wel kunnen aansluiten. Iemand met ervaring?
Ps als deze niet ondersteund doet de nieuwe ipad air dat dan wel?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@ErikRo Ik lees dat de iPad 2019 gewoon snelladen ondersteunt. Kortom, elk 2019 model ondersteunt snelladen.

[ Voor 41% gewijzigd door syltheboy op 15-12-2019 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Heb hier de iPad 2019 10.2 inch met 32GB voor mijn vrouw gekocht, ter vervanging van haar iPad uit 2014 ..
Het overzetten was in een half uurtje klaar . waren alleen wat problemen met haar agenda overzetten, maar dat werkt nu ook weer
dat split view werkt geweldig mooi,
Messenger gebruiken en wat TV kijken op de iPad hele maal top

Vrouw blij, ik blij met haar oude iPad voor mijn muziek streaming gebeuren. weer een happy family

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
syltheboy schreef op zondag 15 december 2019 @ 21:31:
@ErikRo Ik lees dat de iPad 2019 gewoon snelladen ondersteunt. Kortom, elk 2019 model ondersteunt snelladen.
Thnx zie het nu staan. De artikels die ik las waren naar later bleek geschreven voordat ipad7 uitkwam vandaar.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:51

JB

Cédric roelt!

Net een iPad Mini 2019 gekocht ter vervanging van de Air 2. Mijn zoontje heeft een iPad Mini 2 en ik had dat ding veel vaker/liever vast dan die zware lompe Air 2. Die Mini 2019 is nog lichter dan mijn iPhone 11 Pro, heerlijk! Grote scherm is enige wat dan als voordeel wegvalt maar dat mis ik totaal niet. Ook de eerste iPad die voor mij echt snappy aanvoelt. Ik heb een 3 (meteen ingeruild voor de 4 toen die uitkwam ivm lightning) een Air en de Air 2 gehad maar nooit het gevoel dat het zo lekker snel draaide als nu.

Geen idee hoe die A10 CPU het doet op iPadOS, maar die A12 is wel echt top!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
Heb ik nog niet gezien of overheen gekeken .. wat is de ervaring met hoesjes voor deze nieuwe iPad 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:51

JB

Cédric roelt!

ronaldme schreef op maandag 16 december 2019 @ 22:10:
Heb ik nog niet gezien of overheen gekeken .. wat is de ervaring met hoesjes voor deze nieuwe iPad 2019
Zover ik weet is dit gewoon een omgedoopte 2018 iPad dus qua covers moeten die gewoon passen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:31
JB schreef op maandag 16 december 2019 @ 22:11:
[...]

Zover ik weet is dit gewoon een omgedoopte 2018 iPad dus qua covers moeten die gewoon passen?
Nee want de nieuwste iPad is een 10,2” ipv 9,7”. Body is fysiek ook veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
Volkan1984 schreef op maandag 16 december 2019 @ 22:34:
[...]

Nee want de nieuwste iPad is een 10,2” ipv 9,7”. Body is fysiek ook veel groter.
Dat was ook mijn eerste gedachte ..
ja er zijn er een heleboel heb ik gezien, maar het is wel n ding dat ik maar 1 keer wil kopen voor de komende 5 jaar (net als de oude iPad uit 2014)
vandaar mijn vraag wat is jullie ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:31
ronaldme schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:15:
[...]

Dat was ook mijn eerste gedachte ..
ja er zijn er een heleboel heb ik gezien, maar het is wel n ding dat ik maar 1 keer wil kopen voor de komende 5 jaar (net als de oude iPad uit 2014)
vandaar mijn vraag wat is jullie ervaring
Ik zou als tip willen geven: in wat voor situatie ga je de iPad gebruiken? En wat doe je ermee? Dan kunnen we je specifieker helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
Volkan1984 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:36:
[...]

Ik zou als tip willen geven: in wat voor situatie ga je de iPad gebruiken? En wat doe je ermee? Dan kunnen we je specifieker helpen.
dat zal mmm. 90% thuis gebruik 10% als wij eens eens op stap gaan vakantie weekendje weg ...
Pagina: 1