Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Smart Plug

Pagina: 1
Acties:

• markwingens
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-11 10:33
Hoi,

mijn eerste topic op het forum :)
Ik ben opzoek naar een plug welke ik tussen de wandcontact doos en de droger/wasmachine kan plaatsen.
Wanneer deze dan klaar is en dus aan het de hand van het stroom verbruik een notificatie kan sturen via Google home naar mijn en mijn vrouw haar mobiel.

Als ik zoek raak ik beetje de weg kwijt in het doolhof van SmartHome producten.

Op dit moment hebben wij in huis:
2x een Google home mini
12x led lamp van Ikea
1x bewegingsensor van Ikea
1x Smart Hub

Graag zou ik uitbreiden als iemand nog leuke ideeën heeft naast de Smartplug hoor ik het natuurlijk ook graag.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:11

Rmg

Het grootste probleem is een smartplug vinden die het vermogen van je droger of wasmachine aankan.

Shelly heeft een plug die 3500watt kan schakelen, https://www.domotica-shop.nl/shelly-plug.html

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
markwingens schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:51:
Hoi,

mijn eerste topic op het forum :)
offtopic:
Wat bazel jij nou :? Het is je derde topic. :P
Ik ben opzoek naar een plug welke ik tussen de wandcontact doos en de droger/wasmachine kan plaatsen.
Wanneer deze dan klaar is en dus aan het de hand van het stroom verbruik stroomverbruik een notificatie kan sturen via Google Home naar mijn en mijn vrouw haar mobiel.

Als ik zoek raak ik beetje de weg kwijt in het doolhof van SmartHome-producten.

Op dit moment hebben wij in huis:
2x een Google home mini
12x led lamp van Ikea
1x bewegingsensor van Ikea
1x Smart Hub

Graag zou ik uitbreiden als iemand nog leuke ideeën heeft naast de Smartplug hoor ik het natuurlijk ook graag.
Je hebt dan inderdaad een plug nodig die het stroomverbruik kan meten op zulke hoge wattages. Over schakelen lees ik niks in je post, dus dat hoeft geen issue te zijn. Wat voor protocol draait je "Smart Hub"?

Wat je ook kan doen is een andere creatieve manier vinden om het einde van het programma te detecteren. Als ie bijvoorbeeld een geluidsignaal geeft, kun je ook daar een contact op aansluiten maar dan ga je wel wat meer het DIY-territorium in.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Aeotec smart switch, werkt hier prima icm honey. Kan tot 3500w glf ik.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een kWh meter voor de wasmachine groep in de meterkast die je via modbus uit kan lezen. Een Raspberry Pi kan dan de logica verzorgen via bijvoorbeeld Node-Red.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• markwingens
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-11 10:33
De smart hub is van Ikea. Daar kan ik denk ik niet veel mee knutselen.
Het liefste koop ik een product was een soort van plug en plat is.

Verder heb ik wel een planning om een Homey te kopen. Daarop kan volgens mij zo goed als alles gekoppeld worden.
Pagina: 1