Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Rinini
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-11-2022
Hallo,

Wij zijn verhuist naar een huis met een rieten dak, dus daar kunnen we geen zonnepanelen op kwijt.
We hebben wel een schuurtje waar ze op kunnen (er liggen er nu ook 4 op van de vorige eigenaar)

De huidige bouw van het schuurtje laat niet meer dan 5 panelen toe (volgens mij)
Het schuurtje heeft echter wat onderhoud nodig. Dit maakt het mogelijk voor ons om het dak wat anders neer te leggen zodat er meer panelen op kunnen. Door de nok niet in het midden plaatsen, maar (meer) aan de zijkant zodat je een groter vlak krijgt waar je panelen op kwijt kunt.

Mijn vraag is of het zinvol is om dit te doen?

Vooral ook omdat naast het schuurtje op de zuidkant een andere schuur staat(van de buurman) die een stuk hoger is.
Dus krijgen we wel genoeg rendement?

In ons vorige huis verbruikten we 3200kwh p jaar met z'n tweeen. Ik wil me minimaal daarop gaan richten qua opbrengst, maar het liefst nog hoger, want we zouden in de toekomst ook van het gas afwillen.
Volgens mij heb je dan in ieder geval 10 panelen nodig.

Hier een link naar een paar foto's van de huidige zonnepanelen en het schuurtje. De zonnepanelen liggen nu op het zuiden: https://share.icloud.com/photos/0Qx-GvvzhzEraHNPnQMgfqGqw

Ik weet niet wat de opbrengst van de 4 panelen zijn die we nu hebben.
Het dak staat momenteel onder een hoek van 30%. Als ik die ga verbouwen voor meer panelen word dat dus minder steil, zo rond de 20% denk ik.

Alvast bedankt!