Hi all,
Na urennnnnnnnnnn wezen googlen lezen en vooral veel testen probeer ik via een topic hier aan de meer ervaren streamers het laatste advies inwinnen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Streamen en spellen spelen als FF7, FF X, COD of Fortnite etc etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
700e
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
24"monitor IIyama 2473HD
Externe webcam - Simpele MS webcam 720p
Logitec headset+mic G332
CPU cooler - Noctua 95
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een PC waar ik mee kan streamen en gaems spelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC moet aankomende 3 jaar meekunnen, zonder extra uitgaven.
Ga je overklokken?
Alleen wanneer het nodig is.
Wat verwacht je van ons?
Antwoorden op de vragen onderaan dit topic.
Mijn verhaal.
Hi all,
Ook hier een beginner
Ik ben helaas door een auto aangereden op me scooter en moet nu 1 jaar revalideren. Nu ik tijd over heb, wil ik weer lekker uitgebreid genieten van gamen. En had ik een account op Twitch aangemaakt om andere te zien streamen. Nu lijkt het me ontzettend leuk om te gamen terwijl er een paar kijken chatten en samen het spel( Voornamelijk oude RPG spellen) te spelen.
Ik wil als eerste weer FF7 op de PC weer gaan spelen en streamen. Sowieso FF X ook weer aangezien deze 2 mijn fav. zijn.
Ik ga ook de nieuwe COD straks spelen en Fortnite vind ik ook wel leuk. En met een PC die het aankan wel meerdere leuke spellen, die ik nu niet kan spelen en streamen.
Ik heb hiervoor vrij oude laptop....

Streamsoftware:
Ik heb vorige week maandag mijn eerste live stream FF7 gedaan van 2.5 uur. Dat ging opzich prima, ik had af en toe skipped frames van 10%.
CPU load was minimaal 80% tot 100%, dus niet zo gek dat er frames worden geskipped.
Ik wilde de volgende dag gaan streamen vanaf de Nintendo switch, dus had een ELgato HD 60 S gekocht en aan gesloten. Nu was dat niet makkelijk om op een Win7 te laten werken, omdat WIn7 niet ondersteund wordt O_o
Na 2 dagen toch gelukt.
Nou....Dat vond de laptop niet goed.Trok hij totaal niet en begon alleen frames uit te kakken...Balen
Dus weer terug naar de PC versie FF7.
Gisteren 4 uur wezen live streamen, maar ik had continue skipped frames en CPU kwam niet onder de 90%, er kwamen steeds viewers binnen, maar waren ook weer snel weg natuurlijk.
Nou kan de laptop prima het spel zelf wel aan, maar streamen, encoden en wegschrijven naar een externe HDD is duidelijk teveel gevraagd.
Is mijn aanname correct dat de laptop dit gewoonweg niet aankan?
Ik heb helaas geen AMD 3900 budget, dus ben op zoek naar een 2e handse game PC.
Zat te kijken naar max 700euro uitgeven.Maar meeste wat ik zie zijn vrij oude configs met oude i7 CPUs en oude GPU.
Andere optie zou een PC samenstellen en op de zaak aankopen, zodat we de btw terug krijgen en op voeren als kosten. IVM de hoge aanschaf kosten heeft dit niet mijn voorkeur.
Maarr als ik ga rekenen met onderstaande config ( geen idee of dit de juiste config is. Tips zijn welkom)
Onderstaande is het geworden met gebhulp van onderstaande reageerders, waarvoor dank.
[
Dus budget is max 700, daar zie ik wel een aantal 2e handse Game PCs voor staan.
De samengestelde kost netto 1433, daar gaat de btw vanaf en kan ik aankomende 3 jaar van de omzet afhalen. Zou dan uitkomen op netto ongeveer 860 euro.
Dan is 160e meer voor een huidige config wel wat interessant, mjah budget weer he
Vragen:
• Doe ik iets VAUDT met mijn huidige laptop, aangezien het wel zou moeten werken?
• Zou deze PC voldoende moeten zijn voor 3 jaar
• PC1 - V&A aangeboden: MSI, Game pc, i7 4790, GTX 980Ti 6GB, 8GB, SSD, VR Ready
• PC2 - V&A aangeboden: Game PC | i7 3770K | 16GB DDR3 | GTX 1070 | RGB | SSD + HDD [/li]
• Of als je kijkt naar aankomende 3 jaar willen gamen , geen andere keus om toch een nieuwe config kopen?
• Het wordt een nieuwe PC config/li]
Bedankt
Ray
Na urennnnnnnnnnn wezen googlen lezen en vooral veel testen probeer ik via een topic hier aan de meer ervaren streamers het laatste advies inwinnen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Streamen en spellen spelen als FF7, FF X, COD of Fortnite etc etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
700e
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
24"monitor IIyama 2473HD
Externe webcam - Simpele MS webcam 720p
Logitec headset+mic G332
CPU cooler - Noctua 95
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een PC waar ik mee kan streamen en gaems spelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC moet aankomende 3 jaar meekunnen, zonder extra uitgaven.
Ga je overklokken?
Alleen wanneer het nodig is.
Wat verwacht je van ons?
Antwoorden op de vragen onderaan dit topic.
Mijn verhaal.
Hi all,
Ook hier een beginner
Ik ben helaas door een auto aangereden op me scooter en moet nu 1 jaar revalideren. Nu ik tijd over heb, wil ik weer lekker uitgebreid genieten van gamen. En had ik een account op Twitch aangemaakt om andere te zien streamen. Nu lijkt het me ontzettend leuk om te gamen terwijl er een paar kijken chatten en samen het spel( Voornamelijk oude RPG spellen) te spelen.
Ik wil als eerste weer FF7 op de PC weer gaan spelen en streamen. Sowieso FF X ook weer aangezien deze 2 mijn fav. zijn.
Ik ga ook de nieuwe COD straks spelen en Fortnite vind ik ook wel leuk. En met een PC die het aankan wel meerdere leuke spellen, die ik nu niet kan spelen en streamen.
Ik heb hiervoor vrij oude laptop....
- HP 8570 laptop
- i7 3520 @2.9GHz
- 8GB RAM @ 1600
- AMD Radeon 757M @400MHz
- Externe monitor 1080p
- Externe webcam
- Logitec headset met mic

Streamsoftware:
- Streamlabs obs
- Bitrate 2700
- Vid output 720p
- CBR
- x264 ( heb geen andere keus)
- Output naar MKV bestand
Ik heb vorige week maandag mijn eerste live stream FF7 gedaan van 2.5 uur. Dat ging opzich prima, ik had af en toe skipped frames van 10%.
CPU load was minimaal 80% tot 100%, dus niet zo gek dat er frames worden geskipped.
Ik wilde de volgende dag gaan streamen vanaf de Nintendo switch, dus had een ELgato HD 60 S gekocht en aan gesloten. Nu was dat niet makkelijk om op een Win7 te laten werken, omdat WIn7 niet ondersteund wordt O_o
Na 2 dagen toch gelukt.
Nou....Dat vond de laptop niet goed.Trok hij totaal niet en begon alleen frames uit te kakken...Balen
Dus weer terug naar de PC versie FF7.
Gisteren 4 uur wezen live streamen, maar ik had continue skipped frames en CPU kwam niet onder de 90%, er kwamen steeds viewers binnen, maar waren ook weer snel weg natuurlijk.
Nou kan de laptop prima het spel zelf wel aan, maar streamen, encoden en wegschrijven naar een externe HDD is duidelijk teveel gevraagd.
Is mijn aanname correct dat de laptop dit gewoonweg niet aankan?
Ik heb helaas geen AMD 3900 budget, dus ben op zoek naar een 2e handse game PC.
Zat te kijken naar max 700euro uitgeven.Maar meeste wat ik zie zijn vrij oude configs met oude i7 CPUs en oude GPU.
Andere optie zou een PC samenstellen en op de zaak aankopen, zodat we de btw terug krijgen en op voeren als kosten. IVM de hoge aanschaf kosten heeft dit niet mijn voorkeur.
Maarr als ik ga rekenen met onderstaande config ( geen idee of dit de juiste config is. Tips zijn welkom)
Onderstaande is het geworden met gebhulp van onderstaande reageerders, waarvoor dank.
[
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G | € 443,50 | € 443,50 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev. B | € 41,- | € 41,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3600C18 | € 131,50 | € 131,50 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 91,05 | € 91,05 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 120,66 | € 120,66 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.131,71 | ||
Dus budget is max 700, daar zie ik wel een aantal 2e handse Game PCs voor staan.
De samengestelde kost netto 1433, daar gaat de btw vanaf en kan ik aankomende 3 jaar van de omzet afhalen. Zou dan uitkomen op netto ongeveer 860 euro.
Dan is 160e meer voor een huidige config wel wat interessant, mjah budget weer he
Vragen:
• Doe ik iets VAUDT met mijn huidige laptop, aangezien het wel zou moeten werken?
• Zou deze PC voldoende moeten zijn voor 3 jaar
• PC1 - V&A aangeboden: MSI, Game pc, i7 4790, GTX 980Ti 6GB, 8GB, SSD, VR Ready
• PC2 - V&A aangeboden: Game PC | i7 3770K | 16GB DDR3 | GTX 1070 | RGB | SSD + HDD [/li]
• Of als je kijkt naar aankomende 3 jaar willen gamen , geen andere keus om toch een nieuwe config kopen?
• Het wordt een nieuwe PC config/li]
Bedankt
Ray