Hallo allen,
Naar aanleiding van de best buy guide en de behoefte voor een nieuwe PC ben ik bij deze op zoek naar jullie hulp. In het verleden regelmatig een pc samengesteld maar dit is ondertussen erg lang geleden en ik lig er helemaal uit. Ik zou ook graag een beter idee willen hebben van wat voor performance winst ik kan verwachten van mijn oude systeem naar dit nieuwe.
NVIDIA GTX770m 3GB, Full HD (+/- 20000 3DMARK)
Intel® CoreTM i7-4710MQ (6M Cache, up to 3.50 GHz) - 47Watt (Quadcore)
16GB DDR3L (1600MHz)
1. Chief Architect Premiere x11
Chief Architect® was created in 1992 for the professional Home Design Software market and was the first object-based 3D CAD system with smart object design principles; known as Building Information Modeling (BIM). Chief Architect® is the market-leading home design software for residential design.
Belangrijk hierbij is dat er gebruikt gemaakt wordt van Physical Based Rendering én Raytracing.
2. Adobe Premiere Pro
Video Editing, liefst 4K mogelijk.
3. Games
Games als Fortnite speel ik op de Playstation, maar games zoals Anno 1800 zou ik wel graag kunnen spelen op de PC. Hoeft niet allemaal het hoogste van het hoogste te zijn. Heb op dit moment 3x 23" 1080p schermen dus nog geen 4k noodzaak. Zou wel mooi zijn als het op 1080p op high goed draait.
Eerste setup / Originele setup
Na feedback:
Derde iteratie
Niet meer zeker
- Men zegt voor Raytracing, zoveel mogelijk cores in je processor. Voor de Physical Based Rendering is je grafische kaart belangrijk?
- Ik ben ook benieuwd of ik hier nog meer informatie in kan voorzien, wat hebben jullie nodig om hier een goed idee bij te krijgen?
- Ga ik verschil merken met mijn huidige laptop?
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties, ik kijk er naar uit

System requirements van Chief Architect Premier
https://www.chiefarchitect.com/products/sysreq.html
Tips for Buying a New Computer
If you are thinking about purchasing a new computer to run Chief Architect, here are some things to keep in mind while shopping around:
Most rendering is performed by the video card.
Gaming cards are best suited to handle renderings in Chief Architect. A gaming card with 4 GB or more of dedicated onboard memory can improve your 3D rendering and response times. Video cards such as NVIDIA GeForce GTX/RTX series or AMD Radeon RX series work well (workstation cards are not recommended).
If you plan to run a virtual reality headset, make sure to verify the system requirements from your VR headset manufacturer.
Ray Traces and some artistic rendering techniques (watercolor, painting) are performed by your system CPU, not your video card. The number of processor cores available is the most important factor in improving the speed of ray tracing and artistic rendering. Memory and CPU speed are also factors that can contribute to improved performance. A multi-core system, such as a system that uses an Intel i7 or AMD Ryzen processor, are good choices.
Naar aanleiding van de best buy guide en de behoefte voor een nieuwe PC ben ik bij deze op zoek naar jullie hulp. In het verleden regelmatig een pc samengesteld maar dit is ondertussen erg lang geleden en ik lig er helemaal uit. Ik zou ook graag een beter idee willen hebben van wat voor performance winst ik kan verwachten van mijn oude systeem naar dit nieuwe.
Huidige Systeem
X•BOOK 15CL56NVIDIA GTX770m 3GB, Full HD (+/- 20000 3DMARK)
Intel® CoreTM i7-4710MQ (6M Cache, up to 3.50 GHz) - 47Watt (Quadcore)
16GB DDR3L (1600MHz)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De volgende programma's zal ik voornamelijk gaan gebruiken, op prioriteit:1. Chief Architect Premiere x11
Chief Architect® was created in 1992 for the professional Home Design Software market and was the first object-based 3D CAD system with smart object design principles; known as Building Information Modeling (BIM). Chief Architect® is the market-leading home design software for residential design.
Belangrijk hierbij is dat er gebruikt gemaakt wordt van Physical Based Rendering én Raytracing.
2. Adobe Premiere Pro
Video Editing, liefst 4K mogelijk.
3. Games
Games als Fortnite speel ik op de Playstation, maar games zoals Anno 1800 zou ik wel graag kunnen spelen op de PC. Hoeft niet allemaal het hoogste van het hoogste te zijn. Heb op dit moment 3x 23" 1080p schermen dus nog geen 4k noodzaak. Zou wel mooi zijn als het op 1080p op high goed draait.
Wat mag het systeem gaan kosten?
In de eerste instantie richt ik op 1000 euro, maar ik ben mezelf er van bewust dat dit waarschijnlijk niet gaat lukken. Ik wil mijn max leggen op 1300 euro. Ik vind het niet erg om later bijvoorbeeld nog een keer een andere koeler toe te voegen om nu geld uit te sparen.Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande componenten zou ik mee willen nemen om de prijs te drukken, mits jullie aangeven dat het écht beter is om het te vervangen neem ik dit van jullie aan.# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Behuizingen | Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Cooler Master Real Power M620 | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaande is gebaseerd op de BBG september 2019, voeding en behuizing staat er niet bij omdat ik die graag mee zou willen nemen als dit enigszins mogelijk is om de kosten te drukken. Ik heb mijn twijfels over de videokaart, wat zouden goede alternatieven zijn? Zou een 3900 interessanter zijn en een beetje inleveren op de videokaart?Eerste setup / Originele setup
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 335,- | € 335,- |
1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus Max | € 135,- | € 135,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Ventus OC | € 543,50 | € 543,50 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB | € 150,99 | € 150,99 |
1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 100,95 | € 100,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.265,44 |
Na feedback:
1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus Max | € 135,- | € 135,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC | € 360,50 | € 360,50 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB | € 150,99 | € 150,99 |
1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 97,50 | € 97,50 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 120,66 | € 120,66 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.199,65 |
Derde iteratie

Niet meer zeker
1 | Moederborden | Gigabyte X570 Aorus PRO | € 264,99 | € 264,99 |
1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 8G GDDR6 | € 351,51 | € 351,51 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB | € 150,89 | € 150,89 |
1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 660W Platinum | € 116,- | € 116,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 63,55 | € 63,55 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.281,94 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Goede ervaringen met NVIDIA en volgens mij kan enkel NVIDIA Adobe Premiere ondersteunen met hardware versnelling. Dit zou wel een must zijn.Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
de PC komt in de woonkamer te staan en zou daarom eigenlijk het liefst zo stil mogelijk moeten zijn, ik zou neigen naar waterkoeling. Echter als ik in de eerste instantie de prijs kan drukken door standaard koeling en deze later kan ombouwen naar 3rd party, is dat prima.Ga je overklokken?
Zolang het niet nodig is, liever niet. Op dit moment niet de tijd/prioriteit om mij hier in te gaan verdiepen.Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het fine tunen van de setup met betrekking tot Chief Architect Premier, ik vind het moeilijk om te kunnen pinpointen waar ik nou daadwerkelijk iets aan heb. Bijvoorbeeld:- Men zegt voor Raytracing, zoveel mogelijk cores in je processor. Voor de Physical Based Rendering is je grafische kaart belangrijk?
- Ik ben ook benieuwd of ik hier nog meer informatie in kan voorzien, wat hebben jullie nodig om hier een goed idee bij te krijgen?
- Ga ik verschil merken met mijn huidige laptop?
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties, ik kijk er naar uit
System requirements van Chief Architect Premier
https://www.chiefarchitect.com/products/sysreq.html
Tips for Buying a New Computer
If you are thinking about purchasing a new computer to run Chief Architect, here are some things to keep in mind while shopping around:
Most rendering is performed by the video card.
Gaming cards are best suited to handle renderings in Chief Architect. A gaming card with 4 GB or more of dedicated onboard memory can improve your 3D rendering and response times. Video cards such as NVIDIA GeForce GTX/RTX series or AMD Radeon RX series work well (workstation cards are not recommended).
If you plan to run a virtual reality headset, make sure to verify the system requirements from your VR headset manufacturer.
Ray Traces and some artistic rendering techniques (watercolor, painting) are performed by your system CPU, not your video card. The number of processor cores available is the most important factor in improving the speed of ray tracing and artistic rendering. Memory and CPU speed are also factors that can contribute to improved performance. A multi-core system, such as a system that uses an Intel i7 or AMD Ryzen processor, are good choices.
[ Voor 51% gewijzigd door peerke1987 op 12-09-2019 14:27 ]