Outlander WIFI, repeater OPENWRT of opnemen in thuis netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep1222
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 09:38
Mijn vraag
Wij hebben een Mitsubishi Outlander PHEV. Hierbij kan er door middel van een APP met de auto verbonden worden. Echter werkt deze app alleen indien, in ons geval een android toestel, rechtstreeks met de WIFI van de Outlander verbonden is.

Nu is het zo, om binnen in huis verbinding met de Outlander te krijgen is het signaal te zwak. Hiervoor wil ik graag het signaal versterken.

Nu hangt er in de garage een router wr1043ND met Openwrt, die in ingesteld als accespoint. Het signaal van deze router is wel sterk genoeg om binnen goed bereik te krijgen. Tevens kan deze een verbinding met de Outlander opzetten van 75%(Volgens de Openwrt software).

Ik krijg het niet helemaal voor elkaar om deze router zo in te stellen dat deze als accespoint blijft werken, maar tevens als WIFI repeater dient voor het signaal van de Outlander. Is dit mogelijk en hoe kan ik dit dan het beste doen?

Een andere optie, waar eigenlijk mijn voorkeur naar uit gaat, is om via de router/accespoint een verbinding met de outlander op te zetten en vervolgens vanuit mijn LAN netwerk zelf met de Outlander te communiceren. De rede hiervoor is, als ik nu met de Outlander wil verbinden, moet ik eerst mijn mobiele data uitzetten. Vervolgens duurt het heel lang voordat de verbinding goed opgebouwd is. Dit heeft te maken dat de verbinding de hele tijd verbroken wordt, gezien hier geen internettoegang op gedetecteerd wordt.
Nu heb ik alleen geen idee hoe ik dit moet opzetten.

Voor zover ik nu weet heeft de Outlander zelf het IP 192.168.8.x. Ik kan tegelijkertijd met meerder toestellen met de Outlander verbonden zijn, deze krijgen dan ook allemaal een uniek IP. Echter kan maar 1 iemand dan ook daadwerkelijk de app openen.

Is het mogelijk om dus 2 netwerken op te zetten in de router. 1 netwerk die gewoon normaal als accespoint blijft dienen, het andere netwerk welke werkt doormiddel van de DHCP van de Outlander.
Hiertussen moet dan denk ik een route toegevoegd worden, zodat deze 2 netwerken met elkaar kunnen 'praten'.

Mijn Router waarbij ook de DHCP server draait voor mijn huidige netwerk is een Netgear R7000 met Asuswrt-merlin software, welke voor de R7000 is aangepast.
Mijn ip-adressen in mijn eigen LAN netwerk zitten in 192.168.1.x

[ Voor 1% gewijzigd door joep1222 op 10-09-2019 19:25 . Reden: IP-adressen eigen LAN toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:21
Het zou moeten kunnen https://serverfault.com/q...tion-between-two-networks maar ik denk dat Mitsubishi de boel behoorlijk dichtgetimmerd zal hebben nav die hack van een paar jaar geleden. Antwoord theoretisch kan het maar in de praktijk zal het wel niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joep1222 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 19:12:
Mijn vraag
Wij hebben een Mitsubishi Outlander PHEV. Hierbij kan er door middel van een APP met de auto verbonden worden. Echter werkt deze app alleen indien, in ons geval een android toestel, rechtstreeks met de WIFI van de Outlander verbonden is.
(...)
Voor zover ik nu weet heeft de Outlander zelf het IP 192.168.8.x. Ik kan tegelijkertijd met meerder toestellen met de Outlander verbonden zijn, deze krijgen dan ook allemaal een uniek IP. Echter kan maar 1 iemand dan ook daadwerkelijk de app openen.
Wat is nu precies het voordeel hiervan? Ik komt op mij niet erg nuttig over als je eerst naar je auto moet lopen om iets met een app te doen. Dan kan dat toch ook gewoon in de auto zelf?

De Outlander kan dus niet als client met een SSID verbinden?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:02

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:08:
Wat is nu precies het voordeel hiervan? Ik komt op mij niet erg nuttig over als je eerst naar je auto moet lopen om iets met een app te doen. Dan kan dat toch ook gewoon in de auto zelf?

De Outlander is een accesspoint en kan inderdaad niet als client fungeren.

Het leuke van de app is dat je (bijvoorbeeld) je lampen en je verwarming ermee kan verbinden.

@joep1222 een repeater zou theoretisch inderdaad moeten lukken... of je huidige router dit kan combineren met een eigen netwerk lijkt me sterk. Maar dat zou je moeten uitzoeken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep1222
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 09:38
Het idee om dit op deze manier uit te voeren snap ik ook niet helemaal. Volgensmij is het idee juist om op afstand alvast bijvoorbeeld de verwarmings timer in te stellen zonder naar de auto te hoeven. Vandaar ook dit idee om het zo uit te gaan voeren.

In de outlander zijn geen instellingen te wijzigen wat betreft de wifi. Ik ga toch maar een aparte wifi extender kopen en die gebruiken. Om de bestaande router hiervoor te gebruiken is nog niet gelukt.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:08:
[...]

[ Voor 3% gewijzigd door joep1222 op 15-09-2019 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Zet een outboard antenne in op een ap en verbindt dan zo?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostman111
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 19:20
Een klein schopje in dit topic...

Ik kan de vraagsteller heel goed begrijpen. Volgens de opzet moet jouw telefoon verbonden zijn met het wifi netwerk van de Outlander om de app te gebruiken. Heel omslachtig omdat:
1) de auto waarschijnlijk buiten het bereik van jouw bank staat waar je bijvoorbeeld de voorverwarming alvast wil activeren;
2) je telefoon eerst ontkoppeld moet worden van het wifi netwerk en vervolgens verbonden moet worden met de auto. Als je klaar bent moet alles weer terug.

Eenvoudiger zou zijn als de auto gekoppeld is aan je thuis netwerk, zodat deze te benaderen is vanuit de app. Dat zou kunnen door:
1) de auto als wifi cliënt aan te melden (niet mogelijk tot nu toe);
2) in het bereik van de auto een device neer te zetten wat als bridge tussen auto en lokale netwerk staat. Middels wat forwarding zou het geheel dan werkend gemaakt moeten worden.

Ik hoop dat dit mogelijk is met bijvoorbeeld een raspberry pi3. Wlan maak je cliënt van de auto, kan koppel je aan het thuis netwerk en het zou moeten werken.

Of mis ik een stapje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:04
even zoals ik DENK dat het zou kunnen werken (maar het is best ingewikkeld)...

je gaat in huis werken met vlan'ing... je gebruikt thuis zelf vlan 1... je router zelf is DHCP en routeerd daar je coax/vdsl/glas internet
je gaat in de de meterkast gewoon naar een switch die vlan 1 kent , maar ook vlan 10 (je prive router heeft/kent niks te maken met vlan 10)

je zet een trunk verbinding op naar een 2e switch in garage , dus zowel vlan 1 & 10

in de garage neem je een domme wifi repeater die je op de wifi kant koppeld aan de auto, aan de kabelkant zorg je ervoor dat hij in untagged vlan 10 zit (en dus niet in vlan1!)

dan kan je binnenshuis je auto-wifi probleemloos verder doorzenden in vlan10...
Pagina: 1