Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben digitale tv van caiway. Zij zijn de enige aanbieder bij ons in de regio naast KPN.

Sinds enige tijd storen enkele zenders enorm. Zo erg dat ze niet meer te bekijken zijn. Dit zijn dus niet alle zenders, de publieke zenders, RTL en SBS zijn bijna niet te zien, zenders als comedy Central, Discovery en net 5 weer wel.

Wij waren in de veronderstelling dat het lag aan de aansluiting in de muur. Die stekkercombinatie vervangen, maar dit lost niks op. Geprobeerd om met een kabel direct vanuit de meterkast te kijken of dit het probleem oplost maar helaas, ook dan is het niet te zien.

We hebben geprobeerd de zenders opnieuw in te stellen maar ook dit geeft geen verbetering.
De tv is 1,5 jaar oud.

Iemand tips of een idee hoe dit op te lossen? Want ik weet het niet meer.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Caiway bellen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:53
Dit lijkt me vooral iets waar Caiway je mee zou moeten helpen, heb je al contact met hun opgenomen?

The devil is in the details.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
kijk ook eens bij de buren als die caiway hebben..

en recent begonnen? ( heb je een datum?) of speelt het al een tijdje?

404 Signature not found

• Room42
  • Niet online
@Verwijderd En probeer dan ook duidelijk te beschrijven wat die storing precies inhoudt. Hoe ziet het eruit en hoe klinkt het.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:19:
Dit lijkt me vooral iets waar Caiway je mee zou moeten helpen, heb je al contact met hun opgenomen?
Zij geven aan dat het signaal goed is.. (morgen maar weer proberen dus)

Verwijderd

Topicstarter
SMSfreakie schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:22:
kijk ook eens bij de buren als die caiway hebben..

en recent begonnen? ( heb je een datum?) of speelt het al een tijdje?
Hebben allemaal KPN, dus valt niet te controleren. En idd, het speelt al een tijdje. Het wordt wel steeds erger, tot nu de zender dus niet meer te kijken zijn. Ik denk sinds een maand of 2 dat het ergerlijk werd en sinds een aantal weken totaal niet te volgen en nu dus echt compleet niet meer te volgen

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:22:
@Verwijderd En probeer dan ook duidelijk te beschrijven wat die storing precies inhoudt. Hoe ziet het eruit en hoe klinkt het.
Ga ik doen..

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Bij het testen met je tv, al een andere kabel geprobeerd ? Welke zenders storen en op welke frequentie zitten die ?

Console Guy

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:26:
[...]

Zij geven aan dat het signaal goed is.. (morgen maar weer proberen dus)
Dat weten ze niet zonder langs te komen. Zij zijn ervoor verantwoordelijk dat er een fatsoenlijk signaal uit het AOP komt en dat is blijkbaar niet zo. Dus bellen en er op staan dat er een monteur langs komt.

Verwijderd

Topicstarter
The Gamblers schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:28:
Bij het testen met je tv, al een andere kabel geprobeerd ? Welke zenders storen en op welke frequentie zitten die ?
Ja, hebben een hele andere kabel geprobeerd. En ook direct vanaf de meterkast naar de tv (waren bang voor kabelbreuk in de muur)

Het begon met RTL4, en nu dus ook alle andere zenders van RTL, maar ook de publieke en SBS6.
De frequentie bij ons is 325000 maar ik weet niet of je dat bedoelt

Verwijderd

Topicstarter
We hebben nu een oude CI+ module van boven gehaald en die erin gestopt, opnieuw alles laten zoeken en nu doet hij het weer..

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:31

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:31:
[...]

Ja, hebben een hele andere kabel geprobeerd. En ook direct vanaf de meterkast naar de tv (waren bang voor kabelbreuk in de muur)

Het begon met RTL4, en nu dus ook alle andere zenders van RTL, maar ook de publieke en SBS6.
De frequentie bij ons is 325000 maar ik weet niet of je dat bedoelt
Als je een beetje in de buurt van Leiden woont, kan ik wellicht helpen. Ik heb een Hirschmann DCA 1000 waarmee ik het signaal kan meten.

[ Voor 6% gewijzigd door rally op 08-09-2019 20:33 ]

http://www.deyterra.com

• Room42
  • Niet online
@Verwijderd Gebruik de wijzig-knop, a.u.b., in plaats van multiposten! ;)

Wat voor storing is het dan? Is het analoge ruis of is het MPEG-compressiestoring (zoiets)?

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 08-09-2019 20:34 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:34:
@Verwijderd Gebruik de wijzig-knop, a.u.b., in plaats van multiposten! ;)

Wat voor storing is het dan? Is het analoge ruis of is het MPEG-compressiestoring (zoiets)?
Sorry! Vanaf een ander forum gewend op iedereen apart te reageren..

Met de CI+ module vangen we maar 20 Zenders dus voor nu kan ik iig expeditie robinson kijken maar is niet ideaal.

Ik heb idd een storing zoals de laatste afbeelding. Het geluid klinkt als een computer die enorm hapert.

Rally, dat is heel aardig maar leiden is een uur van mij vandaan. Dat kan ik niet van je vragen..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2019 20:38 ]

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Kun je ergens in de TV de volgende waardes zien en hier posten?
Signaal sterkte
Signaal kwaliteit
BER (Bit Error Rate)

Zit meestal onder systeem en/of info.

BER is niet altijd te zien. Maar signaal kwaliteit en sterkte in vrijwel alle toestellen

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:37:
[...]

Sorry! Vanaf een ander forum gewend op iedereen apart te reageren..
Ah, vandaar. Nee, hier wordt liever alles in 1 post gezet (tot er weer iemand gereageerd heeft), omdat je anders steeds je topic naar boven kickt in de Actieve topics. Dat komt dan over als drammen en aandacht vragen. Maar dat was duidelijk niet jouw intentie. :)
Met de CI+ module vangen we maar 20 Zenders dus voor nu kan ik iig expeditie robinson kijken maar is niet ideaal.

Ik heb idd een storing zoals de laatste afbeelding. Het geluid klinkt als een computer die enorm hapert (bijna zoals het vroegere inbelgeluid)
Dat klinkt dan inderdaad een decoder-probleem. Maar het zou ook kunnen dat je abonnement niet goed is of de configuratie niet goed. Je signaal is dan eigenlijk gewoon nog encrypted alsof je er niet voor betaald.

Dus dat zou je nog even kunnen controleren.

Verwijderd

Topicstarter
Nee niet mijn intentie om te drammen. Zal het niet meer doen 😬.

We hebben al bijna 10 jaar een abonnement daar, en ook voor alle zenders altijd dus daar zou het niet aan kunnen liggen. De configuratie zou het feitelijk ook niet kunnen zijn omdat het tot voor een aantal maanden terug gewoon goed was.
Ik zal caiway weer bellen en langs laten komen want dit werkt voor geen meter zo

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:11
Verwijderd schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:47:
Nee niet mijn intentie om te drammen. Zal het niet meer doen 😬.

We hebben al bijna 10 jaar een abonnement daar, en ook voor alle zenders altijd dus daar zou het niet aan kunnen liggen. De configuratie zou het feitelijk ook niet kunnen zijn omdat het tot voor een aantal maanden terug gewoon goed was.
Ik zal caiway weer bellen en langs laten komen want dit werkt voor geen meter zo
Dat is de aller grootste misvatting die je kan maken. Dat iets altijd werkt betekend niet dat het altijd goed heeft gewerkt. Één wijziging van Caiway kan ervoor zorgen dat jouw diensten niet goed werken.

Je installatie kan van geen kant deugen zonder dat je er last van hebt. Wijzigt Caiway iets aan de frequentie indeling kan je opeens wel last hebben van het niet werken van de diensten. Dit is een probleem wat je zelf moet aanpakken en je eigen verantwoording is. Caiway levert tot aan het AOP en daarna is het geheel voor de klant.

Altijd testen met een goede kabel direct op het AOP. Een goede kabel is of Kabel Keur of Ziggo Geschikt (Ziggo Geschikt betekend geschikt voor elke aanbieder van DVB-C).

Kan het bij Caiway liggen? Ja, maar dan hebben vaak heel veel klanten problemen in het segment. Het komt maar weinig voor dat alleen jouw aansluiting problemen heeft. Het is niet uit te sluiten maar is een zeldzaamheid.

Kan Caiway het op afstand meten? Alleen bij internet via een DOCSIS modem. Verder kan Caiway op afstand niet zeggen of het werkt of niet. Een DVB-C ontvanger stuurt bij Caiway niets naar Caiway. Dus kan Caiway nooit via de ontvanger bepalen of iets goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
MediaZoo schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:04:
[...]

Dat is de aller grootste misvatting die je kan maken. Dat iets altijd werkt betekend niet dat het altijd goed heeft gewerkt. Één wijziging van Caiway kan ervoor zorgen dat jouw diensten niet goed werken.

Je installatie kan van geen kant deugen zonder dat je er last van hebt. Wijzigt Caiway iets aan de frequentie indeling kan je opeens wel last hebben van het niet werken van de diensten. Dit is een probleem wat je zelf moet aanpakken en je eigen verantwoording is. Caiway levert tot aan het AOP en daarna is het geheel voor de klant.

Altijd testen met een goede kabel direct op het AOP. Een goede kabel is of Kabel Keur of Ziggo Geschikt (Ziggo Geschikt betekend geschikt voor elke aanbieder van DVB-C).

Kan het bij Caiway liggen? Ja, maar dan hebben vaak heel veel klanten problemen in het segment. Het komt maar weinig voor dat alleen jouw aansluiting problemen heeft. Het is niet uit te sluiten maar is een zeldzaamheid.

Kan Caiway het op afstand meten? Alleen bij internet via een DOCSIS modem. Verder kan Caiway op afstand niet zeggen of het werkt of niet. Een DVB-C ontvanger stuurt bij Caiway niets naar Caiway. Dus kan Caiway nooit via de ontvanger bepalen of iets goed werkt.
We hebben rechtstreeks vanaf het AOP getest met een nieuwe kabel keur kabel. De ontvangst blijft net zo slecht als via de verbinding die vanuit de muur komt. We hebben de meest recente frequentie informatie opgezocht bij de aanbieder en deze ingevoerd in de tv en opnieuw de zenders laten zoeken.
Daarna stopt mijn kennis wel een beetje, vandaar de vraag hier.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:10:
[...]

We hebben rechtstreeks vanaf het AOP getest met een nieuwe kabel keur kabel. De ontvangst blijft net zo slecht als via de verbinding die vanuit de muur komt. We hebben de meest recente frequentie informatie opgezocht bij de aanbieder en deze ingevoerd in de tv en opnieuw de zenders laten zoeken.
Daarna stopt mijn kennis wel een beetje, vandaar de vraag hier.
Juist. En dat is dus het punt waarop je Caiway belt en zegt "hey ik heb dit gedaan en 't is nog steeds slecht; ik ben van mening dat dat aan jullie ligt dus stuur aub iemand langs".

• SMSfreakie
  • Niet online
Nouja het is mogelijk dat er door de "nieuwe" DVB-T2 frequenties die KPN gebruikt er storing is ontstaan.. en als je buren allemaal geen klant zijn bij caiway kan het zijn dat jij eigenlijk de enige bent die er last van hebt...

je kan de storende zenders (frequentie) vergelijken met de door DVB-T2 gebruikte uitzend frequenties..

404 Signature not found

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-11 19:01

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:31:
We hebben nu een oude CI+ module van boven gehaald en die erin gestopt, opnieuw alles laten zoeken en nu doet hij het weer..
Niemand die hier op aanslaat, maar met de CI module van boven is de storing weg?
Hoe keek je hiervoor dan? Met een settopbox?

Dan is toch de oorzaak: je settopbox is gaar.
Caiway bellen met dit verslag; CI module Ok met settopbox niet Ok.

Resultaat: nieuwe settopbox? Of denk ik hier te makkelijk?

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Barrycade schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:19:
[...]

Niemand die hier op aanslaat, maar met de CI module van boven is de storing weg?
Hoe keek je hiervoor dan? Met een settopbox?
Niemand reageert op ook op de vraag over signaal kwaliteit en sterkte ;)
De storing is blijkbaar niet zo'n groot probleem :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Barrycade TS post vervolgens ook nog ergens dat 'ie met de CI+ module in z'n TV maar iets van 20 zenders 'gevonden' kan krijgen. Ik weet niet hoe het bij CAIWAY geregeld is maar bij Ziggo kun je dat zender-zoek proces vaak het beste uitvoeren zónder dat de CI+ module in de TV zit (vooral met TV modellen welke niet in NL verkocht zijn en dus vaak ook niet "Ziggo Certified" zijn). Die CI+ module met smartcard is alléén maar noodzakelijk om de encryptie te kunnen decrypten en heeft niets met het zoekproces ansich van doen.

Dat de TV maar iets van 20 zenders vindt zegt eigenlijk al genoeg over de kwaliteit van 't signaal en ik vraag me af óf die 20 zenders wel digitale zenders zijn en niet 'gewoon' de analoge zenders welke ook nog op de kabel staan... Misschien dat de TS (@Verwijderd ) op z'n minst kan aangeven wát er precies aan 'storing' zichtbaar is op de zenders. Ruis/'sneeuw' (analoog) óf artifacts/blokken (digitaal).

Bij Ziggo vind je momenteel iets van 350 digitale zenders als je de TV laat zoeken én nog een 24-tal analoge kanalen. CAIWAY zal daar waarschijnlijk niet veel van afwijken?

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 09-09-2019 13:12 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1