Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Backup op losse schijven, gedoe met drive letters

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• botervlieg
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:30
Ik maak momenteel manueel backups op losse externe harde schijven via een HDD dock. Origineels data + lokale kopie A + kopie voor externe locatie B.

Ideaal zou zijn: drive A in dock => start backup, wisselen, drive B in dock => start backup

Maar wanneer ik een schijf in het docking station stop krijgt deze van Windows een vrij willekeurige drive letter toegewezen. Je kan er nooit vanuit gaan dat deze de letter behoud blijkbaar.

Nu moet ik steeds voor ik een backup start de drive letters nakijken en eventueel aanpassen. En mijn backup software (SyncBackFree) ondersteund ook maar één destination.

Zou het daarom niet mogelijk zijn verschillende schijven, of elke schijf die in het dock word geplaatst (via serie nummer bvb) naar éénzelfde “backup” folder te mounten of iets dergelijks ?

Hoe kan je dit het beste aanpakken ?

Beste antwoord (via botervlieg op 09-09-2019 16:59)

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 12:54

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Geen idee of je een USB dock hebt, maar kijk eens naar downloads: USB Drive Letter Manager 5.2.4.0

Misschien kan je daarmee uit de voeten :)

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

Alle reacties

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 23-09 10:11

There is no replacement for displacement!

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22-10 22:23

vso

raap voor zijn recht

botervlieg schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:38:
Zou het daarom niet mogelijk zijn verschillende schijven, of elke schijf die in het dock word geplaatst (via serie nummer bvb) naar éénzelfde “backup” folder te mounten of iets dergelijks ?

Hoe kan je dit het beste aanpakken ?
je kan onder windows ook "mounten" (ipv driveletters)

Searching internet is like drinking from a fire hydrant

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 12:54

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Geen idee of je een USB dock hebt, maar kijk eens naar downloads: USB Drive Letter Manager 5.2.4.0

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• botervlieg
  • Laatst online: 11-09 23:30
Equator schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:58:

hier kan ik wel iets mee denk ik ..

bedankt iedereen !

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:13
Als je Windows gebruikt kun je ook een drive als junction mounten. Dan krijgt hij geen drive letter maar komt de inhoud gewoon in een mapje terecht, net als onder Linux. Heel handig als je heel veel schijven hebt of als ze van driveletter blijven veranderen...
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True