Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-05 16:43
Ik heb voor een vriend een Ryzen 5 3600 besteld en de ASRock B450M-HDV R4.0.

Ik ben van plan de CPU een beetje te overclocken met de stock cooler. Ik heb daar reviews over gezien en het kan eventueel wel maar de CPU kan heet worden. Ik heb een Bequiet bk010 shadow rock slim, zou ik die gebruiken tegenover de stock wraith voor overclocken?

Mijn vraag is dus, is het verstandig om een beetje te overclocken met de stock cooler of heb ik een aftermarket cooler nodig? En als het kan met de stock, hebben jullie dan enige tips, en ook voor welke goedkope aftermarket cooler ik zou moeten halen mocht dat van toepassing zijn? En is het in de eerste instantie verstandig om te gaan overclocken met die CPU?

Alvast bedankt!

Don

[ Voor 25% gewijzigd door JohnnyDon op 10-09-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Met een stock koeler ga je niet ver komen, zou ik niet gebruiken.

Bequiet bk010 shadow rock slim Is een prima koelertje 160 W daar kan je wel wat mee. Er zijn natuurlijk betere koelers waar je verder mee komt maar dit is goed genoeg voor een kleine over klok.
Als je een push pull combi maakt extra ventilator erbij die aan je koeler trekt gaat hij het nog beter doen.

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

• Gabriel19
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-02 04:22
Doe het absoluut niet. De ryzen 5 3600 wordt met de stock cooler terwijl die niet is OC. Maar gewoon op stock draait ontzettend heet. Ik heb het over 83-94 graden. Moet je voorstellen wat er gaat gebeuren als je de cpu gaat proberen te overclocken.
Goedkope uitstekende alternatieven zijn de: arctic freezer 34 duo. En de scythe mugen 5