Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het meeste staat al in de titel. Een systeem voor de volgende taken:
- HTPC voor 4K, HDR and Dolby Atmos content
- Draaien van Home Assistant (huidige Raspberry Pi is niet meer betrouwbaar)
- Downloaden van torrents
- Backup
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alle hierboven genoemde taken moeten tegelijkertijd uitgevoerd kunnen worden. Zeker het Home Assistant deel is cruciaal. Ik ben van plan om het systeem in de meterkast te zetten, dus een stil systeem is niet per se nodig.
Een SSD is denk ik wel een voorwaarde, omdat in mijn ervaring het systeem dan snel reageert. Past er bijvoorbeeld een SSD en een veel grotere HDD in een Intel NUC?
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Prijs is eigenlijk onbelangrijk, maar ik wil geen overkill en zo onnodig duur.
Moet ik naar Intel NUC's kijken? Kan dit met mijn wensen? Veel opslag voor torrents en backup, dan is een enkele SSD misschien niet voldoende?
Om een richting voor budget te geven: 500-1000 euro.
Het meeste staat al in de titel. Een systeem voor de volgende taken:
- HTPC voor 4K, HDR and Dolby Atmos content
- Draaien van Home Assistant (huidige Raspberry Pi is niet meer betrouwbaar)
- Downloaden van torrents
- Backup
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alle hierboven genoemde taken moeten tegelijkertijd uitgevoerd kunnen worden. Zeker het Home Assistant deel is cruciaal. Ik ben van plan om het systeem in de meterkast te zetten, dus een stil systeem is niet per se nodig.
Een SSD is denk ik wel een voorwaarde, omdat in mijn ervaring het systeem dan snel reageert. Past er bijvoorbeeld een SSD en een veel grotere HDD in een Intel NUC?
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Prijs is eigenlijk onbelangrijk, maar ik wil geen overkill en zo onnodig duur.
Moet ik naar Intel NUC's kijken? Kan dit met mijn wensen? Veel opslag voor torrents en backup, dan is een enkele SSD misschien niet voldoende?
Om een richting voor budget te geven: 500-1000 euro.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1245788 op 09-09-2019 15:53 ]