Hallo,
Nav. de best buy guide voor desktops heb ik even gekeken of ik daaruit een mooie upgrade kan samenstellen voor mn huidige PC.
Ik gebruik de PC enkel voor internet/email, geen games of photo bewerken etc.
Het doel van de upgrade is dat de PC snel opstart (PC staat nu 24/7 aan) en lekker vlot werkt.
Huidige PC componenten:
-Processor: AMD Athlon II X4 620
-Mobo: Gigabyte M61PME-S2P
-Geheugen: 4GB (2x2 PC2-6400 (400 MHz))
-Videocard: NVIDIA GeForce GT 730 (2GB DDR3 ?)
Daarom volgende bedacht:
Ik behoud huidige kast/voeding/videocard/dvd brander, daar deze geschikt is het het micro ATX moederbord en de kast pas 3 jaar oud is, en teven voldoende airflow heeft (2x fan voorzijde, 1x achterzijde).
Maar mocht iemand nog een niet te missen kans zien qua nieuwe behuizing hou ik me aanbevolen.
Ik wil moederbord+processor+geheugen en HDD upgraden, en ben tot onderstaande gekomen:
Is dit Ok, en past het bij elkaar en geen al te grote overkill?
Nav. de best buy guide voor desktops heb ik even gekeken of ik daaruit een mooie upgrade kan samenstellen voor mn huidige PC.
Ik gebruik de PC enkel voor internet/email, geen games of photo bewerken etc.
Het doel van de upgrade is dat de PC snel opstart (PC staat nu 24/7 aan) en lekker vlot werkt.
Huidige PC componenten:
-Processor: AMD Athlon II X4 620
-Mobo: Gigabyte M61PME-S2P
-Geheugen: 4GB (2x2 PC2-6400 (400 MHz))
-Videocard: NVIDIA GeForce GT 730 (2GB DDR3 ?)
Daarom volgende bedacht:
Ik behoud huidige kast/voeding/videocard/dvd brander, daar deze geschikt is het het micro ATX moederbord en de kast pas 3 jaar oud is, en teven voldoende airflow heeft (2x fan voorzijde, 1x achterzijde).
Maar mocht iemand nog een niet te missen kans zien qua nieuwe behuizing hou ik me aanbevolen.
Ik wil moederbord+processor+geheugen en HDD upgraden, en ben tot onderstaande gekomen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 127,50 | € 127,50 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 72,- | € 72,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 64,- | € 64,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 338,40 | ||
Is dit Ok, en past het bij elkaar en geen al te grote overkill?