Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-07 15:06
Om de Hik-Connect functie te kunnen gebruiken, moet je deze functie in de camera-instellingen aanzetten. Daarna gaat de de camera online en kun je deze toevoegen in de Hik-Connect App. Bij mijn eerste camera (DS-2CD2142FWD-I) werkt dit perfect, echter bij de 2e camera (DS-2CD2143G0-I) blijft de registratiestatus op Offline staan.

Iemand een idee waarom het bij de een wel werkt en bij de ander niet; voor alle duidelijkheid: de camera`s zijn beide online in mijn LAN en lijken verder prima te functioneren. Binnen mijn LAN kan ik de camera ook via de Hik-Connect app zien maar niet daarbuiten omdat de camera niet online is voor Hik-Connect.

Ik heb het al enkele malen geprobeerd om Hik-Connect in te stellen zowel via de webbrowser als de IVMS-4200 software maar niets helpt. Ook heb ik de instellingen v/d camera teruggezet, ook zonder resultaat.

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1225620

Het is goed gebruik binnen NT om je netwerkapparatuur te benoemen, dus merk/type router, access point etc. En hoe deze zijn verbonden.

Wat is het IP adres en gateway van camera 1 en 2? Heb je een firewall die verkeer naar buiten tegenhoudt?

Heb je een eventuele troubleshooting in de handleiding gevolgd?

Hebben beiden dezelfde gateway via DHCP en is er geen bijzondere firewall regel actief dan lijkt een netwerkprobleem mij onwaarschijnlijk, en is je topic elders binnen Tweakers waarschijnlijk beter op z’n plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-07 23:17
firmware nakijken /upgraden
wil nog wel eens helpen bij dit soort problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Dank voor je reactie; het is een ziggo connect box als router, alles via unmanaged d-link switches PoE verbonden. IP`s zijn vast (opvolgend) en binnen dezelfde gateway. Binnen het LAN werkt alles prima. Het gekke is dus dat er een wel naar buiten komt en de andere niet.

Ik ben met je eens dat niet duidelijk is of dit een netwerkprobleem is of iets anders, ik kon echter geen andere passende rubriek vinden voor dit topic.
Anoniem: 1225620 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:46:
Het is goed gebruik binnen NT om je netwerkapparatuur te benoemen, dus merk/type router, access point etc. En hoe deze zijn verbonden.

Wat is het IP adres en gateway van camera 1 en 2? Heb je een firewall die verkeer naar buiten tegenhoudt?

Heb je een eventuele troubleshooting in de handleiding gevolgd?

Hebben beiden dezelfde gateway via DHCP en is er geen bijzondere firewall regel actief dan lijkt een netwerkprobleem mij onwaarschijnlijk, en is je topic elders binnen Tweakers waarschijnlijk beter op z’n plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Batty
Dank voor je reactie; de Hikvision client software geeft aan dat ik de laatste updates heb, ik dacht hier ook al aan maar zo te zien valt er niks te upgraden.
vonkkie schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 19:48:
firmware nakijken /upgraden
wil nog wel eens helpen bij dit soort problemen

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:14
@Roy Batty ik heb zo'n vermoeden dat beide camera's op basis van UPNP naar buiten gaan of niet?

Als je dat zo wilt houden pas dan op de ene camera de poort aan van poort 80 naar bijv 81.
Stel dit dan ook in in de app en je kunt vermoedelijk verbinden. Want ik verwacht dat ze met elkaar conflicteren naar buiten toe.
Als je de ene camera die nu wel werkt eens uit zet kijk dan eens of de andere wel doet. Zo ja is dit het probleem.

Als je zelf de poorten hebt ingesteld via port forwarding moet je dus voor de ene camera alleen de outside poort aanpassen, dan kan die intern zo blijven.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Roy Batty
Mmm, dank je, ik heb eens even gekeken in de router bij de port forwards en ik zie dat daar een aantal forwards (waaronder poort 80) automatisch aangemaakt zijn door UPNP die allen verwijzen naar het IP adres van de camera die dus wel online is. Voor de niet werkende camera ontbreken deze port forwards. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet precies snap wat dit wel of niet doet, maar het lijkt erop dat de oplossing in die richting zit zoals je aangeeft. Ik heb in de camera`s zelf niets aangepast mbt poorten, dus heel waarschijnlijk dat die dezelfde poorten gebruiken en er iets conflicteert.
Annuk schreef op woensdag 11 september 2019 @ 07:34:
@Roy Batty ik heb zo'n vermoeden dat beide camera's op basis van UPNP naar buiten gaan of niet?

Als je dat zo wilt houden pas dan op de ene camera de poort aan van poort 80 naar bijv 81.
Stel dit dan ook in in de app en je kunt vermoedelijk verbinden. Want ik verwacht dat ze met elkaar conflicteren naar buiten toe.
Als je de ene camera die nu wel werkt eens uit zet kijk dan eens of de andere wel doet. Zo ja is dit het probleem.

Als je zelf de poorten hebt ingesteld via port forwarding moet je dus voor de ene camera alleen de outside poort aanpassen, dan kan die intern zo blijven.

• Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-07 16:44
Mijn vader heeft momenteel hetzelfde na een firmware update (originele camera, geen China). In principe heeft Hik Connect geen upnp, of port forwarding nodig. Dit heb ik ook uitstaan en dat is ook het meest veilige. Als je wel met port forwarding werkt moet je iedere camera inderdaad een andere poort geven (8000, 8001 etc).

Voor Hik Connect is nodig na aanmaken account:
- serie nummer of QR code
- activatie code die je bij nieuwe camera's zelf kan maken.

staat de camera actief, of kun je die aanmelden online (https://www.hik-connect.com)

• vonkkie
Upnp aanzetten misschien

Ik heb bij mijn schoonouders 2 camera.s zonder moeite geplaatst

Niets hoeven instellen

• Roy Batty
Ik heb `m ook hier gekocht bij Informatique, ik had dus inderdaad UPNP uitstaan op die camera maar nu zojuist aangezet. De port forwarding regels zijn nu automatisch aangemaakt en de externe poorten worden automatisch met 1 opgehoogd omdat de regels er al instaan v/d camera die wel online is. De interne poorten blijven gelijk aan die van de andere camera die wel online is. Dus nu is voor dat IP de interne poort 80 en externe 81, 8000 is 8001.

Het probleem blijft helaas; de Hik-Connect registratiestatus blijft Offline voor die camera, het zal daarom zijn dat het me niet lukt om deze te importeren in Hik-Connect via serienummer of QR.
Elrolo schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:17:
Mijn vader heeft momenteel hetzelfde na een firmware update (originele camera, geen China). In principe heeft Hik Connect geen upnp, of port forwarding nodig. Dit heb ik ook uitstaan en dat is ook het meest veilige. Als je wel met port forwarding werkt moet je iedere camera inderdaad een andere poort geven (8000, 8001 etc).

Voor Hik Connect is nodig na aanmaken account:
- serie nummer of QR code
- activatie code die je bij nieuwe camera's zelf kan maken.

staat de camera actief, of kun je die aanmelden online (https://www.hik-connect.com)

• Roy Batty
Stond inderdaad uit, net aangezet, port forward regels zijn automatisch aangemaakt (zie mijn vorige reactie), het probleem blijft, Hik-Connect registratiestatus blijf Offline.
vonkkie schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:23:
Upnp aanzetten misschien

Ik heb bij mijn schoonouders 2 camera.s zonder moeite geplaatst

Niets hoeven instellen

• Elrolo
OK. Ik neem aan dat de camera niet op een recorder zit

Zit de camera direct op de router / switch, of toevallig achter een powerline? De powerline heeft bij mij ook wat problemen gegeven, hoewel deze in dezelfde ip range zit.
Anders DNS server naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 proberen.

Mogelijk is het toch een firmware probleem. Ik vind hik top spul maar reken als consument niet op ondersteuning. Dat gaat via leveranciers

[ Voor 0% gewijzigd door Elrolo op 11-09-2019 17:06 . Reden: dns aangepast ]

• Roy Batty
Ja het blijft wazig, vooral omdat de ene wel en de andere niet online is, dus zoek de verschillen maar eens. Upnp was er inderdaad een van, stond aan op de een (die wel werkt) maar niet op de ander.

Ze zitten beide op een PoE switch, samen met een Ubiquiti access point (alles in de garage), die meshed draadloos met de bekabelde Ubiquiti access points binnen, die weer aan de grote switch in de meterkast hangen die weer aan de router hangt. Verder geen powerline maar dus wel draadloos. Binnen het LAN is alles uiterst stabiel, alleen de Hik-Connect komt niet naar buiten voor de een maar wel voor de ander. DNS aangepast zoals je aangaf maar helpt ook niet.

Geen recorder dus, alleen micro SD kaartjes. De bedoeling is om de server later via Synology Surveillance Station te laten lopen maar die moet ik eerst vervangen, mijn huidige Synology is te oud.
Elrolo schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:03:
OK. Ik neem aan dat de camera niet op een recorder zit

Zit de camera direct op de router / switch, of toevallig achter een powerline? De powerline heeft bij mij ook wat problemen gegeven, hoewel deze in dezelfde ip range zit.
Anders DNS server naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 proberen.

Mogelijk is het toch een firmware probleem. Ik vind hik top spul maar reken als consument niet op ondersteuning. Dat gaat via leveranciers

[ Voor 8% gewijzigd door Roy Batty op 11-09-2019 17:22 ]

• Elrolo
Mijn kennis houd hier helaas ook op. Via port forwarding zou het zeker moeten werken, dan werkt ook remote instellen. Ik vind een gat in mijn firewall echter niet fijn en gebruik het ook niet.

je hebt de meest recente firmware? http://www.hikvisioneurop...tal/Technical%20Materials

G1 serie

• vonkkie
Heb zelf thuis upnp uitstaan en had toen ook dit probleem

Je hebt in de camera wel de hikconnect aangezet

• Elrolo
Ik heb eerst ook mijn camera's via surveillance station laten lopen. Werkt an sich prima, maar je kunt alleen bewegingsdetectie gebruiken. Dat is een hypergevoelig alarm en gaat af bij wolken, zon etc.
Ik heb nu 4 camera's op een recorder en gebruik intrusion detection. Dat werkt veel beter en je kunt een drempel instellen + grootte van het object. De NVR kan ik benaderen via Hik Connect. Nu kan ik zelfs de China-cam benaderen, wat eerst niet kon, aangezien er geen verificatiecode was.

De NAS gebruik ik nu echt als storage en daar draait nu de ubiquiti controller, wat (off topic) echt tof spul is voor de thuisgebruiker. Voor de NAS heb ik Ironwolf en voor de NVR WD purple

• Roy Batty
idd, die staat wel aan, upnp nu ook maar helaas geen oplossing
vonkkie schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:44:
Heb zelf thuis upnp uitstaan en had toen ook dit probleem

Je hebt in de camera wel de hikconnect aangezet

• Roy Batty
de 2143 ontdek ik zo snel niet in de portal hieronder, mijn 2142 wel, daar is de laatste update volgens de portal 5.5.5 terwijl ik 5.4.4 heb. De IVMS-4200 geeft echter aan dat er geen update is (no available version). Ik ben een beetje huiverig om dat zomaar te proberen, wat denk je ?

Ik reageer nog even apart op je reactie mbt de recorder vs NAS, is interessant.
Elrolo schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:35:
Mijn kennis houd hier helaas ook op. Via port forwarding zou het zeker moeten werken, dan werkt ook remote instellen. Ik vind een gat in mijn firewall echter niet fijn en gebruik het ook niet.

je hebt de meest recente firmware? http://www.hikvisioneurop...tal/Technical%20Materials

G1 serie

• Elrolo
Als je geen china cam hebt gaat het wel goed. Via IVMS, of via IE krijg je idd de melding dat er geen update is. Dat werkt niet zo goed. Gewoon handmatig via de Europese site. Als het een verkeerde firmware is wordt dat aangegeven.

Beeldkwaliteit van Hikvision is echt goed voor de prijs, maar software schrijven is niet hun sterkste kant. Toch kun je best een leuke setting maken tegen een fractie van bijvoorbeeld AXIS.

• Roy Batty
Ik heb deze bij Informatique gekocht, dus gewoon in NL, dus niet bij Ali. Is er een manier om te controleren of het geen China is ? Dan ga ik eens verder speuren op de update.

Eens met je opmerking mbt Axis, dat is een heel andere prijsklasse, het is daarom dat ik dacht dat ik de camera van Hik neem maar de aansturing via Surveillance Station laat lopen, maar ik lees nu ook je opmerking mbt motion vs intrusion detection. Ik ervaar dit ook via Hik-Connect, die geeft een melding bij de 2142 bij elke wolk die voorbij komt.

Zoals je misschien al begrijpt, ik ben pas net begonnen met experimenteren met IP-cams en heb nog veel te leren. Dus dank voor elke input, zeer gewaardeerd. Welke NVR gebruik je bv ?

Je offtopic opmerking tav Ubiquity dacht ik idd ook te tacklen via een nieuwe NAS; ik heb 5 Ubiquity AP`s in gebruik, niet dat die veel management nodig hebben maar het is mooi meegenomen met de nieuwe NAS die ik dus ook dacht te gebruiken als server voor de IP cams. Dus alles in 1 zeg maar. Surveillance mgt & opslag, AP mgt en algemeen opslag via een 2 bay Synology met 1 HD (opslag algemeen)en 1 SSD (voor surveillance opslag).

Update: zojuist via de europese site handmatig de laatste firmware er op gezet, van 5.4 naar 5.6. Ook dit lost het probleem met de platformtoegang niet op.
Elrolo schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:24:
Als je geen china cam hebt gaat het wel goed. Via IVMS, of via IE krijg je idd de melding dat er geen update is. Dat werkt niet zo goed. Gewoon handmatig via de Europese site. Als het een verkeerde firmware is wordt dat aangegeven.

Beeldkwaliteit van Hikvision is echt goed voor de prijs, maar software schrijven is niet hun sterkste kant. Toch kun je best een leuke setting maken tegen een fractie van bijvoorbeeld AXIS.

[ Voor 4% gewijzigd door Roy Batty op 12-09-2019 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elrolo
Ik ben met de camera van mijn vader ook aan het stoeien. Mocht ik een oplossing hebben kom ik terug.

Even over de HDD. Ik doe ook maar wat de marketing machine me verteld. :-) Surveillance schijven draaien 24-7. SSD's zijn een overkill om wat camera beelden op te slaan. Ik heb begrepen dat SSD's ook nog niet helemaal bestand zijn tegen vaak schrijven. (heb ook al 2 corrupte SD kaartjes, m.n. die van Sandisk).
Pak voor die paar euro meer ook gelijk 3 of 4gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Top, ik begrijp dus dat je hetzelfde probleem hebt bij je vader ?

Even offtopic; welke NVR gebruik je ?
Elrolo schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:53:
Ik ben met de camera van mijn vader ook aan het stoeien. Mocht ik een oplossing hebben kom ik terug.

Even over de HDD. Ik doe ook maar wat de marketing machine me verteld. :-) Surveillance schijven draaien 24-7. SSD's zijn een overkill om wat camera beelden op te slaan. Ik heb begrepen dat SSD's ook nog niet helemaal bestand zijn tegen vaak schrijven. (heb ook al 2 corrupte SD kaartjes, m.n. die van Sandisk).
Pak voor die paar euro meer ook gelijk 3 of 4gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elrolo
Ja mijn vader kan sinds de laatste update niet meer via Hik Connect de camera benaderen, hiervoor wel. Camera blijft offline.

DS-7604NI-K1 / 4P met 4 POE aansluitingen. Nadeel van dit model is dat de firmware (nog) niet naar V4 gaat. Als je "snapshots wil in je email bij een event moet de camera op max 1080p staan. Dan nog krijg je een lage resolutie plaatje.
4tb Purple schijf erin, 24-7 recording en dan lekker uren kijken naar een konijn in je voortuin!

• Roy Batty
Ok, mocht je het opgelost krijgen, houd ik me aanbevolen voor de gouden tip. Ik ga me eens verdiepen in die recorders; veel plezier met flappie in je voortuin ;)
Elrolo schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:05:
Ja mijn vader kan sinds de laatste update niet meer via Hik Connect de camera benaderen, hiervoor wel. Camera blijft offline.

DS-7604NI-K1 / 4P met 4 POE aansluitingen. Nadeel van dit model is dat de firmware (nog) niet naar V4 gaat. Als je "snapshots wil in je email bij een event moet de camera op max 1080p staan. Dan nog krijg je een lage resolutie plaatje.
4tb Purple schijf erin, 24-7 recording en dan lekker uren kijken naar een konijn in je voortuin!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roy Batty
Nou, het is zojuist opgelost. Ik ben op IPcamtalk.com simpelweg van achter naar voren alle Hikvision topics gaan bekijken en daar werd een paar keer een alternatieve Hik-Connect server genoemd voor de internationale versies van de cams, te weten: litedev.eu.hik-connect.com. Dit maar eens ingevoerd, apparaat ge-reboot en meteen online.

Allemaal bedankt voor de hulp en wellicht heeft iemand er nog iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metabletica
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-04 22:29
Had hetzelfde probleem. Bij mij was de oplossing de camera te activeren met de SADP tool, vinkje in de HIKconnect box. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redmarjonker
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20-04-2021
Bij mij werkt alles even via hik connect. Na een uur geeft hij aan netwerk onstabiel en zie ik de camera’s niet meer.

Ik heb de nvr toegevoegd dat werkt gewoon ook op de monitor geeft hij aan dat het systeem online is.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fra1
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15-01-2024
In de router staat vaak alleen op TCP. Dan kun je via 192.168.178.xxx
Alleen lokaal kijken. Ben je buiten het wifi gebied werkt het niet meer.
Zelfs je ip van Ziggo werkt niet. Deze werkt alleen zonder Wifi.
Dus om lokaal als via afstand te kijken. Zet de router op TCp en UDP
Pagina: 1