Structuurverf geeft vlekken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1252846

Topicstarter
Wij zijn de afgelopen twee weken bezig geweest met het verbouwen van mijn boers huis.
Hierbij besloten we om op de muren structuurvert te gebruiken. Alleen dit levert erg veel problemen op.

De muren zijn van beton (Is geen nieuwbouwwoning en heeft al van alles op gezeten). De muur in de onderstaande foto's is een van 5,34 meter breed en 2,67 hoog.

De eerste keer
De eerste keer hebben we structuurverf van de Hornbach gebruikt.
Deze was, zelfs na het mixen, enorm dik. Erg lastig aan te brengen met een blokkwast en de gele structuurroller van de Hornbach verzadigde hierbij ook erg snel. We hebben hem dus regelmatig schoon gemaakt.
Echter, het resultaat na deze eerste keer was dit: https://imgur.com/Tl0VAtZ

Je ziet hierop de banen die ik heb gevolgd erg goed. De eerste keer heb ik de muur ook verdeeld in twee horizontale vlakken en ben ik van rechts naar links gaan werken. Ik realiseer me ook dat het beter is om van boven naar beneden te werken. Dat is mijn fout. We hebben hierover twee keer met latex verf geverfd. Geen resultaat...

De tweede keer

Toen zijn we richting de Praxis gegaan voor andere soort verf en ander advies.
Na onze mening betere en dunnere structuurverf zoals we zijn gewend. Dit keer van boven naar beneden gewerkt. Met een blokkwast aangebracht en met een vachtroller de structuur er in gebracht. We hebben ook de al bestaande structuur glad gemaakt voor een nieuwe basis.

Resultaat is dit: https://imgur.com/PCCSPc9

Het lijkt er dus echt op dat er bij ons iets mis gaat zodra wij van baan wisselen. Maar we snappen niet zo goed wat. Want je moet de banen wel met elkaar verbinden? Dit probleem doet zich zowel voor bij de witte structuurmuren als de groene.
Hebben jullie tips over hoe wij dit kunnen oplossen? Verbeteren? Dit voelt namelijk erg hopeloos.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:00
Dit soort vlekken krijg je normaal als je de banen/vlakken los van elkaar rolt. Rol je de nieuwe baan/vlak wel door in de vorige? Die vorige baan moet dan ook nog nat zijn, anders ben je al te laat. Overigens vind ik het niet zo gek dat je die kleur niet bij de eerste keer al dekkend kreeg. Ik had bij mijn bordeaux rode muur (studententijd) ook 3 lagen nodig om geen vlekken meer te zien. Dat heb je met bouwmarktverf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
cryptapix schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:50:
Dit soort vlekken krijg je normaal als je de banen/vlakken los van elkaar rolt. Rol je de nieuwe baan/vlak wel door in de vorige? Die vorige baan moet dan ook nog nat zijn, anders ben je al te laat. Overigens vind ik het niet zo gek dat je die kleur niet bij de eerste keer al dekkend kreeg. Ik had bij mijn bordeaux rode muur (studententijd) ook 3 lagen nodig om geen vlekken meer te zien. Dat heb je met bouwmarktverf :)
We rollen wel over beide banen heen om die verbinding tussen de banen te krijgen. En op dat moment met de verf van de Praxis was die nog nat. Die van Hornbach droogte inderdaad te snel. En het meerdere malen verfen lijkt het probleem van die banen niet op te lossen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Op de tweede foto lijken het regelmatige terugkerende verticale strepen? Zit dat niet gewoon in de muur zelf?

Schilder je over het beton of zit er nog wat overheen? Anders had voorstrijk mogelijk ook nog kunnen helpen.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:21
de oplossing zit denk ik in het samenwerken, 1 persoon brengt aan, en de andere rolt de structuur erop aan. dus letterlijk achterelkaar door gaan van begin tot eind, nergens stoppen en rustig doorwerken geeft het beste resultaat.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bastien schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:04:
Op de tweede foto lijken het regelmatige terugkerende verticale strepen? Zit dat niet gewoon in de muur zelf?

Schilder je over het beton of zit er nog wat overheen? Anders had voorstrijk mogelijk ook nog kunnen helpen.
Die regelmatige terugkerende strepen zijn dus de gevolgde banen. Waartussen we wel hebben gerold.. Maar dit lijken we niet weg te kunnen krijgen.

Over het beton zat niks, ook geen voorstrijk gebruikt maar inmiddels alwel verschillende lagen van verf wat erop zit dat dat niet het probleem hoeft te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Djampire schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:04:
de oplossing zit denk ik in het samenwerken, 1 persoon brengt aan, en de andere rolt de structuur erop aan. dus letterlijk achterelkaar door gaan van begin tot eind, nergens stoppen en rustig doorwerken geeft het beste resultaat.
Zou misschien voor nu inderdaad het beste kunnen zijn. Maar ik denk dat er in onze techniek ergens nog wat mis gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wand reinigen, strak maken en voorstrijk er over. als je deze groene kleur doet kun je ook eerst grijs als ondergrond doen. wel dezelfde verf gebruiken, en goed roeren voor af.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Volgens mij is de regel dat je binnen 5 minuten na aanbrengen van de structuurverf de banen moet rollen. Je moet dus snel werken en bij voorkeur met zijn tweeën.

Wij hebben het laatst ook aangebracht en de eerste keer was het ook zo(door onwetendheid). De tweede keer, met flink snel werken én een structuurroller was het significant beter. Alleen een vachtroller en blokkwast is niet genoeg.
Anoniem: 1252846 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:05:
[...]

Over het beton zat niks, ook geen voorstrijk gebruikt maar inmiddels alwel verschillende lagen van verf wat erop zit dat dat niet het probleem hoeft te zijn...
Ook hier gaat het fout. Voorstrijken is belangrijk. Niet alle verf doet net zo goed werk als voorstrijk.

[ Voor 42% gewijzigd door LED-Maniak op 10-09-2019 18:15 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Pagina: 1