Vraag

• Crazy_pc_guy
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 28-10-2019
Beste,

Ik ben aan het wachten om een nieuwe desktop gaming pc aan te schaffen (alles is voorlopig uit stock uit de betreffende winkel dus ik moet nog even geduld oefenen).

Mijn huidig systeem is wat verouderd, maar ik kan tijdelijk een GTX 980TI lenen van een collega.
Mijn vraag is of dit voldoende zou zijn met onderstaande build:

* CPU: Intel Core i5 4460 @ 3.20GHz
* GPU: NVIDIA GeForce GTX 980TI (die ik dan zou lenen)
* Motherboard: Gigabyte Technology Z97P-D3
* Power: Corrsair CX500
* Screen: LG 24M47VQ-P
* RAM: Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C10 16GB DDR3
* Casing: Antec 902
* Storage:
- 59GB Crucial C300-CTFDDAC064MAG
- 119GB Samsung SSD 850 PRO 128GB
- 931GB SAMSUNG HD103SJ

Ik weet dat de CPU de voornaamste bottleneck is (kan deze wel boosten tot 3.6 GhZ dus laten we ervan uit gaan dat een boost tot 3.4 Ghz toch mogelijk moet zijn). Deze CPU voldoet niet aan de minimum vereisten maar heb op GPUCHECK.COM gezien dat deze CPU + GPU toch rond de 100 FPS zou moeten geven (high settings).

Dit is op zich goed nieuws maar daar ik op deze checkwebsite geen RAM etc. kan ingeven wou ik dit toch even nagaan wat jullie 'verwachtingen' zouden zijn. Ik te ongeduldig om op mijn nieuwe build te wachten maar wil ook niet te stom zijn door deze game deze avond te kopen om dan vast te stellen dat ik door mijn CPU rond de 40FPS zou halen.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13-11 18:01

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Even voor de duidelijkheid: dit is je huidige systeem en je leent daarvoor een GPU? Of is dit het systeem wat je samen wil gaan stellen?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Crazy_pc_guy
Mijn huidig systeem = systeem dat opgelijst is maar dan met een GTX 970
--> ik kan echter een GTX 980TI (EVGA) lenen van een collega en deze dus swappen met de GTX 970

Mijn nieuwe build omvat een 2070super en ryzen 5 3600, maar ik wacht nu al enkele weken tot deze weer op stock zijn, vandaar de vraag of een gtx 980ti + i5-4460 zou kunnen lukken als 'noodsysteem' tot mijn nieuwe build leverbaar is.

Thx!

• Ambition88
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 10:54
Crazy_pc_guy schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:40:
Mijn huidig systeem = systeem dat opgelijst is maar dan met een GTX 970
--> ik kan echter een GTX 980TI (EVGA) lenen van een collega en deze dus swappen met de GTX 970

Mijn nieuwe build omvat een 2070super en ryzen 5 3600, maar ik wacht nu al enkele weken tot deze weer op stock zijn, vandaar de vraag of een gtx 980ti + i5-4460 zou kunnen lukken als 'noodsysteem' tot mijn nieuwe build leverbaar is.

Thx!
Als ik het zo hoor, heb je uberhaupt weinig keus, niet? :+

Zal vast oke draaien met wat aangepaste settings, het is geen pc uit de dinosaurus tijd of iets.

• Crazy_pc_guy
Wel ik kan ook wachten met de aankoop van Battlefield V tot mijn nieuwe componenten leverbaar zijn
--> met wat geluk is er dan ook net een Battlefield V sales dus win ik door ook nog wat euro's

Enig idee wat voor FPS ik zou krijgen op high/medium settings of is dit koffiedik kijken?

Thx!

• Ambition88
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 10:54
Crazy_pc_guy schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:19:
Wel ik kan ook wachten met de aankoop van Battlefield V tot mijn nieuwe componenten leverbaar zijn
--> met wat geluk is er dan ook net een Battlefield V sales dus win ik door ook nog wat euro's

Enig idee wat voor FPS ik zou krijgen op high/medium settings of is dit koffiedik kijken?

Thx!
Wat maakt het uit? je gaat dat spel sowieso halen of je het geld nu uitgeeft en het meteen kan spelen, of je wacht nog een een aantal weken/maanden(?) en geeft het bedrag dan uit...

Zelf heb ik begin dit jaar spellen als Anthem gespeeld op mn oude pc toen mijn nieuwe pc in the making was en kan je vertellen, het was wellicht niet optimaal, maar wat een verademing als je dan dat zelfde spel op een goeie pc speelt, lijkt alsof je meteen 2 stappen beter bent geworden. :P

oftewel het kan niet tegenvallen!

Qua FPS geen idee exacte cijfers maar het zou mij verbazen als je onder de 50 uit zou komen met settings op medium (fullhd resolutie).. 980 Ti is echt geen budget kaart ofzo.

[Voor 7% gewijzigd door Ambition88 op 09-09-2019 15:04]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee