Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvb1960
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17-11-2023
Zojuist Samsung klantenservice gebeld. Ben natuurlijk weer afgescheept met een waardeloos antwoord.
Wat speelt:
In het bezit van een Galaxy S10 plus, een 4k LG tv en een Chromecast Ultra.
Een met de S10 opgenomen filmpje in 4k kwaliteit met 60f/sec ziet er op de telefoon gewoon heel goed uit.
Als je dat filmpje met Smartview naar de LG streamt dan kom je nooit hoger als 1080p. Immers dat is de maximale doorgeef resolutie van de Smartview app.
Als je dus echt je eigen filmpje in 4k wilt streamen, net als dat dat ook geldt voor een 4k Youtube film moet je er een Chromecast Ultra tussen zetten.
Dat heb ik ook gedaan. Youtube en Netflix worden nu keurig in 4k getoont op de LG. Echter als ik mijn eigen 4k filmpje stream lijkt het wel 480p kwaliteit. Zo ontzettend veel groffe pixels.

De oplossing volgens Samsung is "zet je filmpje maar op een usb en dan afspelen" maar daarvoor heb ik geen S10 plus en Chromecast Ultra gekocht. Het lijkt wel alsof er ergens iets dichtgeknepen wordt in de doorgifte. Mijn Wifi is prima, 5Hz, en omdat Youtube wel doorkomt in 4k snap ik het niet waarom mijn filmpje dat niet doet.

Iemand ervaring met deze klacht?

Beste antwoord (via rvb1960 op 09-09-2019 14:33)

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:02

WCA

Spiegelen van je beeldscherm via een chromecast kost veel bandbreedte en veel processorkracht. Daarom wordt het nogal gecomprimeerd.

Je kan beter een appje als LocalCast gebruiken, dan stream je de MP4 direct naar je TV in plaats van dat je je scherm spiegelt.

Share and Enjoy!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Spiegelen van je beeldscherm via een chromecast kost veel bandbreedte en veel processorkracht. Daarom wordt het nogal gecomprimeerd.

Je kan beter een appje als LocalCast gebruiken, dan stream je de MP4 direct naar je TV in plaats van dat je je scherm spiegelt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Dat is niet zo heel lastig. Youtube streamt niet vanaf je telefoon naar de chromecast, je chromecast haalt dat rechtstreeks van internet af. Hetzelfde voor Netflix. En die 4K streams hebben enorme compressie om het speelbaar te maken over een beetje internetverbinding.

Je eigen file zal een stuk groter zijn, geen tot weinig compressie, en dat moet je netwerk dan maar net aankunnen... Daar heb je een flinke bandbreedte voor nodig.

Daar kan Samsung verder weinig aan doen, dus die toon die je inzet met "afgescheept met een waardeloos antwoord" zou ik een beetje dimmen.

Met welke app cast je de video naar je Chromecast, en wat voor netwerkapparatuur zit daar tussen?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 09-09-2019 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvb1960
Anoniem: 472287 schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:47:
Dat is niet zo heel lastig. Youtube streamt niet vanaf je telefoon naar de chromecast, je chromecast haalt dat rechtstreeks van internet af. Hetzelfde voor Netflix. En die 4K streams hebben enorme compressie om het speelbaar te maken over een beetje internetverbinding.

Je eigen file zal een stuk groter zijn, geen tot weinig compressie, en dat moet je netwerk dan maar net aankunnen... Daar heb je een flinke bandbreedte voor nodig.

Daar kan Samsung verder weinig aan doen, dus die toon die je inzet met "afgescheept met een waardeloos antwoord" zou ik een beetje dimmen.

Met welke app cast je de video naar je Chromecast, en wat voor netwerkapparatuur zit daar tussen?
Ik cast dat met Google home en het gaat via Wifi 5hz bandbreedte.
Trouwens, een "4k" fotootje ziet er ook een stuk slechter uit via de Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvb1960
GreNade schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:45:

Dan neem ik aan dat die app wel 4k doorgeeft? Ik zal even googlen. dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rvb1960 schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:58:
[...]

Ik cast dat met Google home en het gaat via Wifi 5hz bandbreedte.
Trouwens, een "4k" fotootje ziet er ook een stuk slechter uit via de Chromecast.
Wifi 5hz bestaat niet, 5Ghz wel. Maar dat zegt nog steeds niets over de apparatuur, die moet dat wel aankunnen.

Hoe groot is de file op de telefoon en hoe lang is ie, welke compressie/container zit hij in.

Ik begrijp dat je op zoek bent naar een makkelijke oplossing maar die is er niet altijd. Soms moet je even iets dieper in de techniek duiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Nogmaals, je scherm spiegelen naar je TV levert altijd matige kwaliteit op. Lage verwerkingstijd heeft daarmee prioriteit boven beeldkwaliteit. Je moet een appje hebben dat alleen het bestand doorstuurt naar de chromecast, niet iets dat je scherm spiegelt

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvb1960
Anoniem: 472287 schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:01:
[...]

Wifi 5hz bestaat niet, 5Ghz wel. Maar dat zegt nog steeds niets over de apparatuur, die moet dat wel aankunnen.

Hoe groot is de file op de telefoon en hoe lang is ie, welke compressie/container zit hij in.

Ik begrijp dat je op zoek bent naar een makkelijke oplossing maar die is er niet altijd. Soms moet je even iets dieper in de techniek duiken
Ok ok. 5Ghz, maar op op 2,4 doet hij het ook niet. Apparatuur is van Ziggo met snelste abo. Filmpje is slechts 15 seconden lang. 138MB groot en resolutie is 3840x2160. Wat bedoel je met "in welke compressie/container zit hij"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvb1960
GreNade schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:06:
Nogmaals, je scherm spiegelen naar je TV levert altijd matige kwaliteit op. Lage verwerkingstijd heeft daarmee prioriteit boven beeldkwaliteit. Je moet een appje hebben dat alleen het bestand doorstuurt naar de chromecast, niet iets dat je scherm spiegelt
Met spiegelen bedoel je apps als Mirrorcast, Smartview etc. Maar dus ook Googlehome via de chromecast?
En jouw voorgestelde app Localcast doet dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

rvb1960 schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:11:
[...]

Met spiegelen bedoel je apps als Mirrorcast, Smartview etc. Maar dus ook Googlehome via de chromecast?
En jouw voorgestelde app Localcast doet dat niet?
Google Home is ook spiegelen ja.

LocalCast kan inderdaad bestanden afspelen op je chromecast. Of dat ook in 4k op volle kwaliteit gaat weet ik niet, maar het zal hoe dan ook veel beter zijn dan via Google Home

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvb1960
GreNade schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:14:
[...]

Google Home is ook spiegelen ja.

LocalCast kan inderdaad bestanden afspelen op je chromecast. Of dat ook in 4k op volle kwaliteit gaat weet ik niet, maar het zal hoe dan ook veel beter zijn dan via Google Home
hmmm.....zojuist geinstalleerd maar alleen maar schokkend beeld. Wel betere kwaliteit, dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Zoals in deze review te lezen valt, verdient het voor 4K de aanbeveling de Chromecast op een ethernetkabel aan te sluiten ipv dit via de WiFi te laten lopen.

productreview: Google Chromecast Ultra review door victor1701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rvb1960 schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:26:
[...]

hmmm.....zojuist geinstalleerd maar alleen maar schokkend beeld. Wel betere kwaliteit, dat wel.
Dat zijn inderdaad wel tekenen van een te lage bandbreedte. Het lijkt erop dat je netwerk het simpelweg niet aankan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvb1960
Anoniem: 472287 schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:31:
[...]

Dat zijn inderdaad wel tekenen van een te lage bandbreedte. Het lijkt erop dat je netwerk het simpelweg niet aankan
Zal hem vanmiddag een reset geven en via de kabel aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:56
rvb1960 schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:09:
Filmpje is slechts 15 seconden lang. 138MB groot
Zo'n 75Mb/s dus. Als je Chromecast ook over WiFi gaat heb je het dubbele nodig aan bandbreedte. Niet onmogelijk, zeker met ac, maar dan moet je wel een goede verbinding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

ChinaGeek schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:28:
Zoals in deze review te lezen valt, verdient het voor 4K de aanbeveling de Chromecast op een ethernetkabel aan te sluiten ipv dit via de WiFi te laten lopen.

productreview: Google Chromecast Ultra review door victor1701
En zorgen dat je de bijgeleverd adapter gebruikt voor de power van de Chromecast Ultra!

@rvb1960

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Falcon schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:46:
[...]

En zorgen dat je de bijgeleverd adapter gebruikt voor de power van de Chromecast Ultra!

@rvb1960
Dat kan gelukkig niet anders als hij hem met ethernet verbindt - de ethernetaansluiting zit gecombineerd met de poweradapter begreep ik uit de technische documentatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvb1960
Nu gebruik in de app localcast. De chromecast is aangesloten op de internetkabel. Alle (nieuwe) videos die ik gemaakt heb doen het goed nu alleen ik zie dat als ik de video instel op UHD 60 fps dan stottert het beeld en speelt hij in slowmotion. Dus dan maar geen 60 fps meer instellen.
Ga ook nog even checken hoe het afspeelt met de Google home app nu de chromecast bekabeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvb1960
Update: Een video UHD opgenomen afspelen via Localcast en de chromecast ultra geeft UHD weer op de tv. Afgespeeld via Google Home is slechte kwaliteit. Je ziet dan ook dat de tv met de melding komt "UHD uitgeschakeld".

Een UHD fimpje van 1 minuut is echter al vlug 900 MB groot dus veel filmpjes kan je niet opslaan in je Galaxy S10 plus. Dat wordt dus wegschrijven.

[ Voor 25% gewijzigd door rvb1960 op 09-09-2019 14:40 ]

Pagina: 1