Alle media verplaatsen van iPhone naar PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag allen,

De search leverde mij wat teveel uiteenlopende resultaten op. Maar we zijn op vakantie en de iPhone van m'n vrouw is vol. Nu zit ik al 2 uur te stoeien om gewoon alle files naar de PC te krijgen. Whatsapp media, filmrol/fotorol media, gewoon de hele mikmak, want ze heeft nog 0 bytes over, en alles uitzoeken kost teveel tijd.

Helaas is het niet zo zoals bij Android -> kabel erin, verplaatsen klaar.

Want m'n humeur is al ver te zoeken momenteel. Ik stop de kabel erin, zie DCIM staan, klik VERPLAATSEN. hoppa 1,5 GB verplaatst. Kijk ik op de iPhone, 0 bytes beschikbaar. WTF. Echt.

Toen veel gegoogled. Kom je allerlei apps en zooi tegen om te bladeren op de iphone en dit te verplaatsen. Helaas, alles betaald en je krijgt dus niets voor elkaar.

Het enige wat ik wil is gewoon alle media verplaatsen naar m'n PC. Hoe moeilijk kan het zijn? Thuis heb ik hier ook al meerdere uren aan besteed, maar schijnbaar wil Apple dit niet.

IOS 12.2 en Windows 10.

Als iemand een simpel tooltje heeft, of weet hoe ik de boel kan opschonen, dan hoor ik het graag. Man wat een gedoe met die iPhones altijd.

Professioneel Heftruck Syndroom

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:24

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Schakel gewoon iCloud foto’s in en klaar ben je? Waarom zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Laatst online: 14:38
Het is niet zoveel gedoe hoor. Werkt prima bij Apple.

Zoals hierboven aangegeven; heb je de iCloud al ingeschakeld? En daarna ‘optimaliseer iPhone opslag’ in de instellingen van fots’s?

En nog een andere simpele tip; aangezien je de foto’s al gekopieerd hebt van je iPhone naar je pc, dan moet je ze nog even handmatig verwijderen van de iPhone. Je kan ze niet verplaatsen van je iPhone naar de pc via Windows verkenner, wel kopiëren.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
harm12nl schreef op maandag 9 september 2019 @ 23:43:
Het is niet zoveel gedoe hoor. Werkt prima bij Apple.

Zoals hierboven aangegeven; heb je de iCloud al ingeschakeld? En daarna ‘optimaliseer iPhone opslag’ in de instellingen van fots’s?

En nog een andere simpele tip; aangezien je de foto’s al gekopieerd hebt van je iPhone naar je pc, dan moet je ze nog even handmatig verwijderen van de iPhone. Je kan ze niet verplaatsen van je iPhone naar de pc via Windows verkenner, wel kopiëren.
Haar iCloud zit vol zegt ie. Dus ik heb geen idee in hoeverre de boel gebackupped is. Daarnaast, staan daar ook zo hapklaar alle Whatsapp media in? Ik wil gewoon zo 1,2,3 8gig of geen idee hoeveel media ze heeft kopieren.

Verder zijn de foto's uit de DCIM map slechts een fractie van wat ik wil kopieren. Erg vervelend dat het zo'n bizar gesloten systeem is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Jij vind het bizar gesloten, andere mensen noemen het veilig. Voor ieder wat. In plaats van gezeur met mapjes en bestandjes is het systeem gebaseerd op bibliotheken en feeds. Ja, dat is anders, nee, dat is niet automatisch slecht.

Als je 'gewoon' van A naar B wil: gebruik itunes om je spullen naar de PC te kopieren. Niet windows verkenner, want dat ding kan niks, tenzij je apparaat een digitale camera van 20 jaar geleden simuleert, en dat doet iOS niet (en android standaard ook niet).

[ Voor 21% gewijzigd door johnkeates op 10-09-2019 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Volledig akkoord met TS. Kopieren uit DCIM naar PC met Windows (omdat ik het nog nooit op een Mac heb gedaan) is sh*t.

Helft van de tijd gekke time-outs, meerdere mappen die totaal niet de begrijpen zijn.

Ik heb het opgelost met alles te uploaden naar OneDrive, wat dan weer synced met mijn PC. Zo heb ik een 15GB 'buffer'. 1 nadeel: live photos gaan niet mee, maar dat is niet meer als een gimmick.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:02
Verder is het aan te raden om foto’s die via WhatsApp zijn ontvangen niet automatisch naar de Foto’s app op de telefoon te laten opslaan.

Of indien dat wel het geval is, regelmatig alle foto’s uit WhatsApp zelf verwijderen, want die staan toch al op de telefoon. Daarmee voorkom je dat je dubbel zoveel opslag gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Snake schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 00:19:
Volledig akkoord met TS. Kopieren uit DCIM naar PC met Windows (omdat ik het nog nooit op een Mac heb gedaan) is sh*t.

Helft van de tijd gekke time-outs, meerdere mappen die totaal niet de begrijpen zijn.

Ik heb het opgelost met alles te uploaden naar OneDrive, wat dan weer synced met mijn PC. Zo heb ik een 15GB 'buffer'. 1 nadeel: live photos gaan niet mee, maar dat is niet meer als een gimmick.
Klinkt als de enige 'snelle' oplossing. Even serieus, dit is toch idioot bizar? Hebben Mac gebruikers hier geen last van? Is dit een Windows/iOS dingetje? Ik blijf het raar vinden allemaal. Even snel je telefoon opschonen is er niet bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 17:24
Wat jij wilt kan niet. Je kunt vanuit de Windows verkenner geen foto's verplaatsen naar je PC. Windows krijgt van de iPhone geen schrijfrechten op die map. Je kunt wel de foto's kopieren en ze vervolgens op de iPhone weghalen. Dat Windows jou wel de indruk geeft dat je de foto's kunt verplaatsen, is dat een fout van Apple of van Microsoft?

Maar misschien moet je vriendin eens wat gaan doen aan haar datamanagement. Ik bedoel, al die ellende die je via Whatsapp krijgt toegestuurd wil je uberhaupt niet bewaren, en alles wat je via Whatsapp krijgt toegestuurd wat wel de moeite waard is, heeft een veel te lage resolutie. Whatsapp suckt echt op alle fronten, maar het meest op gebied van foto en video doorsturen.

Maar dan al die ellende in andere apps. Ik zie dat bij m'n kinderen ook fout gaan. Foto's maken ze met Snapchat. Die worden dus allemaal in de Snapchat app bewaard, waar geen enkele mogelijkheid is om ze veilig te stellen. Ja, je kunt ze 1 voor 1 exporteren naar de Photo Library, maar met die 1000'en foto's wordt niemand daar vrolijk van. En ALS je ze al hebt weten veilig te stellen, dan kom je erachter dat Snapchat niet de moeite heeft genomen om die foto's te voorzien van metadata. Dus je eindigt met 1000'en foto's waar geen enkele structuur of volgorde meer in te bepalen is en waar niemand later nog iets mee kan.

Eigenlijk vind ik Apple niet ver genoeg gaan in informatiebeveiliging: ze zouden het zo moeten maken dat andere apps helemaal geen toegang tot de camera kunnen krijgen. Foto's maak je met de camera, punt. Bewerken en versturen doe je dan maar met een of andere baggerapp naar keuze, maar dan heb je in ieder geval je foto (en bijbehorende gegevens) op een fatsoenlijke, beheerbare plek vastgelegd.

Maar goed. Eigenlijk moet je bij elke foto/video/media die je ontvangt of maakt, meteen beslissen of je deze wil bewaren. Zo niet, weg ermee. Pas als je alles op 1 plek verzamelt kun je bepalen hoeveel data je nodig hebt en besluiten of je dat in iCloud wilt opslaan of bijvoorbeeld toch handmatig wilt overzetten.

Een tip: iCloud voor Windows. Deze kun je installeren en zo instellen dat alle nieuwe foto's in iCloud automatisch worden gedownload op de PC. Dan hoef jij nooit meer met kabeltjes te knoeien, en je vriendin kan af en toe (als ze ruimte tekort komt) gewoon iCloud leeg donderen omdat de bestanden toch nog wel op de PC staan. Wel af en toe even controleren of ze daarwerkelijk worden gedownload.

[ Voor 17% gewijzigd door PhilipsFan op 10-09-2019 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
PhilipsFan schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 00:40:
Wat jij wilt kan niet. Je kunt vanuit de Windows verkenner geen foto's verplaatsen naar je PC. Windows krijgt van de iPhone geen schrijfrechten op die map. Je kunt wel de foto's kopieren en ze vervolgens op de iPhone weghalen. Dat Windows jou wel de indruk geeft dat je de foto's kunt verplaatsen, is dat een fout van Apple of van Microsoft?

Maar misschien moet je vriendin eens wat gaan doen aan haar datamanagement. Ik bedoel, al die ellende die je via Whatsapp krijgt toegestuurd wil je uberhaupt niet bewaren, en alles wat je via Whatsapp krijgt toegestuurd wat wel de moeite waard is, heeft een veel te lage resolutie. Whatsapp suckt echt op alle fronten, maar het meest op gebied van foto en video doorsturen.

Maar dan al die ellende in andere apps. Ik zie dat bij m'n kinderen ook fout gaan. Foto's maken ze met Snapchat. Die worden dus allemaal in de Snapchat app bewaard, waar geen enkele mogelijkheid is om ze veilig te stellen. Ja, je kunt ze 1 voor 1 exporteren naar de Photo Library, maar met die 1000'en foto's wordt niemand daar vrolijk van. En ALS je ze al hebt weten veilig te stellen, dan kom je erachter dat Snapchat niet de moeite heeft genomen om die foto's te voorzien van metadata. Dus je eindigt met 1000'en foto's waar geen enkele structuur of volgorde meer in te bepalen is en waar niemand later nog iets mee kan.

Eigenlijk vind ik Apple niet ver genoeg gaan in informatiebeveiliging: ze zouden het zo moeten maken dat andere apps helemaal geen toegang tot de camera kunnen krijgen. Foto's maak je met de camera, punt. Bewerken en versturen doe je dan maar met een of andere baggerapp naar keuze, maar dan heb je in ieder geval je foto (en bijbehorende gegevens) op een fatsoenlijke, beheerbare plek vastgelegd.
Meh, niet helemaal mee eens. Af en toe kopieer ik nog wel eens m'n android phone leeg maar Windows. Loop even snel de foto's door (ook van de app) en filter deze gelijk. Dit lukt dus niet bij iOS. Dat de metadata ontbreekt en dat de kwaliteit ruk is, true. En m'n vrouw download al bijna geen nietszeggende foto's meer, juist omdat haar iPhone zo vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
NeFoRcE schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 00:44:
[...]

Meh, niet helemaal mee eens. Af en toe kopieer ik nog wel eens m'n android phone leeg maar Windows. Loop even snel de foto's door (ook van de app) en filter deze gelijk. Dit lukt dus niet bij iOS. Dat de metadata ontbreekt en dat de kwaliteit ruk is, true. En m'n vrouw download al bijna geen nietszeggende foto's meer, juist omdat haar iPhone zo vol zit.
Jouw use case is anders dan die van anderen. Op Android kun je inderdaad makkelijker je files kopieren. Maar daardoor kun je de boel ook veel makkelijker slopen. Oeps, even een mapje verplaatst in verkenner, geen idee waar hij eerst stond...

iPhone heeft nog een ander voordeel. De reden dat al die apps hun data apart opslaan is juist isolatie. Dus app 1 kan nooit data van app 2 verknoeien. Of stiekem inzien en uploaden naar een server. Wel zo veilig, vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
PhilipsFan schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 00:40:
Een tip: iCloud voor Windows. Deze kun je installeren en zo instellen dat alle nieuwe foto's in iCloud automatisch worden gedownload op de PC. Dan hoef jij nooit meer met kabeltjes te knoeien, en je vriendin kan af en toe (als ze ruimte tekort komt) gewoon iCloud leeg donderen omdat de bestanden toch nog wel op de PC staan. Wel af en toe even controleren of ze daarwerkelijk worden gedownload.
Die foto’s dien je wel eerst naar een andere map te kopieren
Alles wat je op de computer wist, wordt ook op de telefoon verwijderd en vice versa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
yukhalilsel schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 00:54:
[...]

Die foto’s dien je wel eerst naar een andere map te kopieren
Alles wat je op de computer wist, wordt ook op de telefoon verwijderd en vice versa.
Nee, dat gebeurt niet. Ik gebruik het zelf. Op de Mac wel, als je 'm daar in Foto's verwijdert dan verdwijnt ie inderdaad ook van je telefoon, maar met iCloud voor Windows wordt er nooit iets verwijderd. Elke foto die naar iCloud wordt geupload wordt meteen gedownload op je Windows PC en blijft daar staan tot iemand 'm handmatig weghaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
PhilipsFan schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 00:57:
[...]

Nee, dat gebeurt niet. Ik gebruik het zelf. Op de Mac wel, als je 'm daar in Foto's verwijdert dan verdwijnt ie inderdaad ook van je telefoon, maar met iCloud voor Windows wordt er nooit iets verwijderd. Elke foto die naar iCloud wordt geupload wordt meteen gedownload op je Windows PC en blijft daar staan tot iemand 'm handmatig weghaalt.
Goed om te weten. Ik zelf gebruik iCloud for Windows alleen maar voor iCloud Drive.

[ Voor 5% gewijzigd door Tartarus op 10-09-2019 01:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Nou, 1418 items aan het uploaden maar OneDrive. Nog steeds niet echt duidelijk wat daar onderdeel van uit maakt. En bovenal, superfijn dat er GEEN 'selecteer alle' knop bestaat op IOS, want ik heb dus even 1418 keer op het scherm mogen tikken. Man man, heel gebruiksvriendelijk hoor. Het is dat ze voor haar werk een iPhone moet, anders had ik dat ding allang van 128 hoog laten vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
NeFoRcE schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 01:08:
Nou, 1418 items aan het uploaden maar OneDrive. Nog steeds niet echt duidelijk wat daar onderdeel van uit maakt. En bovenal, superfijn dat er GEEN 'selecteer alle' knop bestaat op IOS, want ik heb dus even 1418 keer op het scherm mogen tikken. Man man, heel gebruiksvriendelijk hoor. Het is dat ze voor haar werk een iPhone moet, anders had ik dat ding allang van 128 hoog laten vallen.
Je kan ook gewoon de eerste foto aanklikken, vinger er op houden en naar beneden schuiven. Zo selecteer je meerdere / alle foto’s tegelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
yukhalilsel schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 01:13:
[...]

Je kan ook gewoon de eerste foto aanklikken, vinger er op houden en naar beneden schuiven. Zo selecteer je meerdere / alle foto’s tegelijk.
Helaas, niet in die OneDrive app iig. Klik je op uploaden -> foto's/video's -> alle, en dan mag je dus alles los bij langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
NeFoRcE schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 01:15:
[...]

Helaas, niet in die OneDrive app iig. Klik je op uploaden -> foto's/video's -> alle, en dan mag je dus alles los bij langs.
Dat is jammer.
Persoonlijk heb ik ervoor gekozen om 1 euro per maand te betalen voor 50GB opslag in iCloud en heb ik iCloud Foto’s ingeschakeld. Af en toe haal ik iTunes tegoedkaarten als ze weer eens in de aanbieding zijn en bespaar ik zelfs op die 12 euro’s per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 20:07
Zodra ik mn iphone aan m'n pc hang krijg ik een popup en opent hij windows fotos en kan ik dan via fotos alles selecteren wat ik wil kopieëren en een aparte folder aanmaken en hiernaartoe downloaden? Volgens mij ook whatsapp media want hij geeft alle media weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:22
Even een paar tips:

* Je hebt al alle bestanden naar je PC gekopieerd (het is dus niet verplaatst want je hebt geen schijfrechten via je PC op je iPhone)
* Je hoeft niet alle foto's individueel te selecteren. Ga naar je album op je iPhone. Tap rechtsboven op "select"
Vervolgens kan je met drag in een paar seconden alles selecteren en verwijderen:
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Samenvattend iCloud gebruiken of de foto’s app van Windows (i.c.m. iTunes)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Dus omdat het niet werkt zoals jij dat wil is het gebruiksonvriendelijk?

Gewoon even voor €0,99 er 50GB iCloud opslag bijzetten, foto’s uploaden en de optimalisatie aanzetten en klaar ben je.
Werkt heerlijk en je hebt er geen omkijken naar.
NeFoRcE schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 00:36:
[...]

Klinkt als de enige 'snelle' oplossing. Even serieus, dit is toch idioot bizar? Hebben Mac gebruikers hier geen last van?
Nee, want die gebruiken het eco-systeem waarbij de iCloud een hele grote rol speelt. Dus geen gehannes met kabeltjes etc...

[ Voor 20% gewijzigd door Wootism op 10-09-2019 07:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Zo herkenbaar dit. Ik heb nooit begrepen dat mensen dat pikken. Het is echt totaal niet handig en belachelijk streng afgeschermd. Moet je vrouw daadwerkelijk een iPhone voor haar werk gebruiken? Kun je niet gewoon haar sim in een Android telefoon stoppen? Dan heb je dit gezeik niet elke keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Blijft toch bijzonder. Als men een apparaat/auto/machine/whatever koopt en men weet niet hoe je er mee om moet gaan dan is het per definitie bagger/slecht/onzin/troep/etc. Ligt het dan aan het apparaat/software of aan de gebruiker? 8)7

@ TS: zoals al eerder genoemd investeer een euro in de Cloud. Dan zijn al je zorgen voorlopig voorbij. Neemt niet weg dat je er nooit aan ontkomt om op een gegeven moment een stukje datamanagement te doen: je vrouw zal de foto's een keer moeten opruimen en weg moeten zetten en dat kan heel simpel middels de iCloud app voor Windows.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

B00st3r schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:24:
[...]

Zo herkenbaar dit. Ik heb nooit begrepen dat mensen dat pikken. Het is echt totaal niet handig en belachelijk streng afgeschermd. Moet je vrouw daadwerkelijk een iPhone voor haar werk gebruiken? Kun je niet gewoon haar sim in een Android telefoon stoppen? Dan heb je dit gezeik niet elke keer.
Je hebt duidelijk geen ervaring met iPhones.
Cloudsynchronisatie werkt echt perfect namelijk. Als je wil blijven prutsen met kabeltjes is dat natuurlijk een eigen keus, maar niet zoals bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Al die cloudtjak. Dus omdat iPhone die boel zo dichtgooit moet ik maar één euro per maand gaan betalen? En dan? Als ik de foto's van de iPhone weggooi zijn ze ook weer uit de cloud? Of moet ik ze eerst uit de cloud op de pc downloaden? Dat gaat lekker met dat trage lijntje hier op vakantie. En nu even alles uploaden duurt ook wel even, maar moet nu wel met OneDrive. Ik blijf het gewoon erg vervelend vinden dat er gewoon een topic al voor nodig is met tig reacties hier, Google die je voorziet van tientallen betaalde opties om zaken over te zetten naar pc wat niet werkt. Een eco systeem wat nog dichter is dan Maja, whatever. Ik ruim even wat snel op dan nu, en in november moet ze maar een toestel uitzoeken met een miljoenmiljard GB opslag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
Of lekker een oude Nokia gaan gebruiken icm een losse digitale camera. Zijn ook al je problemen opgelost ;-)

Er worden hier volgens mij genoeg en prima oplossingen geboden. Maar ik heb het idee dat je te gefrustreerd bent om hier iets mee te doen. Jammer!

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Druk je USB-Lightning kabel in PC en in je iPhone.

Klik op sta toe

ga naar deze pc en dubbelklik op Apple iPhone.

dubbelklik op Internal storage, klik op mapje DCIM, open 100 Apple, en zet alle opgeslagen foto's en videos op je PC. verwijder wat je hebt verplaatst naar je PC en klaar is klara.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:59

Jrz

––––––––––––

Kabel erin. Foto’s kopiëren. Foto’s verwijderen

iCloud photos aanzetten. Optimisme storage

AirDrop

Dropbox photoimport

Ik zou lekker voor 2€ per maand 200gb nemen en iCloud photos gebruiken. Dan kan je iPhone ook weer backuppen, wat best handig is als hij in het water valt

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
NeFoRcE schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:56:
Al die cloudtjak. Dus omdat iPhone die boel zo dichtgooit moet ik maar één euro per maand gaan betalen? En dan? Als ik de foto's van de iPhone weggooi zijn ze ook weer uit de cloud?
Op het moment dat je iCloud hebt kun je optimaliseren. Foto's houdt dan alleen thumbnails op je telefoon en het origineel online. Op het moment dat je een thumbnail gaat openen wordt de grote versie gedownload. Houdt je telefoon schoon.

Data van WhatsApp moet je af en toe eens wegggooien, net als foto's in iMessage. In ieder geval er voor zorgen dat media van WhatsApp niet automatisch in Foto's terecht komt, dat scheelt al veel data.

Muziek van Spotify moet je af en toe ook opruimen uit je downloads. Even in de Spotify app aangeven dat gedownloade albums of lijsten niet meer gedownload moeten zijn en je hebt weer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
NeFoRcE schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 00:36:
[...]

Klinkt als de enige 'snelle' oplossing. Even serieus, dit is toch idioot bizar? Hebben Mac gebruikers hier geen last van? Is dit een Windows/iOS dingetje? Ik blijf het raar vinden allemaal. Even snel je telefoon opschonen is er niet bij.
Ik ben mac gebruiker en heb hier inderdaad geen last van. Aangezien ik alles gelijk in de cloud zet wat weer heerlijk werkt met al mijn andere apple apparaten. Je zou zoals eerder aangegeven gebruik kunnen maken van itunes om alle foto's naar je windows computer te krijgen.

daarnaast heb ik uitstaan dat Whatsapp foto's automatisch worden opgeslagen. Ik kies zelf welke foto's ik wil opslaan in mijn foto app. Scheelt echt een hele hoop.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbertens
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:05
Wat Hackus zegt; ik kan de inhoud van de 'XXXAPPLE' folders gewoon 'Moven' naar mijn Windows 10/ NAS. omgeving. Of mis ik iets?

[ Voor 7% gewijzigd door pbertens op 10-09-2019 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Het probleem is niet zozeer de DCIM map, die heb ik al opgeschoond en gekopieerd. Maar meer dat je niet zo 'even' al je Whatsapp media kan overpompen naar de pc. Maar ik heb met OneDrive al wat gekopieerd. Maar de telefoon was zo vol volgens mij dat de app gekilled is en dus gestopt is. Nu staan dus maar de helft van de foto's op OneDrive en ook willekeurig. Lekker chill dus. Kan nu dus alles opnieuw kopiëren omdat ik geen idee heb wat wel en niet online staat. Dat wordt weer 1418x tikken. 😅.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

@NeFoRcE Dit begint wel een flinke rant te worden aan het adres van Apple zo... stel je verwachtingen gewoon bij, dat werkt een stuk prettiger (en voor ons is het ook wat fijner).

Je hebt veel opties gekregen, volgens mij moet daar iets bij zitten dat goed werkt. De telefoon 'leeg gooien' hoeft dus niet meer als je foto's optimaliseren hebt ingeschakeld icm iCloud. Dat doet de telefoon dan namelijk zelf al. Die optie geldt ook voor apps trouwens als je dat nog niet wist, ook die gooit de iPhone van de foon af als je ze (te) weinig gebruikt. Het icoontje blijft staan, maar je moet dus even wachten als je die app weer wilt gebruiken. Werkt superhandig.

En wat is er nou gebruiksvriendelijker dan een telefoon die zélf zijn geheugenmanagement doet ipv dat over te laten aan de gebruiker?

Trouwens: kopieer de Whatsapp-media die je wilt bewaren naar je fotobibliotheek en ze gaan automagisch mee in dit proces. Je kunt ze daarna netjes uit Whatsapp verwijderen. Je hoeft dus niks op de pc te bewaren, het staat dan allemaal in de cloud. Daarnaast; neemt Whatsapp ze niet zelf mee in de backup? Ook die staat in de cloud he!

[ Voor 17% gewijzigd door Icephase op 10-09-2019 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:35
@NeFoRcE heb je hier iets aan? http://www.3u.com/

Edit
En je kan gewoon met windows 10 en dan de Foto app, jouw iphone fotos importeren.

Met whataspp heeft iedereen gedonder, maar je kan https://web.whatsapp.com/ gebruiken om al je berichten te printen/ kopieren en fotos downloaden.

[ Voor 70% gewijzigd door Mel33 op 10-09-2019 13:17 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 10:23
Waarom neem je niet gewoon een goeie USB Stick met lightning?, niet zo'n gaar okkiwokki merk maar een goeie van SanDisk: https://www.bol.com/nl/p/...-zilver/9200000075261344/

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/4/4/3/1/9200000075261344.jpg

Heb mn moeder zo'n ding gegeven want die is absoluut niet thuis in het hele iCoud, Cloud, iTunes, Synchroniseren verhaal.

Binnen 5min was ze al zonder uitleg aan de gang.
Dat is wel zo simpel dat je het zelfs een aap kan leren.

[ Voor 12% gewijzigd door crack_en_hack op 12-09-2019 13:58 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Icephase schreef op maandag 9 september 2019 @ 23:39:
Schakel gewoon iCloud foto’s in en klaar ben je? Waarom zo moeilijk?
Correct me if I'm wrong, maar dan worden alle foto's op je toestel toch op iCloud gezet? Daar creëer je toch geen ruimte mee? Dan staan ze alsnog nog steeds op je toestel. En als je foto's van je toestel wist, worden ze ook van iCloud gewist toch?

• sypie
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:09:
[...]

Correct me if I'm wrong, maar dan worden alle foto's op je toestel toch op iCloud gezet? Daar creëer je toch geen ruimte mee? Dan staan ze alsnog nog steeds op je toestel. En als je foto's van je toestel wist, worden ze ook van iCloud gewist toch?
Wat er gebeurt, mits je optimalisatie aanzet, is dat er thumbnails worden bewaard op de telefoon. Deze zijn kleiner en met een lagere resolutie. Bij het bekijken worden de grote exemplaren gedownload. Dit bespaart wel degelijk ruimte op de telefoon.

• sypie
  • Niet online
pbertens schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:47:
Wat Hackus zegt; ik kan de inhoud van de 'XXXAPPLE' folders gewoon 'Moven' naar mijn Windows 10/ NAS. omgeving. Of mis ik iets?
Moven betekent dat de mappen dan van je telefoon af zijn. Is dat het geval? Zo niet, dan maak je dus gewoon een kopie en verplaats je niks.

• Icephase

Icephase

bram1984 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:09:
[...]

Niet direct vrije ruimte inderdaad, maar als de iPhone voor iets anders ruimte nodig heeft, zal hij foto's wissen en alleen thumbnails bewaren. Je hebt er dus zelf geen omkijken meer naar. En aangezien vrije ruimte an sich geen enkel nut heeft, is dit een prima oplossing voor TS naar mijn idee

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
sypie schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:14:
[...]

Wat er gebeurt, mits je optimalisatie aanzet, is dat er thumbnails worden bewaard op de telefoon. Deze zijn kleiner en met een lagere resolutie. Bij het bekijken worden de grote exemplaren gedownload. Dit bespaart wel degelijk ruimte op de telefoon.
Icephase schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:28:
[...]

Niet direct vrije ruimte inderdaad, maar als de iPhone voor iets anders ruimte nodig heeft, zal hij foto's wissen en alleen thumbnails bewaren. Je hebt er dus zelf geen omkijken meer naar. En aangezien vrije ruimte an sich geen enkel nut heeft, is dit een prima oplossing voor TS naar mijn idee
Helder.

Jammer genoeg verwijdert hij dan wel mijn "Favorieten" mapje die ik zelf handmatig heb samengesteld op mijn laptop (iTunes). Daar staat o.a. foto's van de kids tussen enzo. Dat is ook irritant. Waarom zou dat niet naast elkaar werken?

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:06
Uuuh...
https://support.apple.com/nl-nl/HT201302

Dus gewoon Windows Foto's gebruiken en importeren alsof het een digitale camera is. Je moet wel iTunes ook hebben geïnstalleerd.

Daarnaast is iCloud Foto's een goed alternatief.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1