Toon posts:

Wat vervangt Voodoo2 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb al 5 jaar een Voodoo2 en gisteren begaf 't ding 't eens :(

Wat is nu op dit moment een goede vervanger?
Heb nog wel een Viper330 maar die is ook niet echt lekker met spelletjes ..bagger ding

Verwijderd

5 jaar?

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:47

Wimo.

Shake and Bake!

Ja dat zegt ie :)

Neem een viper v770 ultra of een geforce 1/2

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 20:24

Tuinhark

Retro

Maareh... heb je er niet garantie op? Op mijn Voodoo 3000 zit 10(!) jaar(!) garantie! Da's toch te zot voor woorden? :)

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 08:03

BertV

Handgemaakt

Ben nu al een tijdje tevreden met een Voodoo3 2000. Draait nu vrolijk op 166mhz ipv 143!

Als je geen recente computer hebt lijkt het mij overbodig om een Voodoo5 te kopen.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

5 jaar = bull! V1 kwam eind 1996 uit, v2 half 98

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik heb ook een Voodoo2 gehad en kreeg daarop 10 jaar garantie.

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Op de budget toer: neenm een NVIDIA TNT1. Vast nog wel te vinden.

• Speedy
  • Laatst online: 16:02
Als je een Diamond hebt dan heb je nog garantie, gewoon me terug ( en idd had ik een V1 in 1997, toen lag er nog geen V2 ).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Hij heeft al een TNT1 -->
Heb nog wel een Viper330 maar die is ook niet echt lekker met spelletjes ..bagger ding
ziet je?

duzzja, is ook slechter dan V2..

als je geen geld hebt --> V3
anders --> GeForce

Verwijderd

Voodoo3 = bagger

neem een Geforce MX of een Matrox G400
die kun je allebei best voor ongeveer 400 piek halen

Verwijderd

Topicstarter
geen 5 jaar ? nou 't lijkt een eeuwigheid die 2 jaar dan en hij is zo stoffig als 't maar kan :D

ik weet niet of ik de bon nog heb.. had 'm op zo'n jaarlijkse MegaBeurs in Utrecht gekocht... 10 jaar garantie lijkt me trouwens ook overbodig :) wie denkt er nu dat vol te houden met die spelletjes die uitkomen en die steeds meer dingen van de kaarten verwachten !

't zal wel een GeForce worden.. als die naast de Viper330 kan :) anders moet ik die ook nog wegdoen in 'n andere pc

Verwijderd

Hij heeft al een TNT1 -->
"Heb nog wel een Viper330 maar die is ook niet echt lekker met spelletjes ..bagger ding"
Sterker nog, die Viper330 is toch een Riva128? De Viper550 is een TNT1...

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 18:59

Daniel

Kapitein NCC-1701
Die V330 zal wel PCI zijn dus die kan je nog als 2e videokaartje gebruiken

Maareh, wat voor PC heb je eigenlijk? Als je een ouwe PII of K6 of zoiets hebt is en GeForce wel cool, maar ook zware overkill

En heb je uberhaupt wel AGP?

• BertV
  • Laatst online: 26-08 08:03

BertV

Handgemaakt

Denk dat het een beetje bot is om te zeggen dat Voodoo3 bagger is.

Inderdaad als je computer niet volledig up-to-date is is het bagger om meer dan 250,- uit te geven voor een videokaart.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

quartech

Vertel eens wat voor systeem je hebt want iedereen roept nu wel wat maar als we weten wat voor systeem je hebt dan kunnen we het beter bepalen.

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 06:02
Mijn rivaTNT2U is mischien kapot, wat is een goeie opvolger, ik wil er wel op vooruit gaan maar zit niet zo in de video wereld.
Ik wil een goeie kaart om bv quake3 en unreal te kunnen spelen verder doe ik nix met autocat maar ik wil geen kaart die alleen echt goed is voo maar ik heb er geen 600 piek of zo voor over. wat is een goeie kaart?

Verwijderd

koop gewoon de nieuwste voodoo5 5500 64MB AGP ,ultrasnel dus maar als je een snelle framerate wil en een goede kwaliteid koop dan een GeForce kaart.

Verwijderd

koop gewoon de nieuwste voodoo5 5500 64MB AGP ,ultrasnel dus maar als je een snelle framerate wil en een goede kwaliteid koop dan een GeForce kaart.

Verwijderd

Topicstarter
mijn systeem, victorb? komt die :)

* Pentium2 450Mhz
* 1 Diamond Viper330 AGP Turbo (?)MbRam
* 1 Creative Labs Voodoo2 12MbRam
* 1 Diamond MonsterSounds

de rest is niet erg interesant
* 196 MB geheugen
* 2x 15 Gb harddisks
* 17'inch monitor
* IntelliExplorer muis :)
oninteresant dus :D

En idd , Viper330 is Riva128, Silacoid :)

• Speedy
  • Laatst online: 16:02
Koop er een GeForce 2 in, heb ik ook gedaan ( ook 450mhz ) werkelijk verschil met mijn oude ( TNT2 Ultra, dus moet je nagaan vanaf een 128! ), op zich deed de TNT2 Ultra het ook heel lekker in dat systeem dus als je een lager budget hebt.... zit je er tussen in haal dan een GeForce 256.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

ik zit er ook over te denken om een andere videokaart te kopen, heb nu een stealth2 g460 kaart van diamond + een creative voodoo2

Ik zit te denken aan een viper2, is dat een goeie keus voor mijn P2 333mhz 64mb systeempie? of kan ik beter wat anders kopen?(ik bedoel mijn pc moet die kaart wel gebruiken, niet dattie de helft links laat liggen omdattie het gewoon niet aan kan)

en heb ik met zo'n viper2 ook nog wat aan mijn voodoo2 kaart?

Verwijderd

Dutchceasar; als ik jou was zou ik voor een leuk prijsje (ca. 75,-) ergens nog een 2e hands V2 kopen, een V2 SLI is met een fillrate van 360M/s zeker voldoende voor de meeste spellen (OK, niet Q3A of GP3 in 1024x768, maar Half-Life, UT etc gaan prima in 1024x768).

Verwijderd

Topicstarter
Das dan gek, want toen mijn Voodoo2 er even tussenuitlag en ik HalfLife wou spelen met die Viper330 van mijn, was 't gewoon echt om te janken... wat een lelijk grafische zicht krijg je dan.

En de ondersteuning voor Glide (wat de meeste spelletjes nodig hebben om er iets schitterends van te maken) deed 't voledig niet op de Viper330. Ik moest HalfLife spelen in Softwaremode (maar dan zie je nietz want 't is dan zo erg donker), of in Direct3D-mode, maar dat is ook niet strak (allemaal kleine puntjes...getver). 3DFX-modes wilde hij gewoon niet verwerken :(

Nee, doe mij maar een Voodoo2 (of een andere soortgelijke) die de Glide-functie beter aankan en een veeeeeeeeeel betere uiterlijk geeft :)

Wie me niet wil geloven zal ik een screenshot eens maken en hiet posten voor 't verschil :)

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
We gaan hier toch geen viper 330 [4mb] vergelijken met een voodoo2 [12mb]
Die viper is helemaal niet gemaakt voor d3d.
3dfx/glide was een paar jaar terug inderdaad een grote verbetering t.o.v. software mode ofwel svga maar dat is het na mijn mening al helemaal niet meer.
De viper was gewoon een luxe 2D kaart [128bit]
Als je al glide zou willen gebruiken voor niet voodoo-kaarten moet je een zogenaamde glide-wrapper hebben.

Only fools are enslaved by time and space.

Verwijderd

mmhz ik mag dit eiegenlijk niet zeggen omdat ik er anders zelf geen profeit van heb maaruh voor de mensen die graag een Asus7700(ik heb er al een) willen en een beetje krap bij kas zitten, ga eens naar www.mycom.nl
Tot 14 augustus kun je bij de afdeling onderdelen/veiling bieden op dit ding. De prijs is op dit moment 650 volgens mij.

tja das geen geld.

:-)

Verwijderd

Topicstarter
LoneRanger, bedankt voor je opheldering :)
Dus dat is 't verschil.... ben ik erg blij met die tweede Voodoo2 die ik nog had dan, maar ik ga toch een GeForce halen

• laurensl
  • Niet online
Ik had tot eergisteren ook een voodoo2, maar heb een asus 7100 gekocht. Ik heb een amdk62 450, met 32 MB ram, maar dat maakt niet uit. In quake3 haalde ik eerst met me voodoo2, alles op z'n hoogste 2.1 frames per seconde (640x480), en nu haal ik 22.1 frames per seconde met alles op z'n hoogste (32bit) in 1152x864.

Upgrade was dubbel en dwars z'n geld waard, maar ik denk dat het toch tijd word voor wat meer geheugen..
Pagina: 1