Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ophanging tandwielkast Mengmachine

Pagina: 1
Acties:

• duc848
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15:58
Ik heb een mengmachine staan, waarvan na veel contact met water/zeep. de ophanging van de reductiekast??/tandwielkast?? is gebroken.

Het gaat dus om het onderdeel, wat de RPM reduceert naar een schappelijkere RPM en daarbij alles een kwartslag draait.

Alles werkt verder nog prima aan de machine, en na een goede schoonmaakbeurt, kan ik hem als het goed is weer in elkaar zetten, en er nog lang plezier van hebben.

Maar de vraag is:

Waar ga ik zo'n bevestigingsplaat vinden/laten maken?? Ik heb de (italiaanse) fabrikant al ge-emaild, maar misschien zijn deze dingen wel gewoon ergens te bestellen...

Ik heb alleen geen idee waarop ik zou moeten zoeken, en of er een soort vaste naam voor is bijvoorbeeld?

Zie de foto's voor het onderdeel wat ik bedoel. Aan de tandwielkast kant moet hij rond zijn, en aan de kant van montage vierkant. Maar aan de montage kant zou ik eventueel natuurlijk nieuwe gaten kunnen boren.

https://ibb.co/Wcyq5Ts
https://ibb.co/BfcmtmP

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Gaat het om die ring met die 4 inkepingen voor de schroeven? Die op beide foto's onderaan staat?

Dat ding is rond, het makkelijks zou zijn dat je dit bij een draaierij laat maken. Is niet heel speciaal.

Als het niet om het ronde ding gaat dan is het handiger om op de foto's met een pijl te verduidelijken wat je bedoelt, je omschrijving is niet helemaal duidelijk.

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:03

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Nieuwe kopen, dit zijn redelijk standaard formaat tandwielkasten. Zoek uit wat de reductie is en je zou zo een nieuwe moeten vinden.

Een losse nieuwe 'montageplaat' kan natuurlijk ook, weet alleen niet of die los te verkrijgen zijn.

Zoek termen heb ik zo snel niet voor je. Probeer met; haakse tandwielkast of wormwiel overbrenging.

Overigens het huis is van aluminium, de rest zeker van RVS? Dat gaat inderdaad lekker zitten vreten icm water en zeep. Kijk of je kan isoleren van elkaar, bijv door middel van een rubber of dunne kartonnen pakking ertussen. Eventueel ook afschermen van het water en zeep?

thijsco19 wijzigde deze reactie 09-09-2019 09:50 (17%)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• duc848
Bedankt voor de antwoorden,

Het is redelijk lastig uit leggen inderdaad,

Zoals hopelijk ietsje duidelijker op de foto, gaat het erom dat de as van de mensstaaf, precies boven dat gat netjes naar beneden loopt.

Ik ga hier in de buurt even opzoek naar metaal bewerkings bedrijven, hopelijk dat zij iets kunnen maken/buigen/draaien/lassen.

https://imgshare.io/images/2019/09/09/IMG_0575.jpg

sorry het wil allemaal niet lukken met de foto's

duc848 wijzigde deze reactie 09-09-2019 10:10 (6%)

• thijsco19

thijsco19

Yamaha MT03 2008

@duc848 Het gaat om die flens van twk naar machine toch?
Aan de machine zit het resterende stuk wat vierkant is?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• duc848
thijsco19 schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:40:
@duc848 Het gaat om die flens van twk naar machine toch?
Aan de machine zit het resterende stuk wat vierkant is?
Ja dat klopt helemaal, maar het was zo ontzettend doorgeroest dat er letterlijk niks meer van over was.

Ik heb via de spaanse fabrikant (welke was overgenomen door een italiaans bedrijf) een dealer in nederland gevonden, deze zat op een half uurtje rijden van mijn woonplek.

Deze nederlandse dealer had gelukkig inderdaad zo'n flens liggen.

De Machine draait ondertussen weer! en ik ben zo blij als een klein kind, dat het me gelukt is dit zelf op te lossen heeft me vele honderden euro's gescheeld!

• thijsco19

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Top! Mooi dat het gelukt is!
Ook wel toeval dat het zo dichtbij en überhaupt te verkrijgen is.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True