Toon posts:

Sonos integratie in nieuwbouw, advies gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor onze nieuwbouw dienen we nu een beslissing te nemen voor het inbouwen van Sonos luidspreakers. Sowieso dachten we 2 in gedeelte van eetkamer en keuken, (op het plan in bijlage linksboven en linksonderaan te zien).

In het living-gedeelte zouden we dit ook verwegen, ook al werken we daar al met een playbar... Wat zouden jullie doen?

En is Sonos inbouw een beetje aan te bevelen? Wat als er een defect oid is?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/4dCbsff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:09
Hey MikeyT85,

Laten we beginnen dat ik hier niet werk en totaal geen banden heb met deze firma maar ik kwam een email tegen van de week en daarin spraken ze over een seminar in Rotterdam over nieuwbouw en geluid.
Moest er aan denken en wellicht kunnen zij wat doen...

Kwam op de website de volgende link tegen:
https://www.hifiklubben.nl/hifimagazine/deskundig/

Zelf wel in het bezit van een Sonos installatie maar geen inbouw ;)

Succes met deze leuke uitdaging!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:02
@Verwijderd
Sonos inbouw speakers zijn passieve modellen die kunnen aan elke willekeurige versterker.
Echter voor het geld van de sonos inbouw speakers zijn er bij de genormeerde speaker fabrikanten betere modellen te vinden en die kan je ook aan de sonos amp hangen.
Dat zou ik dus doen.

Zoals Dali / B&W / Monitor Audio / Enz enz.

[ Voor 7% gewijzigd door leonbong op 10-09-2019 12:02 ]

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:51

pmeter

Poes!

leonbong schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:01:
@Verwijderd
Sonos inbouw speakers zijn passieve modellen die kunnen aan elke willekeurige versterker.
Echter voor het geld van de sonos inbouw speakers zijn er bij de genormeerde speaker fabrikanten betere modellen te vinden en die kan je ook aan de sonos amp hangen.
Dat zou ik dus doen.

Zoals Dali / B&W / Monitor Audio / Enz enz.
Eens. En nieuwbouw is een uitgelezen kans om kabels te trekken. Dus zorg voor een netwerkkabel waar de streamer staat en luidsprekerkabels naar de plekken waar de luidsprekers moeten komen.

Kijk ook eens naar een amp van NAD met een ingebouwde Bluesound module. Bluesound is een iets hoogwaardiger alternatief voor Sonos. Mocht je veel mixen of klassiek luisteren, dan is Bluesound een must. Want Sonos ondersteund geen gapless playback van nummers die in elkaar overlopen.

[ Voor 5% gewijzigd door pmeter op 11-09-2019 15:41 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:36
Volgens mij heeft Sonos daar de amp voor ontwikkeld. Je pakt dus inbouwspeakers en daar hang je een amp aan. Alleen kan dat nogal kostbaar worden aangezien de amp maar één stereo uitgang heeft.
Pagina: 1