Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:37

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik zoek een?
Android telefoon die minimaal beter is dan een OnePlus 5t (heb ik momenteel). Opslag kan gelijk zijn maar wil wel weer aantal jaar ondersteuning en de camera moet echt beter zijn. Een 3.5mm jack zou een pluspunt zijn, maar is zeker niet een must.

Wat is je budget?
Android telefoon van ongeveer 550EUR (heb zakelijk budget en alles wat ik erover heen ga is eigen bijdrage. Moet ook een screenprotector (denk bijv. aan MM ClearPlex) en een bumper case bij (Spigen oid))) Budget is dus wel iets (stel 100EUR oid) te rekken

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zakelijke telefoon dus bel best veel en check mijn mails erop (schrijf er geen grote mails op), verder gebruik ik deze voor Youtube, Netflix, Spotify, Whatsapp en soms een spelletje. Ook sync ik Fitbit erop en zit natuurlijk mijn agenda erop.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals de titel al meld heb ik 3 kanshebbers. Samsung Galaxy s10e & Huawei P30 & Google Pixel 3a XL.

Mijn pros/cons per toestel:
s10e:
+ waterdicht
+ 128GB opslag en genoeg RAM
+ goed scherm
- duurste
- kleinste scherm (iets kleiner als dat ik nu heb, maar lijkt mij verwaarloosbaar) maar wel hoge dpi
- veel bloatware

P30:
+ bekend om goede camera
+ Grootste scherm van de 3
+ Super snelladen (bedraad)
- Bloatware
- Eigen skin lijkt mij minder dan die van Samsung of Google

Pixel 3a XL
+ (bijna) stock Android
+ Sellere updates?
+ Grootste accu
- minst snelle SOC (langzamer dan de 5T maar men zegt wel optimized software hiervoor oid)
- Minste ram en opslag (ook niet uitbreidbaar). (Opslag heb ik nu ook 64GB en dat is genoeg, maar maak nu niet veel fotos)
- Niet waterdicht

Welke vragen heb je hier nog over?
Als ik naar hierboven kijk qua lijstje is voor mij een tijdje geleden de pixel afgevallen. Echter hij staat wel in dit lijstje: reviews: Smartphone Best Buy Guide - Zomer 2019

Dus eigenlijk is de vraag wat is van die 3 de beste keuze allround als het aankomt op algemeen gebruik en camera?

Ik heb gegoogled op vergelijkingen tussen die drie (of alleen maar tussen 2 van de drie maar bijna alle vergelijkingen online gaan over de plus en pro varianten.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
All round zou ik de Samsung aanraden, is meest verkocht, heb zelf ervaring met een Note 8 dat ik wereldwijd gewoon goede dekking heb.
P30 heeft de betere camera, maar lees ook issues met diezelfde camera om juiste modus/shot te krijgen, waar de Samsung point en click is.
Pixel 3a is ook gewoon goed, alleen met name trager door langzamere processor en gemis aan co processor voor de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik11
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-08 11:27
Om een nieuw topic te voorkomen toch maar een reply op dit topic.

M'n vriendin heeft een nieuw toestel nodig die haar huidige Huawei P10 zal vervangen. Voor haar zijn de camera en batterijduur wel zo'n beetje het belangrijkste.

Na een korte check kom ik op 2 kandidaten uit die op het moment van schrijven redelijk gelijk geprijsd zijn, namelijk de Huawei P30 en de pixel 3a XL.

Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan? Ze is/was erg tevreden met haar huidige Huawei, maar het risico op minder updates vind ik persoonlijk jammer.

De pixel staat op het punt vervangen te worden, maar die zal dan ook vast weer stukje duurder gaan worden,,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Erik11 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:53:
Na een korte check kom ik op 2 kandidaten uit die op het moment van schrijven redelijk gelijk geprijsd zijn, namelijk de Huawei P30 en de pixel 3a XL.

Ze is/was erg tevreden met haar huidige Huawei, maar het risico op minder updates vind ik persoonlijk jammer.
Lekker de Huawei nemen, die wordt nog volop ondersteunt want is van voor de boycott. Als er iets mis is met de Huawei later ligt het dan niet aan jou om een andere telefoon te kiezen en dat je ruzie krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:47
S10 lite ook als optie. Zit nu binnen jouw budget en heeft grote accu. Is zeker wel een goede. Zeker wat snelheid betreft