beste forumleden,
ik heb een raar probleem bij een vriend van mij,
het is al volgt hij heeft een pc
asrock 1151 moederbord
GTX1060 6gb
16GB Ram (3000mhz maar draait niet op X.M.P dus 2133MHZ)
hij heeft recentelijks niets veranderd aan zijn hardware maar hij heeft wel een probleem dat vaak zijn pc uitklapt met een Blue Screen Of Dead (BSOD) met memory management, soms ook andere foutcodes.
nou heb ik al een herinstall van w10 gedaan heeft het niet verhopen stress test gedaan maar die gaat prima.Het rare is ook dat hij op verloop van tijd gewoon eruit klapt met een BSOD of dat nou gaming of surfing is maakt niet uit. ik heb via linux een memory test gedaan en die gaf na 50 % zon half miljoen errors aan
dus met 1 stick getest geen fouten toen met de andere stick getest ook geen fouten
weer wezen gamen met 2 stickes maar wel in RAM SLOTS 2&4 zelfde BSOD.
MAAR gisteren wezen gamen hele avond met 1 stick en het werkte prima???
mijn vermoedes zijn:
-1 dode ram stick (maar ja welke?)
-1 cpu niet goed in socket of pin verbogen waardoor de dual channel memory niet goed werkt?? (zag dit ergens op internet maar lijkt met niet)
-1 dode moederbord
iemand nog suggesties?
alvast bedankt
koen
ik heb een raar probleem bij een vriend van mij,
het is al volgt hij heeft een pc
asrock 1151 moederbord
GTX1060 6gb
16GB Ram (3000mhz maar draait niet op X.M.P dus 2133MHZ)
hij heeft recentelijks niets veranderd aan zijn hardware maar hij heeft wel een probleem dat vaak zijn pc uitklapt met een Blue Screen Of Dead (BSOD) met memory management, soms ook andere foutcodes.
nou heb ik al een herinstall van w10 gedaan heeft het niet verhopen stress test gedaan maar die gaat prima.Het rare is ook dat hij op verloop van tijd gewoon eruit klapt met een BSOD of dat nou gaming of surfing is maakt niet uit. ik heb via linux een memory test gedaan en die gaf na 50 % zon half miljoen errors aan

dus met 1 stick getest geen fouten toen met de andere stick getest ook geen fouten

weer wezen gamen met 2 stickes maar wel in RAM SLOTS 2&4 zelfde BSOD.
MAAR gisteren wezen gamen hele avond met 1 stick en het werkte prima???
mijn vermoedes zijn:
-1 dode ram stick (maar ja welke?)
-1 cpu niet goed in socket of pin verbogen waardoor de dual channel memory niet goed werkt?? (zag dit ergens op internet maar lijkt met niet)
-1 dode moederbord
iemand nog suggesties?
alvast bedankt
koen