• Razu
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 27-11 12:01
Ik ben net begonnen met afstuderen, en van mijn stageplek heb ik een auto ter beschikking gekregen voor woon-werkverkeer. Ik heb de verklaring geen privégebruik afgegeven. Nu moet ik af en toe naar school toe om bepaalde zaken te regelen, bijvoorbeeld een gesprek met de stagebegeleider van school. De afstand tussen werk en school is flink (+-75 KM) en liever registreer ik dat natuurlijk als zakelijke kilometers O-).
Kan dit? Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Voor extra toelichting de route die ik rijd is dan Werk -> School -> Huis

[Voor 7% gewijzigd door Razu op 09-09-2019 14:54]

• Downloads
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 08:58
Verdien jij, naast je stage vergoeding nog veel centen bij? Indien dit niet het geval is kan je lekker privé gaan rijden. Je krijgt dat een bijtelling (van 22%?). Dit wordt bij je inkomen opgeteld, maar als jij niets of niet zo veel verdient ga je hier toch geen belasting over betalen.

• Razu
Mijn stagevergoeding: 450 - 200 (auto) = 250 p/m.
Daarnaast verdien ik niks bij. Maakt het uit dat ik de maanden hiervoor wel heb verdiend?

• Downloads
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 08:58
De belastingdienst kijkt naar je jaarinkomen. Dus een klein beetje + bijtelling auto = geen belasting.

Ik zou mij hier echt totaal niet druk om maken. Je krijgt dus wel een bijtelling maar je hoeft hier dus geen belasting over te betalen.

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 09:57
@Razu wat is die 200 euro die je betaald? eigen bijdrage?
zo ja dan mag je die van je bijtalling aftrekken mocht je prive willen rijden. bij een kleine auto als een up ofzo is daarmee al bijna al je bijtelling afgevangen.

Je oorspronkelijke vraag kun je het beste bij je werk neerleggen. Vinden zij, net als jij, dat dit zakelijke ritten zijn, dan is er niks aan de hand. Je werkgever keurt je rittenregistratie goed. Voor je werk naar school moeten, kun je namelijk prim als zakelijke rit zien, maar dan moet je werkgever dat ook zien en moet je met de kilomters wel uitkomen, qua wat je afgesproken hebt.

geeft geen inhoudelijke reacties meer⛔ Check het standpunt van Tweakers over JOUW privacy in de link.

• msteggink
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10:35

msteggink

2 tflops@home

Razu schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:52:
Ik heb de verklaring geen privégebruik afgegeven.
Maar je hebt al een verklaring afgegeven?

Wat is die 200 euro die je moet betalen? En heb je met de werkgever een afspraak omtrent privékilometers?

Webstek

• Razu
s0ulmaster schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:04:
@Razu wat is die 200 euro die je betaald? eigen bijdrage?
zo ja dan mag je die van je bijtalling aftrekken mocht je prive willen rijden. bij een kleine auto als een up ofzo is daarmee al bijna al je bijtelling afgevangen.

Je oorspronkelijke vraag kun je het beste bij je werk neerleggen. Vinden zij, net als jij, dat dit zakelijke ritten zijn, dan is er niks aan de hand. Je werkgever keurt je rittenregistratie goed. Voor je werk naar school moeten, kun je namelijk prim als zakelijke rit zien, maar dan moet je werkgever dat ook zien en moet je met de kilomters wel uitkomen, qua wat je afgesproken hebt.
msteggink schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:09:
[...]

Maar je hebt al een verklaring afgegeven?

Wat is die 200 euro die je moet betalen? En heb je met de werkgever een afspraak omtrent privékilometers?
De verklaring heb ik al afgegeven, de 200 euro is inderdaad eigen bijdrage voor de auto inclusief brandstofkosten. Ik zal even vragen wat de stageplek erover heeft te zeggen.

Edit: De stageplek heeft aangegeven dat het oké is om de rit als zakelijk op te nemen ;)

[Voor 3% gewijzigd door Razu op 10-09-2019 10:08]

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 10:49
Dus jij betaald nu 200 euro per maand om op- en neer naar je werk (correctie: stage) te rijden...
Daarnaast mag je geen privé gebruik van de auto maken (want verklaring geen privegebruik)

Let mij eens uit waarom jij een auto hebt?! Is met de OV gaan geen betere optie? Of een reiskostenvergoeding, in plaats van te betalen om op je stage te komen...
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee