Ik heb vandaag een mail gekregen van een bedrijf waar ik van de zomer wat geboekt heb en hiervoor ook me mail adres heb moeten opgeven.
Maar de mail had alle mail adressen waar hij naar was verstuurd in de cc staan, dus voor iedereen zichtbaar.
Hier ben ik dus niet zo blij mee, mag dus totaal niet volgens de privacy wetgeving / AVG.
Ik heb dit dus ook aangegeven bij dit bedrijf, en gevraagd om mijn gegevens dan ook direct bij hun uit hun systemen te verwijderen.
hier een stuk uit hun privacy verklaring:
Vraag 1: Naar mijn weten is nu mijn mailadres al verspreidt en niks maar aan te doen. of wel?
Vraag 2: Hoe dit verder af te handelen met betreffende bedrijf?
Maar de mail had alle mail adressen waar hij naar was verstuurd in de cc staan, dus voor iedereen zichtbaar.
Hier ben ik dus niet zo blij mee, mag dus totaal niet volgens de privacy wetgeving / AVG.
Ik heb dit dus ook aangegeven bij dit bedrijf, en gevraagd om mijn gegevens dan ook direct bij hun uit hun systemen te verwijderen.
hier een stuk uit hun privacy verklaring:
niet dat het volgens mij uitmaakt wat ze hier zeggen. Want iedereen dient aan de AVG te houden.1.3Wij respecteren en beschermen uw privacy. Wijzetten ons naar alle redelijkheid in om er zorg voorte dragendatallepersoonsgegevensdieaanonswordenverstrektaltijdvertrouwelijkwordenbehandelden metinachtnemingvandegeldendeprivacywetgevingwordengebruikt,opgeslagenenbeheerd.1.4Alle klanten en bezoekers van onze website zijn betrokkenen en klanten geven ons toestemming om persoonsgegevens op te nemen in het geautomatiseerde bestand en te gebruiken voor de doeleinden zoals die in artikel 2 staan omschreven. 1.5De grondslag voor de verwerking van de persoonsgegevens is: uitvoer van de overeenkomst, ons gerechtvaardigd belang (marketing en verbetering), voldoen aan een wettelijke plicht en uitdrukkelijke toestemming.
Vraag 1: Naar mijn weten is nu mijn mailadres al verspreidt en niks maar aan te doen. of wel?
Vraag 2: Hoe dit verder af te handelen met betreffende bedrijf?