Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorToetje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-09 09:10
Beste Tweakers,

14 Augustus vorige maand heb ik mijn x470 aorus ultra gaming wifi 7 moeten terugsturen naar Megekko omdat de audio jacks aan de achterkant niet meer werkte. Gisteren kreeg ik een email dat het product niet te repareren viel en en er geen X470 aorus ultra gaming wifi 7 meer konden worden geleverd dus konden ze mij een bedrag van 205,- als credit aanbieden had 243,50 betaald. Als alternatief konden ze mij een MSI MPG X570 GAMING EDGE WIFI moederbord sturen.

Toch zit me dit niet helemaal lekker, de MSI MPG X570 GAMING EDGE WIFI moederbord is weliswaar een upgrade naar PCIE4 maar geluids/lan/wifi chipset zijn wel van de iets mindere aard tegenover mijn oud bordje en ook heeft het 1 fan header te weinig.
.
Ook heb ik eigenlijk heel wat randapparatuur van Gigabyte en wilde ik graag bij Gigabyte blijven.

Nu heb ik aangegeven de Gigabyte X570 Aorus PRO als alternatief te zien maar hierin wilde ze niet mee gaan, ze konden me wel de X470 aorus ultra gaming wifi 5 leveren maar dit voelt ook weer vreemd aan.

Echter ben ik van mening dat ik ook niks eraan kan doen dat ze me de X470 Wifi 7 niet meer kunnen sturen.
En ze dit maar met Gigabyte moeten oplossen, enige tips of feedback?

https://tweakers.net/pric.../1129747;1400060;1422548/

Met vriendelijke groet,

Update:

Gigabyte heeft het bord omgewisseld voor een X570 AORUS PRO, een zeer nette oplossing dus.

[ Voor 5% gewijzigd door TerrorToetje op 11-09-2019 11:40 ]

Beste antwoord (via TerrorToetje op 13-09-2019 20:24)

• AORUS – GIGABYTE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-09 12:47

AORUS – GIGABYTE

Bedrijfsaccount AORUS - GIGABYTE
Beste TerrorToetje,

We hebben achter de schermen met onze partner Megekko gesproken. Omdat je MB niet gerepareerd en niet meer geswapt kon worden omdat deze end of life is, zijn we toch samen overeengekomen dat je voor het voorgestelde credit bedrag een X570 AORUS Pro geleverd zal krijgen.
Wij zullen samen met Megekko de financiele afhandeling treffen en zorgen dat jij asap een nieuwe X570 moederbord ontvangt.

We wensen je veel AORUS game plezier.

AORUS - GIGABYTE Benelux Team

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@AORUS – GIGABYTE
Misschien kan Gigabyte je iets verder helpen?

[ Voor 6% gewijzigd door bierschuit op 10-09-2019 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44

Thomg

Aww yiss

Heb je al gesuggereerd de X570 Aorus PRO te willen en dat jij het verschil betaalt van 20 euro?

Dat zou hier mijn keuze zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AORUS – GIGABYTE

AORUS – GIGABYTE

Hoi TerrorToetje,

Dit is inderdaad heel erg balen, we willen dit intern met jou en Megekko checken en samen een goede werkbare oplossing vinden. Kan je een mailtje sturen naar marketing@giga-byte.nl dan duiken we er meteen in.

Groetjes,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TerrorToetje
AORUS – GIGABYTE schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:26:
Hoi TerrorToetje,

Dit is inderdaad heel erg balen, we willen dit intern met jou en Megekko checken en samen een goede werkbare oplossing vinden. Kan je een mailtje sturen naar marketing@giga-byte.nl dan duiken we er meteen in.

Groetjes,

Ga ik meteen doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Hoi TerrorToetje,

Groetjes,

Een verademing dat jullie hier aanwezig zijn! Hulde!!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorToetje
Bedankt allemaal, was me een maand zeg meteen toen ik systeem klaar had kreeg ik van Corsair te horen dat de 100i RGB Platinum SE AIO coolers moest worden teruggeroepen wegens eens fabrieksfout, toen stopte de audio er compleet mee en moest ik ook nog eens moederbord terugsturen, aantal uurtjes plezier met dit systeem is vooralsnog beperkt gebleven haha. De koeler is vorige week gearriveerd nu nog een moederbord :)

Build:

https://pcpartpicker.com/...0HzIviEDHHLB5Dc2t59OINlho

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
millman schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:52:
[...]

Een verademing dat jullie hier aanwezig zijn! Hulde!!
Ja het valt mij op dat ze heel goed bezig zijn met goede en mooie producten op de markt te brengen en sterk inzetten op klanttevredenheid.

Ik las een keer op het forum dat ze hier ook actief zijn en aangeroepen werden door iemand en ze reageerden behoorlijk snel. Dat is bij me bij gebleven.
Nu ik TerrorToetje's bericht om hulp las dacht ik direct daaraan. Ik moest wel eerst even zoeken wat de daadwerkelijke accountnaam was.

Ik wens Toetje dan ook een uitkomst waar hij blij van zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Focal
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-07-2022
Hoi TerrorToetje,

Groetjes,

Mag ik uit het niet meer leveren van Megekko concluderen dat het moederbord word verkocht tot het is uitverkocht bij de consumenten leveranciers, dus het bordje ook uit productie is of gaat.

Dit bordje is namelijk een van mijn voorkeuren voor mijn nieuwe build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorToetje
Bas Focal schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:08:
[...]

Mag ik uit het niet meer leveren van Megekko concluderen dat het moederbord word verkocht tot het is uitverkocht bij de consumenten leveranciers, dus het bordje ook uit productie is of gaat.

Dit bordje is namelijk een van mijn voorkeuren voor mijn nieuwe build.
Precies uit productie, nu moet ik wel zeggen dat dit model wat bekende problemen had met de audio maybe is dat ook een van de redenen.

• Bas Focal
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-07-2022
TerrorToetje schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:03:
[...]

Precies uit productie, nu moet ik wel zeggen dat dit model wat bekende problemen had met de audio maybe is dat ook een van de redenen.
Dank voor de tip, zeer belangrijke informatie voor mij.

S/PDIF Out werkt die dan nog wel, of de S/PDIF Out header?

Dit bordje heeft naast de looks een goede VRM en genoeg aansluitingen voor usb etc had dit bord mede uitgekozen als kandidaat vanwege de ingebouwde dac.

Ik speel al jaren muziek af via mijn pc die aangesloten is op mijn hifi installatie. Moet er niet aan denken dat de audio niet werkt.

Ik denk dat ik eens verder moet gaan kijken naar een ander bordje.
Of ook de optie externe dac van Cambridge audio of een van de andere mooie die er zijn moet overwegen

Nogmaals dank voor de tip.

• TerrorToetje
Bas Focal schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:20:
[...]

Dank voor de tip, zeer belangrijke informatie voor mij.

S/PDIF Out werkt die dan nog wel, of de S/PDIF Out header?

Dit bordje heeft naast de looks een goede VRM en genoeg aansluitingen voor usb etc had dit bord mede uitgekozen als kandidaat vanwege de ingebouwde dac.

Ik speel al jaren muziek af via mijn pc die aangesloten is op mijn hifi installatie. Moet er niet aan denken dat de audio niet werkt.

Ik denk dat ik eens verder moet gaan kijken naar een ander bordje.
Of ook de optie externe dac van Cambridge audio of een van de andere mooie die er zijn moet overwegen

Nogmaals dank voor de tip.
Ja SPDIF en front panel wel ja, alleen denk ik voor dat geld tenzij je deze tweedehands kon krijgen beter voor een x570 kan gaan en als audio heel belangrijk is zou ik toch voor een PCI-E audio interface gaan en niet on-board. Onboard audio is weliswaar veel beter geworden maar er is toch echt een enorm vershil tegenover sound blasters als voorbeeld.

Linkje!

Veel succes :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +9 Henk 'm!

• AORUS – GIGABYTE

AORUS – GIGABYTE

Beste TerrorToetje,

We hebben achter de schermen met onze partner Megekko gesproken. Omdat je MB niet gerepareerd en niet meer geswapt kon worden omdat deze end of life is, zijn we toch samen overeengekomen dat je voor het voorgestelde credit bedrag een X570 AORUS Pro geleverd zal krijgen.
Wij zullen samen met Megekko de financiele afhandeling treffen en zorgen dat jij asap een nieuwe X570 moederbord ontvangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerrorToetje
AORUS – GIGABYTE schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:23:
Beste TerrorToetje,

Bedankt bordje is inmiddels binnen en werkt dusver prima :) _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 14:18
Nette afhandeling @AORUS – GIGABYTE
Meer dan kudo's daarvoor !

tijd voor wat klusjes!

Pagina: 1