Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ri_k
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-10 18:04
Na lang gebruik te hebben gemaakt van laptops wil ik weer heel graag een degelijk systeem gaan bouwen om ongelimiteerd te kunnen gamen. Laptops waren de enige keuze gezien ik veel weg van huis was voor mijn werk.Sinds begin dit jaar heb ik een nieuwe baan en ben s'avonds en in de weekenden thuis. Momenteel gebruik ik mijn laptop als desktop, op een cool-pad met een monitor. De mobiliteit die een laptop biedt heb ik niet meer nodig, en de frames die ik daarvoor heb ingeleverd wil ik nu weer kunnen ervaren.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze pc wil ik voornamelijk gaan gebruiken om op te gamen, denk hierbij aan: World of warcraft, Battlefield 5, Hunt: Showdown en AAA titles zoals een CoD die aan het einde van het jaar uitkomt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor deze build heb ik 1500,- begroot. Het zal niet op een paar euro's aankomen maar ik wil ook niet honderden euro's boven mijn budget uitkomen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Keyboard: Obins Anne pro bluetooth
Muis: Redragon m901 (mmo muis)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja, ik wil deze PC bouwen op basis van het AM4 platform en compleet voor team Red gaan gezien de goede prijzen en prestaties.

Ga je overklokken?
Nee, ik ben niet van plan om over te klokken

Wat verwacht je van ons?
Hieronder zie je een lijst van componenten die ik heb geselecteerd om mee te beginnen, echter wil ik gebruik maken van de expertise hier op het forum om weloverwogen besluit te nemen bij de aanschaf. _/-\o_
De extra uitdaging zit hem in het kostenplaatje. Voor het budget van 1500,- wil ik er ook nog een monitor bij hebben mijn huidige 1080p 60hz tn panel zal de nieuwe pc niet te goede komen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een 1440p 144hz VA panel met v-sync.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 443,50€ 443,50
1BehuizingenNZXT H510 Zwart€ 75,95€ 75,95
1MonitorenMSI Optix MAG271CQR Zwart€ 399,-€ 399,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 87,90€ 87,90
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 65,99€ 65,99
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 120,66€ 120,66
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.497,-

Graag hoor ik jullie meningen en tips om uiteindelijk een mooi systeem te kunnen bouwen die ook nog future proof is.

bij voorbaat dank! _/-\o_

it's all about the F#cking details

• Oeshiem
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 01-10 20:30
Is er een reden waarom je voor de x570 moederbord gaat? Zelf lijkt mij de B450 tomahawk max prima voor jouw gebruiksdoeleinde (scheelt 80 euro).
Daarnaast zou ik niet voor de msi 5700xt mech gpu gaan, in plaats van dat kan je beter de gigabyte 5700xt tripple fan nemen.

Wat betreft je psu, de cx550m, je kan veel beter voor een 80+ gold gaan ipv de 80+ bronze dat je nu hebt.

Kijk bijvoorbeeld naar die van bitfenix, prijs vrijwel gelijk, maar stukken efficienter.

Verder goeie build ;)

• Ri_k
Oeshiem schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:02:
Is er een reden waarom je voor de x570 moederbord gaat? Zelf lijkt mij de B450 tomahawk max prima voor jouw gebruiksdoeleinde (scheelt 80 euro).
Daarnaast zou ik niet voor de msi 5700xt mech gpu gaan, in plaats van dat kan je beter de gigabyte 5700xt tripple fan nemen.

Wat betreft je psu, de cx550m, je kan veel beter voor een 80+ gold gaan ipv de 80+ bronze dat je nu hebt.

Kijk bijvoorbeeld naar die van bitfenix, prijs vrijwel gelijk, maar stukken efficienter.

Verder goeie build ;)
Bedankt voor je input.
Wat betreft de PSU was ik er ook nog niet helemaal uit. Na enkele PSU calculaties te hebben gedaan kwam ik op ongeveer 430w uit, een 550w PSU moet dan voldoende zijn lijkt mij? ook qua overhead. Ik zal eens zoeken naar een 80+ gold ipv de bronze.

Ik heb voor het board gekozen om future-proof te zijn. En wellicht in de toekomst nog een 2e SSD te installeren. (Correct me if im wrong) 8)7

De videokaart keuze was gebaseerd op de levertijd. Maar ik begrijp dat ik misschien beter voor de tripple fan kan gaan? betere warmte afvoer, en optisch wat mooier gezien hij de kast wat meer vult.

• youridv1
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 23:10
De Mech van MSI is matig. De koeler is te klein

i7 6700K @ 4.7GHz | Gigabyte Z170XP-SLI | 16GB HyperX Fury 2400MT/s | Gigabyte GTX 1080 G1 Gaming @ 2075MHz Core 11GHz Memory | Kraken X62 | NZXT Hue+ | Samsung 850 Evo 500GB | 3TB WD Blue | Corsair RM750x | Fractal Design Define S TG (Mod)

• Ri_k
youridv1 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:31:
De Mech van MSI is matig. De koeler is te klein
Ik heb de lijst aangepast. _/-\o_

• Rem_NL
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 17:15
De Nzxt 510 heeft een USB 3.1 (Gen2, type-c, 10Gb/s) front panel aansluiting. Maar het moederbord (tommahawk) heeft geen connector/ondersteuning hiervoor.
Dat maakt op zich niet uit als je de kast mee wilt nemen naar de volgende build, en genoegen neemt met maar 1 werkende USB front aansluiting. Je kan ook nog uitwijken naar het iets duurdere bord met USB C front 3.1 Gen 2 type C aansluiting pricewatch: Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming
Dit is het goedkoopste AM4 bord wat dit volledig ondersteund, het heeft ook meer features maar het behoefd wel een update voor de bios zodat het de ryzen 3600 kan draaien.
Helaas kan je dit niet zelf doen zonder oudere generatie cpu of zonder cpu(bios flashback)

Je kan dit wel kostenloos updaten met een leen cpu via AMD (duurt een week of 2 en vraagt wat actie)
Of via Alternate.nl als je de cpu en moederbord daar tegelijk haalt.

Of je moet een 15 euro extra rekenen voor webshops zoals Megekko, maar dan heb je voor een 70 euro meer ook een x570 moederbord (helaas wel met actieve chipset koeling) pricewatch: Gigabyte Aorus X570 ELITE

• Ri_k
Rem_NL schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 19:12:
De Nzxt 510 heeft een USB 3.1 (Gen2, type-c, 10Gb/s) front panel aansluiting. Maar het moederbord (tommahawk) heeft geen connector/ondersteuning hiervoor.
Dat maakt op zich niet uit als je de kast mee wilt nemen naar de volgende build, en genoegen neemt met maar 1 werkende USB front aansluiting. Je kan ook nog uitwijken naar het iets duurdere bord met USB C front 3.1 Gen 2 type C aansluiting pricewatch: Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming
Dit is het goedkoopste AM4 bord wat dit volledig ondersteund, het heeft ook meer features maar het behoefd wel een update voor de bios zodat het de ryzen 3600 kan draaien.
Helaas kan je dit niet zelf doen zonder oudere generatie cpu of zonder cpu(bios flashback)

Je kan dit wel kostenloos updaten met een leen cpu via AMD (duurt een week of 2 en vraagt wat actie)
Of via Alternate.nl als je de cpu en moederbord daar tegelijk haalt.

Of je moet een 15 euro extra rekenen voor webshops zoals Megekko, maar dan heb je voor een 70 euro meer ook een x570 moederbord (helaas wel met actieve chipset koeling) pricewatch: Gigabyte Aorus X570 ELITE
Bedankt voor je reactie en het meedenken. Ik zie zelf geen noodzaak om voor USB 3.1 te kiezen. Gezien het feit dat ik enkel gebruik maak van een NAS opslag en buiten een keyboard en muis ook geen andere USB poorten benut.

Zoals in mijn startpost aangegeven wil ik ook rond de 1500,- uitkomen, en naar mijn mening en de input van andere raakt de: https://tweakers.net/pric...si-b450-tomahawk-max.html toch wel de sweetspot. zowel qua prijs als mogelijkheden.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True