Desktop - 3D architectural home design - Premiere Pro - Game

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-07 12:24
Hallo allen,

Naar aanleiding van de best buy guide en de behoefte voor een nieuwe PC ben ik bij deze op zoek naar jullie hulp. In het verleden regelmatig een pc samengesteld maar dit is ondertussen erg lang geleden en ik lig er helemaal uit. Ik zou ook graag een beter idee willen hebben van wat voor performance winst ik kan verwachten van mijn oude systeem naar dit nieuwe.

Huidige Systeem
X•BOOK 15CL56
NVIDIA GTX770m 3GB, Full HD (+/- 20000 3DMARK)
Intel® CoreTM i7-4710MQ (6M Cache, up to 3.50 GHz) - 47Watt (Quadcore)
16GB DDR3L (1600MHz)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De volgende programma's zal ik voornamelijk gaan gebruiken, op prioriteit:

1. Chief Architect Premiere x11
Chief Architect® was created in 1992 for the professional Home Design Software market and was the first object-based 3D CAD system with smart object design principles; known as Building Information Modeling (BIM). Chief Architect® is the market-leading home design software for residential design.

Belangrijk hierbij is dat er gebruikt gemaakt wordt van Physical Based Rendering én Raytracing.

2. Adobe Premiere Pro
Video Editing, liefst 4K mogelijk.

3. Games
Games als Fortnite speel ik op de Playstation, maar games zoals Anno 1800 zou ik wel graag kunnen spelen op de PC. Hoeft niet allemaal het hoogste van het hoogste te zijn. Heb op dit moment 3x 23" 1080p schermen dus nog geen 4k noodzaak. Zou wel mooi zijn als het op 1080p op high goed draait.

Wat mag het systeem gaan kosten?
In de eerste instantie richt ik op 1000 euro, maar ik ben mezelf er van bewust dat dit waarschijnlijk niet gaat lukken. Ik wil mijn max leggen op 1300 euro. Ik vind het niet erg om later bijvoorbeeld nog een keer een andere koeler toe te voegen om nu geld uit te sparen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande componenten zou ik mee willen nemen om de prijs te drukken, mits jullie aangeven dat het écht beter is om het te vervangen neem ik dit van jullie aan.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BehuizingenCooler Master Centurion 5 CAC-T05€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCooler Master Real Power M620€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaande is gebaseerd op de BBG september 2019, voeding en behuizing staat er niet bij omdat ik die graag mee zou willen nemen als dit enigszins mogelijk is om de kosten te drukken. Ik heb mijn twijfels over de videokaart, wat zouden goede alternatieven zijn? Zou een 3900 interessanter zijn en een beetje inleveren op de videokaart?

Eerste setup / Originele setup

1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 335,-€ 335,-
1MoederbordenMSI X470 Gaming Plus Max€ 135,-€ 135,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Ventus OC€ 543,50€ 543,50
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB€ 150,99€ 150,99
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.265,44

Na feedback:

1MoederbordenMSI X470 Gaming Plus Max€ 135,-€ 135,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC€ 360,50€ 360,50
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB€ 150,99€ 150,99
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 97,50€ 97,50
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 120,66€ 120,66
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.199,65

Derde iteratie 8)7
Niet meer zeker

1MoederbordenGigabyte X570 Aorus PRO€ 264,99€ 264,99
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 8G GDDR6€ 351,51€ 351,51
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB€ 150,89€ 150,89
1VoedingenFractal Design ION+ 660W Platinum€ 116,-€ 116,-
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 63,55€ 63,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.281,94

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Goede ervaringen met NVIDIA en volgens mij kan enkel NVIDIA Adobe Premiere ondersteunen met hardware versnelling. Dit zou wel een must zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
de PC komt in de woonkamer te staan en zou daarom eigenlijk het liefst zo stil mogelijk moeten zijn, ik zou neigen naar waterkoeling. Echter als ik in de eerste instantie de prijs kan drukken door standaard koeling en deze later kan ombouwen naar 3rd party, is dat prima.

Ga je overklokken?
Zolang het niet nodig is, liever niet. Op dit moment niet de tijd/prioriteit om mij hier in te gaan verdiepen.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het fine tunen van de setup met betrekking tot Chief Architect Premier, ik vind het moeilijk om te kunnen pinpointen waar ik nou daadwerkelijk iets aan heb. Bijvoorbeeld:
- Men zegt voor Raytracing, zoveel mogelijk cores in je processor. Voor de Physical Based Rendering is je grafische kaart belangrijk?
- Ik ben ook benieuwd of ik hier nog meer informatie in kan voorzien, wat hebben jullie nodig om hier een goed idee bij te krijgen?
- Ga ik verschil merken met mijn huidige laptop?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties, ik kijk er naar uit :) :)

System requirements van Chief Architect Premier
https://www.chiefarchitect.com/products/sysreq.html
Tips for Buying a New Computer
If you are thinking about purchasing a new computer to run Chief Architect, here are some things to keep in mind while shopping around:

Most rendering is performed by the video card.
Gaming cards are best suited to handle renderings in Chief Architect. A gaming card with 4 GB or more of dedicated onboard memory can improve your 3D rendering and response times. Video cards such as NVIDIA GeForce GTX/RTX series or AMD Radeon RX series work well (workstation cards are not recommended).

If you plan to run a virtual reality headset, make sure to verify the system requirements from your VR headset manufacturer.

Ray Traces and some artistic rendering techniques (watercolor, painting) are performed by your system CPU, not your video card. The number of processor cores available is the most important factor in improving the speed of ray tracing and artistic rendering. Memory and CPU speed are also factors that can contribute to improved performance. A multi-core system, such as a system that uses an Intel i7 or AMD Ryzen processor, are good choices.

[ Voor 51% gewijzigd door peerke1987 op 12-09-2019 14:27 ]

Beste antwoord (via peerke1987 op 12-09-2019 19:36)

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zou dit doen.
-3700X omdat je flink gaat renderen. Met meer budget zou de 3900X ook nog kunnen, maar dan moet je ook een beter moederbord hebben.
-Deze B450 is afdoende voor een 3700X die voluit belast zal worden. Kijk alleen wel of je genoeg USB poorten hebt.
-Doodstille CPU koeler.
-32GB RAM.
-De Fractal Design is een uitstekende voeding, maar wat moeilijk leverbaar. De RMx serie is ook uitstekend en wel te krijgen.
-Flinke SSD met TLC geheugen. Als je gaat renderen met een SSD als opslag, dan krijg je wel wat last van slijtage. Het kan alsnog vele terabytes aan, maar hier kan je beter TLC dan QLC geheugen hebben. QLC heeft nu eenmaal een kortere levensduur en prestatieregressie bij zeer zware load.
-Dan de RX5700XT. Adobe staat een beetje bekend als lui. Ze doen eigenlijk nooit veel moeite om hun software te optimaliseren voor nieuwe hardware. Vaak was de Intel+Nvidia combinatie hierdoor net iets beter, maar dat lijkt langzaam ook te veranderen. Qua CPU tja, de 3700X is gewoon geweldig. :P

1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 461,01€ 461,01
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,74€ 50,74
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.319,30

Blijft voor mij staan de vraag of je echt een behuizing uit 2005 wil blijven gebruiken. Voornamelijk vraag ik me af of er genoeg airflow is. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-08 15:04
1) kan je je voeding niet meer meenemen. Na zo'n 10 jaar moet je echt een nieuwe nemen omdat je niet wilt dat hij je systeem meetrekt als die het begeeft

2) ik zou ookk denken aan een nieuwe kast aangezien deze een vrij gebrekkige airflow heeft. Dit kan je eventueel later ook nog doen.

3) Je moet wel duidelijk vermelden dat CAP ray tracing via de CPU doet en je dus geen RTX videokaart nodig hebt.

4) Voor (4k) video editing heb je tenminste 2 ssd's nodig. 1 voor OS en apps en 1 voor je media. De intel die je hebt gekozen is overigens een budget variant die niet goed met hoge en langdurige data overdracht overweg kan. De pricewatch: Kingston A2000 1TB is in jouw geval een betere keuze. (Voor meer info https://www.pugetsystems....Storage-Optimization-854/)

Met mijn aanbevelingen ga je dus over je budget heen dus je moet of door sparen of besparen op je videokaart of cpu. De 3700x is zo'n 10% sneller dan de 2700x in premiere maar ook 30% duurder. Aangezien je geen ray tracing op je videokaart nodig hebt kan er oook voor kiezen om voor de radeon RX 5700 (xt) gaan. Daar kan je dus ook flink op besparen. Maar je moet zelf even uitzoeken wat hier de betere keuze in is. Je kan hier meer info vinden: https://www.pugetsystems.com/all_articles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke1987
Immanent Ike schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:01:
1) kan je je voeding niet meer meenemen. Na zo'n 10 jaar moet je echt een nieuwe nemen omdat je niet wilt dat hij je systeem meetrekt als die het begeeft
Oke jammer, maar duidelijk. Die moet dan mee.
2) ik zou ookk denken aan een nieuwe kast aangezien deze een vrij gebrekkige airflow heeft. Dit kan je eventueel later ook nog doen.
Bedankt voor de tip, het is voor nu even the 'gets me going'. Het is inderdaad een oud beestje :9~
3) Je moet wel duidelijk vermelden dat CAP ray tracing via de CPU doet en je dus geen RTX videokaart nodig hebt.
Dat klopt, dit heb ik geprobeerd kenbaar te maken door middel van de system requirements toe te voegen aan het einde van mijn vraag. Bedoel je dat? wellicht begrijp ik je verkeerd.
4) Voor (4k) video editing heb je tenminste 2 ssd's nodig. 1 voor OS en apps en 1 voor je media. De intel die je hebt gekozen is overigens een budget variant die niet goed met hoge en langdurige data overdracht overweg kan. De pricewatch: Kingston A2000 1TB is in jouw geval een betere keuze. (Voor meer info https://www.pugetsystems....Storage-Optimization-854/)
In hoeverre is dit mandatory voor hobbymatig gebruik? Zou ik kunnen beginnen zonder? Ik heb nu nog geen 4k scherm dus het is niet erg als ik niet direct hiermee kan beginnen maar het is wel fijn om een goede basis te hebben voor de toekomst. Ik heb je tip opgevolgd en wel de Kingston toegevoegd.
Met mijn aanbevelingen ga je dus over je budget heen dus je moet of door sparen of besparen op je videokaart of cpu. De 3700x is zo'n 10% sneller dan de 2700x in premiere maar ook 30% duurder. Aangezien je geen ray tracing op je videokaart nodig hebt kan er oook voor kiezen om voor de radeon RX 5700 (xt) gaan. Daar kan je dus ook flink op besparen. Maar je moet zelf even uitzoeken wat hier de betere keuze in is. Je kan hier meer info vinden: https://www.pugetsystems.com/all_articles.php
Oke, je hebt mij aardig wat leesvoer gegeven, dank hiervoor :). Na wat verdere verdieping, lijkt het mij dat ik wat kan besparen op de videokaarten. Uiteindelijk kwam ik zelf op de volgende kaarten uit:

1VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC€ 360,50€ 360,50
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 8G GDDR6€ 349,-€ 349,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 709,50

Er zitten wel haken en ogen aan beide kaarten, maar ik weet niet in hoeverre deze opwegen tegen elkaar.
- De Radeon kaart heeft 8gb geheugen, de Nvidia 6gb, zou ik dit merken in CAP?
- De NVIDIA is een stuk stiller volgens de review dan de Radeon kaart
- De Radeon kaart is gebaseerd op PCI 4.0, het huidige mobo heeft dit niet, hiervoor zou ik bijvoorbeeld een ander mobo moeten kiezen; pricewatch: Gigabyte X570 GAMING X. Dit zou ongeveer +50 euro betekenen.
- Game prestaties lijken verwaarloosbaar tussen de twee.

Dit volgens : reviews: Radeon RX 5700 en 5700XT - Serieuze concurrent in het middensegment

(Qua toekomst bestendigheid, neig ik nu eerder naar een mobo met X570 Chipset, is dit gek?)

Benieuwd naar je/jullie reactie, nogmaals dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@peerke1987 Als je qua videobewerken vooral met h264 en hevc enzo werkt dan zijn die datastromen echt niet zo groot en heb je ook geen 2 ssd's nodig oid.

Nvidia presteert in premiere wat beter dan AMD op dit moment nog. Al zit het er niet veel onder..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke1987
maratropa schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:33:
@peerke1987 Als je qua videobewerken vooral met h264 en hevc enzo werkt dan zijn die datastromen echt niet zo groot en heb je ook geen 2 ssd's nodig oid.

Nvidia presteert in premiere wat beter dan AMD op dit moment nog. Al zit het er niet veel onder..
Dit is inderdaad het geval, ik verwacht niet dat ik met andere formats ga werken. Thanks hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immanent Ike
H264 en H265 zijn in principe geen editing codecs. Maar goed, je kan het eerst met één ssd doen en er later nog eentje toevoegen mocht je dat nodig vinden.

Ik heb CAP zelf nooit gebruikt en ik kan er zeer weinig informatie over vinden, maar dat zou er op kunnen duiden dat CAP gewoon soepel draait op moderne hardware en dus lijkt het mij dat beide kaarten prima zijn. Alleen maakt je radeonkaart inderdaad meer lawaai. In hoeverre dat storend is kan je alleen zelf bepalen maar aangezien ze vrijwel dezelfde prijs zijn zou ik voor de Nvidia kiezen.

• peerke1987
Ik denk dat ik er uit ben, moederbord gewijzigd, hardeschijfruimte verlaagd (makkelijk uitbreidbaar) en de video plank gewijzigd naar de 5700 non xt. Tevens de voeding gewijzigd naar een iets zwaarder model, wat geen kwaad kan met deze setup denk ik en tevens beter leverbaar is.

Moederbord heeft de nieuwe AMD X570 chipset inclusief de PCI 4.0, dit geeft mij het idee dat deze wat meer toekomstbestendig is. USB opties zijn een stuk meer (al dien ik hiervoor uiteindelijk wel een nieuwe kast te kopen...). Fan mogelijkheden zijn ietsje meer. Tevens veel goede reviews op internet te vinden wat mij ook een goed gevoel geeft.

Uiteindelijk toch voor de Radeon 5700 gegaan op basis van dit topic en de 8gb ram waar ik hopelijk profijt van heb in CAP.
AMD Navi Ervaringen Topic

Zie ik iets over het hoofd?

#CategoryProduhttps://tweakimg.net/g/s/puh2.gifctPrijsSubtotaal
1VoedingenFractal Design ION+ 660W Platinum€ 117,90€ 117,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.283,84

[ Voor 2% gewijzigd door peerke1987 op 12-09-2019 11:13 . Reden: voeding was ik vergeten. ]

• Immanent Ike
500GB lijkt me erg krap.

Verder een mooie build, veel plezier er mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
peerke1987 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:12:
Ik denk dat ik er uit ben, moederbord gewijzigd, hardeschijfruimte verlaagd (makkelijk uitbreidbaar) en de video plank gewijzigd naar de 5700 non xt. Tevens de voeding gewijzigd naar een iets zwaarder model, wat geen kwaad kan met deze setup denk ik en tevens beter leverbaar is.

Moederbord heeft de nieuwe AMD X570 chipset inclusief de PCI 4.0, dit geeft mij het idee dat deze wat meer toekomstbestendig is. USB opties zijn een stuk meer (al dien ik hiervoor uiteindelijk wel een nieuwe kast te kopen...). Fan mogelijkheden zijn ietsje meer. Tevens veel goede reviews op internet te vinden wat mij ook een goed gevoel geeft.

Uiteindelijk toch voor de Radeon 5700 gegaan op basis van dit topic en de 8gb ram waar ik hopelijk profijt van heb in CAP.
AMD Navi Ervaringen Topic

Zie ik iets over het hoofd?

#CategoryProduhttps://tweakimg.net/g/s/puh2.gifctPrijsSubtotaal
1VoedingenFractal Design ION+ 660W Platinum€ 117,90€ 117,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.283,84
Zoals net ook al in het Navi Ervaringen topic besproken zou ik het zelf net wat anders doen. X570 is leuk maar als je voor een A2000 SSD gaat heb je geen PCI-E 4.0 nodig. Je hebt nog veel snellere PCI-E 3.0 SSD's dan die A2000. Die A2000 is een instap SSD.

Ik zou zelf een MSI B450 Max bord pakken (bv de AC Carbon).
En dan de 5700 inwissellen voor een 5700 XT bv een Pulse, Red Devil, Gigabyte (iets met een goede cooler).

Volgens mij ga je de boxed cooler gebruiken? (opzich een prima keuze als je die op silent mode set (zit een switch op de cooler zelf)). Maar die is ook dan niet super stil maar stil genoeg (wel verder te tweaken via de bios van het bord dan kan hij wel helemaal stil zijn). Alleen met max load (16 threads met PBO) kan je hem wel wat horen vergelijkbaar met een 5700 UV even uit het hoofd.

Dan heb je een betere game performance en qua moederbord ga je het verschil imo niet merken.

Dan het geheugen voor 5-15 euro meer heb je ook 3200 MHz van Cruical dus ik zou daar voor gaan:
categorie: Geheugen intern

Daar haal je meer wist mee qua performance dan van B450 naar X570 overstappen.

500GB is opzich voldoende als je niet te veel games of programma's op je SSD wilt hebben. Maar je kan kijken of je wat op het bord kan besparen om dat in je SSD te steken.
Als de 500GB je enige drive wordt is dat misschien wat krap? (zelf zou ik het te klein vinden ik vind 1TB soms al wat krap. Maar misschien gebruik je zelf niet zo veel data mijn broer heeft bv meer dan genoeg aan 500gb)

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 12-09-2019 14:59 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:39
Nou mijn reactie heeft die niet gepost, zal wel aan de verbinding liggen hier.

Met bovenstaande eens, x570 inruilen voor x470 of b450.

Het geheugen op 3200mhz zou je kunnen checken bij de review van de 3700x en een b450 moederbord, staat iets over in.

Als toevoeging je voeding, ieder zijn ding maar een platinium voeding vind ik zelf te ver gaan, een 600w gold is echt meer dan genoeg. Voor dat geld een mooie scythe mugen 5 kopen.

De kast is persoonlijke smaak, maar ook daar zou je nog wat mee kunnen.

Onder de streep kan je dus zeker nog 160 euro besparen, dit zou ik spenderen aan een betere cooler op je 5700 of zelfs een XT kopen. Ook een meer opslag zou ik persoonlijk prettig vinden.

__/`\__/`\__

• Astennu
Gold is inderdaad qua prijs beter.
Maar als je de pc veel gebruikt kan je imo prima voor platinum gaan om wat beter te zijn voor het milieu en in the long rung portemonnee.

Maar als je nu moet besparen zou je idd naar gold psu kunnen gaan.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zou dit doen.
-3700X omdat je flink gaat renderen. Met meer budget zou de 3900X ook nog kunnen, maar dan moet je ook een beter moederbord hebben.
-Deze B450 is afdoende voor een 3700X die voluit belast zal worden. Kijk alleen wel of je genoeg USB poorten hebt.
-Doodstille CPU koeler.
-32GB RAM.
-De Fractal Design is een uitstekende voeding, maar wat moeilijk leverbaar. De RMx serie is ook uitstekend en wel te krijgen.
-Flinke SSD met TLC geheugen. Als je gaat renderen met een SSD als opslag, dan krijg je wel wat last van slijtage. Het kan alsnog vele terabytes aan, maar hier kan je beter TLC dan QLC geheugen hebben. QLC heeft nu eenmaal een kortere levensduur en prestatieregressie bij zeer zware load.
-Dan de RX5700XT. Adobe staat een beetje bekend als lui. Ze doen eigenlijk nooit veel moeite om hun software te optimaliseren voor nieuwe hardware. Vaak was de Intel+Nvidia combinatie hierdoor net iets beter, maar dat lijkt langzaam ook te veranderen. Qua CPU tja, de 3700X is gewoon geweldig. :P

1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 461,01€ 461,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.319,30

Blijft voor mij staan de vraag of je echt een behuizing uit 2005 wil blijven gebruiken. Voornamelijk vraag ik me af of er genoeg airflow is. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Astennu
3900X werkt ook prima op goedkope borden mits de vrm goed genoeg is. Zeker stock is het geen probleem. Voor oc moet je idd een goed duur bord hebben.

• Mistacal
Ohw en kleine tip, als de GPU met die koeler besteld op cyberport.de dan heb je nog eens 45 euro korting op dat setje. Er lopen nu paar goede kortingscode bij cyberport dus zou me zeker even daar in verdiepen.

Verder prima lijstje van Daniel, iets boven budget van de ander maar denk dat je bij de Duitsers rond de 1200 uitkomt, dan is er zelfs geld over voor een nieuwe behuizing.

__/`\__/`\__

• peerke1987
Ha mannen! Hartelijk dank voor jullie reacties, dat waardeer ik echt enorm _/-\o_ .

Waar moet ik beginnen? Ik heb de neiging om op al jullie opmerkingen te reageren maar dat wordt denk ik uiteindelijk onoverzichtelijk en wellicht zitten jullie daar ook niet op te wachten.

per onderdeel dan maar

Processor
Is duidelijk, waarschijnlijk doe ik 6 jaar met dit systeem, dus tegen die tijd zien we wel weer.

CPU koeling
Doodstille CPU koeling is duidelijk :P

Moederbord
Ik neem het advies aan en het wordt de 'MSI B450 Tomahawk MAX' ,feature set is ook goed uitgebreid.

Videokaart
Deze vind ik moeilijk, maar wil ook weer niet eigenwijs zijn. :X Kijkende naar de FPS resultaten van diverse testen van games heb ik waarschijnlijk aan een 5700 voldoende, ik denk namelijk niet dat ik het verschil ga merken in Chief Architect en met de games vind ik het te overzien. Ik zou dan zelf gaan voor een 5700 pulse ivm geluidsproductie.

Daarnaast vroeg ik mij af hoe stabiel deze kaarten nu zijn, ik las bijvoorbeeld deze review, ligt dit echt aan de pulse varianten? In het navi topic lees ik meer positive punten.
pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Ik zou hierdoor wat geld uitsparen en inderdaad aan een kast kunnen spenderen.

Geheugen
Duidelijk.

Voeding
Oke duidelijk, goed is goed genoeg, spaart weer wat geld uit.

SSD
DaniëlWW2 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:24:

8)7 8)7 8)7 ghehehe, dit moest ik even gaan vertalen en doornemen - weer wat geleerd (hoop ik).

Tot op heden ben ik een hele lage verbruiker aan data en neig ik ernaar dat 500 gb nog steeds voldoende is. Wanneer ik dat wat omlaag breng komt er wat geld vrij, ik neeg naar de 970 Plus vanwege de hogere schrijfsnelheden. Maar vraag mij af of ik het ga merken. Daarnaast merkte ik ook dat de levensduur maar de helft is van de huidige SSD.

pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 500GB

Behuizing
Ik kan er ook niet tegen dat ik mijn goede oudere centurion van 15 jaar oud zou moeten gebruiken..

Fractal Design Meshify C White - TG it is, alleen heeft deze geen USB 3.1 C ingang :(

Met jullie advies en een snufje eigenwijsheid, kom ik nu op de volgende lijst: :+ :+

1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 Pulse€ 396,-€ 396,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C White - TG€ 83,01€ 83,01
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 64,-€ 64,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.280,64
Mistacal schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:25:
Ohw en kleine tip, als de GPU met die koeler besteld op cyberport.de dan heb je nog eens 45 euro korting op dat setje. Er lopen nu paar goede kortingscode bij cyberport dus zou me zeker even daar in verdiepen.

Verder prima lijstje van Daniel, iets boven budget van de ander maar denk dat je bij de Duitsers rond de 1200 uitkomt, dan is er zelfs geld over voor een nieuwe behuizing.
Top! Ik heb direct even gekeken, maar kan niet goed vinden wat je bedoeld, prijzen zijn hier hetzelfde als in NL btw.

https://www.cyberport.de/...rafikkarte-hdmi-3xdp.html
https://www.cyberport.de/...rafikkarte-hdmi-3xdp.html

ZIjn er bepaalde sites bekend die inderdaad goedkoper zijn?
Ik ben nu aan het shoppen, lijkt er op dat ik inderdaad wel 100 euro goedkoper uit kan zijn..

Bedankt allen waardeer jullie hulp enorm., schiet gerust!!

• Mistacal
Er zijn ook nog actiecodes voor bepaalde producten

PSCOUP19361-6STL2I

Vast nog andere

https://www.mydealz.de/de...el-pc-komponenten-1429586

[ Voor 34% gewijzigd door Mistacal op 12-09-2019 22:23 ]

__/`\__/`\__

• peerke1987
Mistacal schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:22:
Er zijn ook nog actiecodes voor bepaalde producten

PSCOUP19361-6STL2I

Vast nog andere

https://www.mydealz.de/de...el-pc-komponenten-1429586
Oke die werkt. ik zit bijvoorbeeld bij Mindfactory.de, daar hadden ze alles wat ik nodig had op voorraad voor een scherpe prijs. Maar daar kwam ik niet verder ivm verzending niet mogelijk naar buitenland. Helaas.

Bestel liever in nederland, maar als ik bij Mindfactory had kunnen bestellen dan had ik de XT in het budget gekregen :).

• Mistacal
Als jou kaart niet werkt met die code alleen dan hoef je alleen die mugen die te voegen, krijg je ook 45 euro korting

Mindfactory verzend normaal wel naar Nederland, kost alleen 30 euro dacht ik

[ Voor 25% gewijzigd door Mistacal op 12-09-2019 22:34 ]

__/`\__/`\__

• peerke1987
Mistacal schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:31:
Als jou kaart niet werkt met die code alleen dan hoef je alleen die mugen die te voegen, krijg je ook 45 euro korting

Mindfactory verzend normaal wel naar Nederland, kost alleen 30 euro dacht ik
De code werkt bij Cyberport, totaal is uiteindelijk net zo duur als in Nederland bestellen. Krijg iets van 45 euro korting inderdaad.

Bij Mindfactory moet ik iets van een VAT nummer opgeven lijkt het op, kan dit alleen niet vinden waar ik het in moet vullen. Ben daar ook niet zo in thuis.

EDIT:
Zie dit bericht, hier in geven ze aan dat dit dus niet meer mogelijk is.
https://linustechtips.com...pping-outside-of-germany/

[ Voor 14% gewijzigd door peerke1987 op 12-09-2019 22:54 ]

Pagina: 1