Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben een student en ga op kot. Onze kotbaas werkt met een website "Studenten Internet" deze website voorzien internet via een internet poort op uw kot. Werking: Je krijgt een login en registratie code, je gaat naar de website en je registreert jezelf dat je de internet poort wil actieveren. Dit is allemaal gelukt en heb internet via een cat5 kabel en na men login via de website heb ik internet. Maar mijn vraag natuurlijk is dat ik die draadloos wil. Dus kocht ik een TP-Link Archer C1200 en verbond die met de beschikbare internet poort.
Ik kan verbinden met mijn router en die is volledig installeert maar de router verbind niet met het internet.
Super bedankt als jullie kunnen helpen!

Met vriendelijke groeten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het gebruik van eigen routers is niet toegelaten en kan daarbij het internet verstoren.

Foutief ingestelde eigen apparatuur kan daarbij in bepaalde omstandigheden niet alleen voor een traag internet zorgen voor zowel jou als je medestudenten, ze kunnen ook nog eens ongewild al je volume op gebruiken.

De gevolgen voor jou of je medestudent zijn bij verkeerd gebruik daarom vaak net iets minder leuk.

Apparatuur die niet door Studenten Internet geïnstalleerd is wordt door onze diensten niet ondersteund. Specifieke vragen hierover worden door onze diensten niet behandeld.

Een officiëel Studenten Internet toestel herken je door de aanwezige sticker met ons logo erop.

Indien je op je kamer een Wi-Fi verbinding wenst, neem je best contact op met de verhuurder.
Enkel de verhuurder beslist over het al dan niet aanbieden van Wi-Fi in het gebouw.
Studenten Internet heeft hier geen enkele inspraak in.
Een eigen router lijkt niet ondersteund te worden. Maar neem vooral contact op met je verhuurder als je WiFi wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Verwijderd schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:24:
en na men login via de website heb ik internet
Omdat je moet inloggen op een website (captive portal) om de verbinding te activeren, zal dit via een standaard router niet werken. Er zijn wel WiFi routers die dit soort functionaliteit ondersteunen, soms travel routers genoemd, al zijn die vaak weer gericht op het aansluiten op een WiFi signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje98
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 20:10
Een andere mogelijkheid kan zijn om je netwerkkaart te "bridgen". Hiermee wordt je computer / laptop / ander apparaat je accesspoint.

Wellicht is dit de kortste klap