Goede vervanger met minder wattage van de RX 480

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnggroot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 13:22
Ik speel strategische spellen op 2500 bij 1080.
En heb een 520 watt voeding.
Maar wil de videokaart vervangen voor een nieuwe kaart. Heb nu de rx480 8 gb OC. De 5700 xt of 2060/2070. Beide hebben voordelen en nadelen. Vooral een voordeel van nvidia is minder wattage benodigd. Ik speel dus niet op 144 hertz beeldschermen.

Maar wat is een leuke kaart voor max 500? Denk dat de 1600 serie te traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wat is precies je 520W voeding? Een goede kan namelijk makkelijk een 225W videokaart aan, een echt slechte niet tot het punt dat je die beter kan vervangen. Vervolgens waarom niet de RX5700? Sneller dan de RTX2060, nipt sneller dan de RTX2070 of RTX2060S, maar in principe goedkoper. De XT kan natuurlijk ook en dat is de beste keuze tot €500. Helaas zijn de meeste RX5700 series op het moment nog te duur vanwege slechte leverbaarheid. Je kan ze inmiddels krijgen, maar je betaalt al snel €30 meer of je moet net een goede deal zien. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnggroot
Het is een corshair voeding. Dus geen B merk. Zit er heel veel verschil tussen de 5700 en de 5700 xt? Maar de wattage kon ik niet terug vinden van sommige nvidia kaarten op tweakers. Dank je alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
De laatste 520w Corsair is van meer dan 10 jaar geleden. Lijkt mij dat die zo langzamerhand aan vervanging toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

jnggroot schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:26:
Het is een corshair voeding. Dus geen B merk. Zit er heel veel verschil tussen de 5700 en de 5700 xt? Maar de wattage kon ik niet terug vinden van sommige nvidia kaarten op tweakers. Dank je alvast.
Ook Corsair maakt Rommel. *kuch* VS serie *kuch*. Dat zegt amper meer dan "mijn computer is zwart" ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

jnggroot schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:26:
Zoals al gezegd heeft ook Corsair mindere voedingen. We hebben een precieze serienaam en leeftijd nodig. ;)
Maar de RX5700 verbruikt ongeveer 180W, de XT 225W en OC modellen wat meer. Ze gaan alleen niet over de 250W en dat zou een goede voeding alsnog moeten kunnen.

Maar als dat eenmaal bekend is, dan moet je waarschijnlijk kijken naar een Gigabyte Gaming OC of een Sapphire Pulse. Van die twee is bekend dat ze goed zijn. Powercolor Red Devil is uitstekend, maar ook duurder. MSI en XFX kan je beter negeren en ASUS is buiten de zeer dure ROG Strix, ook weinig van bekend.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnggroot
Naja hij is uit 2016/2017. Cx 520 modulair. En als ik een andere voeding zou moeten kiezen, welke word er aangeraden? Wat is een goede voeding? Zit alleen een i7 7700 in en niet overgeclocked. Met 16 gig werkgeheugen en 5 fans (zonder videokaart gerekend). Dus zou max 120 watt kunnen trekken op alles max. Dus heb 300 watt over mits het een goede voeding is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 11:16
De Corsair CX520 kan ik zo 123 niet vinden in de PW. Misschien is het een CX500M of CX550M?
Is het de oude variant: product: Corsair CX Modular?
Of de nieuwere variant: product: Corsair CX Modular (2016)?

De oude is niet slecht maar niks bijzonders. Afhankelijk van de leeftijd van de voeding en hoeveel risico je wilt lopen met je nieuwe onderdelen zou je die kunnen vervangen. De nieuwe is een stukje beter en zou een jaar of 7 mee mogen gaan. Lees Voeding advies en informatie topic - Deel 34 onder "Populaire voedingen" maar eens door. Al zijn er altijd weer nieuwere voedingen, dus als je besluit een nieuwe te halen, kijk de laatste pagina's van dat topic eens door.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnggroot
Het is de 550 van de 2e link. Dank je wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@jnggroot pricewatch: MSI GeForce RTX 2060 Super Ventus OC
Presteert stuk beter dan je RX480 en is ook iets zuiniger. 1660Ti is ook sneller en nog zuiniger

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 09-09-2019 16:08 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

jnggroot schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:02:
Het is de 550 van de 2e link. Dank je wel.
Ruim goed genoeg dus. :P
Moet je alleen nog bepalen of je liever een RX5700 of toch de wat snellere XT wil hebben. Ik zou eerder de XT pakken gezien je budget. Op het moment is ook alleen de Pulse normaal leverbaar. Is een goede dus dat mag het probleem niet zijn. Afgelopen weekend kon je de Gigabyte Gaming OC opeens krijgen die ook goed is. Die gaat zo in mijn systeem. Beiden kan ik zo aanraden. :)
pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 Pulse
pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnggroot
Klopt van de 5700 xt maar nadeel vind ik dat het stroom verbruik met 50+ zit. Dat heeft amd nog nooit op het zelfde niv gekregen als nvidia. Alleen vind ik nvidia altijd een beetje minder met het vele software gedoe. Of is dat de laatste jaren minder geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnggroot
Daarbij ga ik denk voor de bitfenix bwg550M of de 450M. Voeding word hoog aangeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jnggroot schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:18:
Daarbij ga ik denk voor de bitfenix bwg550M of de 450M. Voeding word hoog aangeschreven.
pricewatch: Corsair CX550M

Deze hoef je niet te vervangen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnggroot
Ik zoek straks exact even op welke voeding er in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

jnggroot schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:11:
Klopt van de 5700 xt maar nadeel vind ik dat het stroom verbruik met 50+ zit. Dat heeft amd nog nooit op het zelfde niv gekregen als nvidia. Alleen vind ik nvidia altijd een beetje minder met het vele software gedoe. Of is dat de laatste jaren minder geworden?
Nog nooit? Jij moet eens HD5000 vs. Fermi gaan opzoeken. :P

Het is een keuze van AMD. Een niet OC RTX2060S verbruikt 175W, een RTX2070 185W en de RX5700 180W terwijl die net iets sneller is. Het is niet dat Navi 10 inherent niet efficiënt is. Nee, AMD koos ervoor om de XT standaard op 1200mv te laten draaien en de 5700 op 1000mv. Het gebeurd inmiddels zo vaak dat veel mensen die een Radeon kopen, standaard gaan undervolten. Vaak kan je de videokaart dan efficiënter maken en alsnog wat sneller. Tegenwoordig zit er zelfs een standaard auto undervolting optie in AMD haar eigen drivers. De Pulse heeft dan ook nog eens een stille bios die ook minder verbruikt voor een klein beetje performance. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnggroot
Ik wacht wel tot de 5700 gezakt is en goed op voorraad is. De 5700 is genoeg voor een wide screen en stratagie games die niet hele hoge refresh rate nodig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

jnggroot schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:06:
Ik wacht wel tot de 5700 gezakt is en goed op voorraad is. De 5700 is genoeg voor een wide screen en stratagie games die niet hele hoge refresh rate nodig hebben
Wacht dan tot ze ongeveer naar €380-€390 gaan. In Nederland blijven de prijzen waarschijnlijk onnodig hoog, want Nederland. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnggroot
En als ik Duitsland in de gaten houd?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

jnggroot schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:32:
Iets goedkoper, maar dan heb je wel verzendkosten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnggroot
Jammer dat ik niet op de grens woon whahaha. Ieder geval bedankt. Ik houd even de prijs in de gaten. Ik vind 400 wel voor de kaart een leuke prijs. Mogelijk neem ik nog de XT maar is niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnggroot
Is er ook een chat waar je dit soort dingen kan bespreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:17

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ten eerste hebben we een dedicated subforum voor dit, Componenten Aankoopadvies. Daarnaast zou je de Tweakers Discord kunnen proberen: plan: Tweakers introduceert officiële Discord-server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

https://www.mindfactory.d...C-W--BP--UEF_1324348.html €379 + €29,- vzk

NL €402,- pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 Pulse

[ Voor 20% gewijzigd door Hackus op 10-09-2019 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnggroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnggroot
https://www.mindfactory.d...C-W--BP--UEF_1324348.html €379 + €29,- vzk

NL €402,- pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 Pulse

Is een leuke maar vind het zelf alleen niet heel mooi staan in een kast met een raam.
Pagina: 1