Toon posts:

Is waterkoeling nou altijd beter?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af na een upgrade te hebben gehaald of het meteen verstanding is om waterkoeling te halen?
Ik zal niet overklokken en heb een 2080TI waarvan ik uitgaat dat de ventilatoren van dat ding goed werken (geen throtteling?)

Ik heb voor de rest een 8700K, de K versie kon ik goedkoop krijgen vandaar dat er voor de K gekozen is.

Ik hoor graag of ik goed doet aan bijvoorbeeld de CM Hyper 212 i.p.v waterkoeling aan te sluiten met alle risico;s van dien?

grtz Adriaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 22:02

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wat ook heel erg van belang is, is de airflow door je kast. Je kan de beste koelers hebben die er zijn, als de warmte niet weg kan heb je er niks aan. Heb zelf ook een custom loop gehad, maar de kosten wegen niet op tegen de baten. Het is een leuke gimmick, maar met goede airflow en een goede koeler is er maar minimaal verschil.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:17

HugoBoss1985

Xenotech

Ook het formaat (de inhoud) van de behuizing speelt een grote rol.

Er zijn wel betere luchtkoelers dan de CM Hyper 212.
De Gelid Phantom vind ik een hele goede voor een hele leuke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan ga ik eens kijken naar die Phantom! ;)

airlflow is prima, kan van voor naar achter en aan de zeikant zitten nog 2 rasters voor koelers dus dan weet ik genoeg.

Kan er een slotje op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 15:33
Denk ook even goed na over wat je van een cooler verwacht, goede koelprestaties zijn natuurlijk altijd wenselijk, maar is geluid ook een criteria of mag die wel veel geluid produceren ?

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+