Al mijn bestanden staan automatisch op Onedrive

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1252032

Topicstarter
Vraag: Sinds ik een nieuwe PC heb worden op de één of andere manier al mijn bestanden automatisch op Onedrive geplaats, zonder dat ik dit zelf wil. Games die dan in de Documenten folder worden geïnstalleerd (zoals bv. Euro Truck Simulator 2) wil ik daar niet in. Maar nu krijg ik de hele tijd de melding dat mijn Onedrive vol staat, komt door de game folders. Hoe moet ik al die bestanden die ik niet op mijn Onedrive wil, op mijn PC zetten en dan niet niet meer op mijn Onedrive, zodat ik die kan blijven gebruiken voor schoolbestanden?

Als het uitmaakt: ik heb de standaard opslagruimte van Onedrive

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In de instellingen van Onedrive kan je kiezen welke mappen gesynchroniseerd worden. Standaard zijn dit alle user-mappen, geloof ik (bureaublad, documenten, etc) .
Schakel in de instellingen de mappen uit welke je niet gesynchroniseerd wil hebben en verwijder deze uit Onedrive.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Volgens mij wordt tegenwoordig je user folder standaard als onedrive folder gebruikt bij Windows. Inclusief Desktop en Downloads ed.

Je kan in de onedrive app een andere folder kiezen en dan in je user folder de folders die je wel wilt syncen linken naar een folder in je alternatieve onedrive folder.
Je kan ook de folders die je niet wil syncen op een andere locatie zetten, maar dan moet je per app/game dit instellen.

@anandus welke setting is dat? Ik zie volgens mij wel een setting dat ik kan kiezen welke folders uit onedrive beschikbaar zijn op mijn pc, maar niet bv welke folders op mijn pc wel of niet naar onedrive gesynced worden. Is dat niet juist het omgekeerde als wat de TS wilt?

[ Voor 24% gewijzigd door kluyze op 08-09-2019 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1252032

Topicstarter
@anandus als ik dit doe heb ik bij het kopje OneDrive, een kruisje staan. Ik wil wel nog onder het kopje 'OneDrive', de kopjes: 'Afbeeldingen'; 'Documenten', 'E-mailbijlagen'; 'Muziek' hebben staan. Alleen als ik dit doe neemt hij automatisch mijn lokale bestanden over. Met mijn vorige PC had ik de OneDrive bestanden, en dan de lokale bestanden die dan niet verbonden zijn met OneDrive.

EDIT: Oh, mijn fout, heb gewoon de bestanden dan op mijn schijf gezet toen de mappen niet waren gesyncd, en daarna weer gesyncd en ze van OneDrive verwijderd. Nu vraag ik me alleen af, als ik nieuwe bestanden aanmaak, worden deze dan wel of niet op OneDrive geplaats, en dan praat ik over bestanden van bijvoorbeeld games, die ik niet op mijn OneDrive wil. Of moet ik dan elke keer die stap herhalen?

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 1252032 op 08-09-2019 17:08 ]