Gamesysteem upgrade | Van 2013 naar nu | Mini ATX (v2)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko123
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-09-2023
Beste tweakers,

Begin juni had ik het voornemen om een nieuw gamesysteem te kopen en had toen ook een topic gestart. Dat liep anders dus de aanschaf ging niet door. De behoefte en het budget is er weer dus hierbij een herhaling van het verzoek. Inmiddels is er het nodige veranderd qua aanbod op de markt en heb ik ook een nieuw beeldscherm gekocht, die mogelijk invloed heeft op jullie feedback. Ik heb onlangs de Samsung LC49RG90 gekocht voor zowel werk als gamen. Zie pricewatch: Samsung C49RG90 Zwart voor de specs.

Ik zoek een?
Gamesysteem voor LAN parties en zo nu en dan (paar uurtjes in de maand) gamen. Ik ben niet echt een shooter fan maar meer van de strategy / simulation games, alhoewel ik op LANs beide speel. Ik heb nu een Micro-ATX kast en ik wil kleiner en compacter qua behuizing.

Wat is je budget?
Maximaal 1.000 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, alhoewel mijn beeldscherm alleen AMD Freesync ondersteunt, wat qua videokaart logisch lijkt om voor een AMD te gaan.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuis en voor LAN parties mbt de behuizing.

Wat wil ik straks
Ik was vorige keer tevreden over de input die ik van jullie kreeg. Gecombineerd met de Best Buy Guide van September heb ik onderstaande wensenlijstje samengesteld. Graag jullie feedback & ideeen!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 127,50€ 127,50
1MoederbordenASRock B360M-ITX/ac€ 92,99€ 92,99
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 8G GDDR6€ 358,99€ 358,99
1BehuizingenFractal Design Node 304 Zwart€ 72,05€ 72,05
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 25,95€ 25,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 77,90€ 77,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 52,77€ 52,77
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 909,10

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
M.i. matcht je scherm niet met het budget voor je pc.
Je zit richting 4k qua performance eisen, dus dan wil je eigenlijk een 2080Ti of minimaal 2080 Super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 14:54
1200 euro monitor en dan een 900 euro pc die niet opgewassen is tegen de resolutie van de monitor... euhhh? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko123
Zamorano schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:08:
M.i. matcht je scherm niet met het budget voor je pc.
Je zit richting 4k qua performance eisen, dus dan wil je eigenlijk een 2080Ti of minimaal 2080 Super.
Kan mij voorstellen dat het een beetje strijdig lijkt, maar het verschil is dat mijn scherm voor werk en gamen is, en mijn pc niet, alleen maar voor gamen wat ik niet vaak doe. Vandaar :)

Als ik een 2080Ti of Super zou overwegen kan ik geen gebruik maken van Freesync toch? Is dat dan wel een verstandige keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:19
Remko123 schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:19:
[...]

Kan mij voorstellen dat het een beetje strijdig lijkt, maar het verschil is dat mijn scherm voor werk en gamen is, en mijn pc niet, alleen maar voor gamen wat ik niet vaak doe. Vandaar :)

Als ik een 2080Ti of Super zou overwegen kan ik geen gebruik maken van Freesync toch? Is dat dan wel een verstandige keuze?
Je zou kunnen kijken of deze monitor op de lijst staat van monitors die met nvidia freesync ondersteunen (ja, nvidia is nu ook freesync gaan ondersteunen).

Verder past deze CPU niet op dit moederbord (moederbord is voor intel).

Als je echt bij een AMD kaart wil blijven dan is de 5700XT nog een betere optie. Je gaat er geen 100+ FPS op halen maar het is wel enigzins betaalbaar (in tegenstelling tot een 2080ti) en slechts een beetje trager dan de 2080S.

Overigens zullen alle high end kaarten behoorlijk wat warmte produceren dus bedenk goed hoe je die uit dit kleine kastje weg gaat krijgen.

• Remko123
Philip Ross schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:30:
[...]

Je zou kunnen kijken of deze monitor op de lijst staat van monitors die met nvidia freesync ondersteunen (ja, nvidia is nu ook freesync gaan ondersteunen).

Verder past deze CPU niet op dit moederbord (moederbord is voor intel).

Als je echt bij een AMD kaart wil blijven dan is de 5700XT nog een betere optie. Je gaat er geen 100+ FPS op halen maar het is wel enigzins betaalbaar (in tegenstelling tot een 2080ti) en slechts een beetje trager dan de 2080S.

Overigens zullen alle high end kaarten behoorlijk wat warmte produceren dus bedenk goed hoe je die uit dit kleine kastje weg gaat krijgen.
Dank voor het spotten van het issue!

Een aantal vragen:
- kan ik qua CPU beter AMD of Intel nemen? Prijs-kwaliteit is het belangrijkst, ik ben niet merktrouw. Als AMD het beste is; welk moederbord is dan aan te raden?
- mbt GPU staat de monitor niet op de lijsten die ik kan vinden. Klopt dat? Dan lijkt een AMD GPU een must?
- ik wil eigenlijk niet naar een zwaardere GPU dan door mij voorgesteld? Dit vanwege prijs en de koelingsuitdagingen die je inderdaad benoemd. Is dat onverstandig? Ik hoeft niet persé ultra settings te draaien (high is genoeg). En mini ATX heeft de voorkeur qua mobiliteit.
Pagina: 1