Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-07 16:55
Ik heb onlangs, naar aanleiding van m'n SE die steeds minder functioneerde & de grootte die me wat begon te irriteren omwille van m'n koolschop-handen, een iPhone 7 gekocht, tweedehands van een andere persoon. Deze was optisch in perfecte staat - een enkel krasje, duidelijk altijd goed onderhouden door de eigenaar. So far so good, aangekocht voor ongeveer 220 euro, wat me een faire prijs leek voor deze iPhone.

Ik had ook geen problemen met het toestel voor een aantal dagen. Alles werkte naar behoren. Echter vandaag tijdens een sessie Pokemon Go viel ineens m'n mobiel internet weg. Dat gebeurt anders ook wel eens en was na enkele seconden opgelost. Een uurtje later gebeurde dat opnieuw, waarna dit zichzelf niet herstelde en de iPhone ineens volgende melding weergaf - merk ook het uitroepteken bovenaan op:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/vi66qsycob.png

Ik heb de Apple-support website geraadpleegd en kwam uit bij deze link: https://support.apple.com/nl-nl/HT201415

Ik heb de stappen aangeraden door Apple gevolgd, namelijk via iTunes iOS 12.4.1 herinstalleren terwijl deze verbonden was met m'n Macbook. Dit ging helemaal goed, echter was het probleem hier niet mee opgelost. De volgende oplossing aangeboden door Apple is langsgaan in de Apple Store... Deze iPhone heeft uiteraard geen garantie meer, zodoende kan ik blijkbaar alleen bellen of langsgaan - ik prefereer chatten maar dat kan alleen met AppleCare (dat wist ik niet, nog nooit een niet op te lossen probleem gehad met een iPhone).

Wat verder zoeken op de website van Apple leert mij dat er 3 soorten reparaties bestaan, namelijk voor een kapot scherm (prijs onbekend, link werkt niet), batterij vervangen (€49,- voor iPhone 7) en "overige", voor een prijsje om van achterover te vallen: €351,10,- euro! (https://support.apple.com...pair/service#otherrepairs)

Dit ga ik uiteraard zeker niet betalen, dat zou gestoord zijn gezien ik er een dikke 200 euro voor betaald heb. Kan iemand bevestigen dat ik dit zou moeten aftikken om zo'n op het oog klein probleem op te lossen?

Daarnaast wil ik ook graag weten of de persoon van wie ik deze telefoon gekocht heb van dit probleem wist. Is het mogelijk dat deze dit gewoon verzwegen heeft en me zodoende opgelicht heeft? Het lijkt me namelijk wel erg sterk dat dit probleem nog geen 3 dagen na aankoop plots dit probleem heeft. Ik voel me beetje down nu want ik heb momenteel het idee 220 euro weggesmeten te hebben :/

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Wat ik nog even mis: met een andere simkaart heb je hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Mobiele update is voor je provider; neem contact op met je provider om het op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
Rub147 schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:52:
Wat ik nog even mis: met een andere simkaart heb je hetzelfde probleem?
Jep, andere simkaart zelfde probleem, mijn simkaart werkt prima in andere telefoons. Het ligt dus sowieso aan deze telefoon in kwestie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
Jep er zijn geen nieuwe aanbiederinstellingen te downloaden. En geen enkele simkaart (al 4 stuks geprobeerd van verschillende providers) werkt.

Weet ik meteen weer waarom ik altijd zo sceptisch sta tov iets overnemen van een vreemde. Nu voel ik me echt heel erg dom ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
... en nu is hij volledig naar de haaien. Ik heb een fresh install proberen doen in de hoop dat dat misschien zou werken en nu kan ie helemaal niks meer. Bij het opnieuw instellen loopt hij meteen na het kiezen van een wifi netwerk vast met de boodschap “Activeren is mislukt, er is een update vereist om je iPhone te activeren. Meer informatie vind je op https://support.apple.com/nl-nl/HT201222.”

Waar ik ook nergens iets wijzer wordt, laat staan dat ik een update kan doen op een toestel dat zich niet eens wilt laten activeren. You gotta love Apple...

* Lothiriel is sad en geïrriteerd tegelijk

(En in ieder geval een welgemeende middelvinger voor de eikel die me dit apparaat verkocht heeft)

Pagina: 1