SSD plaatsen - waar & hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoorB
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07-04-2024
Hi, ik heb een Acer Travelmate P654, model A4DBH. Hij heeft een Toshiba MQ02ABF050H harddisc. Ik wil deze graag vervangen door een SSD om de snelheid te verhogen.
Ik heb contact gehad met de klantenservice van Coolblue. Zij gaven aan dat deze laptop origineel al een SSD zou moeten hebben. Kan zijn, ik heb 'm van mijn werk overgenomen en weet dus niet of dit de originele onderdelen zijn, maar die zit er nu niet in.
Op aanraden van Coolblue heb ik een Samsung V-NAND SSD 970 EVO Plus NVMe M.2 aangeschaft. Nu ik de laptop open heb lijkt deze echter niet te passen. Doe ik iets verkeerd, of had ik een ander type SSD moeten hebben?
Ik zou erg geholpen zijn met ofwel een advies over hoe ik de SSD moet plaatsen (ik denk dat de harddisc er dan uit kan, toch?), ofwel welk type SSD ik zou moeten kopen als deze niet past.

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:25

Rmg

Lijkt zowel M2 als een Sata schijf te kunnen ondersteunen, maar dat kan ook weer afhangen van het exacte model

https://us.v-cdn.net/6029...8108iDC26E92E9ACFD13F.png bij de rode pijl zit je m2 slot

https://nl.aliexpress.com/item/32800758532.html voor een close up van het moederboardtype dat je noemt, je m2 slot zit ook daar rechts.

links zal je Toshiba schijf zitten

[ Voor 113% gewijzigd door Rmg op 09-09-2019 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Even snel Googlen levert op dat er waarschijnlijk wel een 2280 m2 ssd in zou moeten kunnen naast de standaard data ssd. Maar de sata vervangen was mijn eerste keuze geweest (zonder de laptop in handen te hebben gehad) ; de hdd gaat er toch uit en je weet zeker dat dit past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoorB
Dank beiden! Verder open maken dus.

dragon2, je schrijft dat jij voorkeur zou hebben gehad om de data te vervangen. Bedoel je dan dat ik de HDD eruit haal, en op diezelfde plek een SSD plaats? Heb ik dan een 2.5 inch nodig? Dan ruil ik de door mij bestelde M2 gewoon om. Zou ik dan nog speciale connectors nodig hebben, of kan ik die zo aansluiten denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NoorB schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:13:
Hi, ik heb een Acer Travelmate P654, model A4DBH. Hij heeft een Toshiba MQ02ABF050H harddisc. Ik wil deze graag vervangen door een SSD om de snelheid te verhogen.
Ik heb contact gehad met de klantenservice van Coolblue. Zij gaven aan dat deze laptop origineel al een SSD zou moeten hebben. Kan zijn, ik heb 'm van mijn werk overgenomen en weet dus niet of dit de originele onderdelen zijn, maar die zit er nu niet in.
Op aanraden van Coolblue heb ik een Samsung V-NAND SSD 970 EVO Plus NVMe M.2 aangeschaft. Nu ik de laptop open heb lijkt deze echter niet te passen. Doe ik iets verkeerd, of had ik een ander type SSD moeten hebben?
Ik zou erg geholpen zijn met ofwel een advies over hoe ik de SSD moet plaatsen (ik denk dat de harddisc er dan uit kan, toch?), ofwel welk type SSD ik zou moeten kopen als deze niet past.

Alvast dank!
Ga voor een SSD als MX500 of Samsung 860, die past op de plek van je huidige HD. je hebt er niet altijd wat aan om zgn snelle NVMe SSD te gebruiken. bovengenoemde SSD zijn al veel sneller dan je 5400 RPM HD

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoorB
Super, dank je wel, ik ga 'm meteen bestellen.
Pagina: 1