Te veel betaald?

Pagina: 1
Acties:
  • 994 views

Vraag

• gebakkensteen
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-03-2021
Hoi
Ik vraag me af of ik te veel betaald heb voor mijn pc die ik heb laten bouwen.
Mijn pc:
Asus 1050ti
Amd ryzen 3
8gb ram
500gb ssd
550 watt voeding
Ik heb hem gekocht voor 850 euro heb ik teveel betaald? :?

Alle reacties

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-01 10:29
Yep, grof geschat is dit nieuw <500 euro

• gebakkensteen
Wat moet ik nu doen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:23
Valt zo niet te zeggen, aangezien je veel te veel gegevens weg laat. Geheugen van welk merk? SSD van welk merk? Voeding van welk merk? Etc.

Kijk in de Pricewatch, zoek de onderdelen op en tel het bij elkaar op. En als je het kant-en-klaar hebt gekocht in een winkel, dan kan je er sowieso vanuit gaan dat je minimaal €100 voor assembleren hebt betaald. En bijvoorbeeld ook Windows.
Computer terugsturen, of accepteren en ervan leren.

[ Voor 18% gewijzigd door Hahn op 08-09-2019 19:48 ]

The devil is in the details.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je vergeet te melden dat de voedingskabels van goud zijn, dus dan valt het wel weer mee.

Dan nog: de verkoper, zeker wanneer het een bedrijf is, moet ook eten. Of het teveel is valt daarom te betwijfelen, aanspraak op garantie en dergelijke moet je ook allemaal meerekenen.
Hahn schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:47:
Computer terugsturen, of accepteren en ervan leren.
Was het niet zo dat samengestelde computers onder maatwerk viel en er daardoor weinig terug te brengen valt?

[ Voor 33% gewijzigd door sypie op 08-09-2019 19:49 ]

• gebakkensteen
Ik had hem ook wel willen zelf bouwen maar dan ben ik bang dat ik iets niet goed doe.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-01 10:22
Wat maakt het nu nog uit? Je hebt hem al gekocht en betaald.

Niet naar omkijken, en gewoon gaan gamen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• sypie
  • Niet online
En die angst die je hebt, daar betaal je een prijs voor. Die prijs heb je nu betaald aan de leverancier. Is dat heel erg? Wanneer je ze belt met een vraag, krijg je dan antwoord? Wanneer er iets stuk is, kun je er dan naar toe rijden (hebben ze een winkel of zijn ze alleen op internet actief?) ?

• Hahn
Gido Groenendal schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:49:
Ik had hem ook wel willen zelf bouwen maar dan ben ik bang dat ik iets niet goed doe.
Als je dat niet durft, dan zit er niks anders op dan te accepteren dat je een ander betaalt om het voor je te doen.

Mijn tip: gewoon lekker van je computer gebruik gaan maken en er niet meer over nadenken.

• gebakkensteen
Winkel is 20km rijden

• Nat-Water
Dus? Ik vraag me af of een op jouw wensen afgestelde PC nog weer ingenomen wordt.

Met de huidige gegevens is er geen pijl op te trekken, want je benoemt de helft van de onderdelen maar, en die je noemt zijn zodanig karig beschreven dat het open is voor interpretatie. Dan komen nog de kosten voor de Windows licentie, garantie en installatiekosten erbij. Stel dat de kosten inderdaad 500 euro waren voor de onderdelen, dan vind ik 350 erbij voor de rest niet heel raar.

Zoals ik al zei. Niet meer over nadenken.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 08-09-2019 19:54 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• Hahn
Trouwens, 3 weken geleden zei je nog dat dit systeem een jaar oud was: upgrade kopen op mijn pc, dus wat wil je nou eigenlijk bereiken met dit topic :?

• sypie
  • Niet online
20km, dat is prima te doen. Dat is een afstand waarbij ik zelf ga rijden om een schijfje te halen omdat ik geen zin heb om te wachten... Het is maar net wat het je waard is. (ik doe dat lekker op de motor om een leuk ritje te maken)

Zoals hierboven ook gezegd: misschien is het veel geld en duurder dan de losse onderdelen bij elkaar. De meerwaarde zit 'm in het feit dat je er geen werk van hebt en dat jij geen risico loopt om iets te slopen bij het bouwen van het systeem. Ook een winkel kan een onderdeel slopen door een foutje. Dat zit allemaal bij de prijs in.

Wil je zelf meer leren om dit soort dingen te doen dan moet je risico nemen, waarbij je misschien zelf onderdelen dubbel moet kopen omdat je het sloopt. Het is altijd een afweging die je moet maken.

Verwijderd

Volgende keer eerst de onderdelen opzoeken in pricewatch , in elkaar laten zetten kan bij elke webshop voor rond de 75 Euro.

• gebakkensteen
Wat zou een goede upgrade zijn voor 300/400 euro?

• DarkSide
  • Laatst online: 31-01 15:17

DarkSide

theres no place like ::1

Wat is 20km. Doe je toch zo.

Ik zie nog steeds geen goede spec lijst. Er is een verschil tussen een Ryzen 3600 en 3900x bv.
Maar beter had je voor aanschaf kunnen vragen of het een goede deal was.

Daarnaast heb je iets gevraagd. De winkel zei is goed. kost je 850,- en jij bent akkoord gegaan.

Je zult hem niet kunnen retourneren.
Nu gewoon een wijze les nemen. En lekker gaan genieten van je pc.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Nat-Water
Gido Groenendal schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:55:
Je topicstart kan je gratis upgraden. Hebben wij er ook wat aan, en dan kunnen we je helpen. Zoals ik al zei, de beschrijving is zodanig karig dat er geen pijl op te trekken valt.

• sypie
  • Niet online
Gido Groenendal schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:55:
Heb je het laatste bericht gezien in het topic wat Hahn linkte? Daar zet de moderator een hele duidelijke boodschap voor je neer.

In dit topic maak je dezelfde fout weer als in dat andere topic: geef duidelijk, met naam en toenaam, aan wat voor spullen je hebt.

• gebakkensteen
Oke ik zal alle onderdelen opzoeken en hier plaatsen

• DarkSide
  • Laatst online: 31-01 15:17

DarkSide

theres no place like ::1

@Gido Groenendal misschien eens geen one lines neer zetten zonder context.

Wat wil je upgraden? Je net gekochte PC.
Je oude PC. En wat was dat?
Iets meer duidelijkheid is wel gewenst

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• gebakkensteen
Ik heb hem gekocht in maart
Dus best wel nieuw

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:39
Gido Groenendal schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:01:
Ik heb hem gekocht in maart
Dus best wel nieuw
En waarom wil je hem dan nu al upgraden? Specifiek iets dat ie niet goed genoeg doet? Want zomaar upgraden om het upgraden is niet zo zinvol :)

[removed]

• gebakkensteen
Ik wil gta5 spelen op hogere settings dan wat ik nu speel

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:47

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waardebepaling is niet toegestaan, zie ook het CAA beleid.

Je kan prima via Google, Marktplaats e.d. nagaan wat een dergelijk systeem moet kosten.
Wellicht dus volgende keer eerst even vooronderzoek doen voordat je je geld uitgeeft.

[ Voor 58% gewijzigd door Microkid op 08-09-2019 20:12 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.